Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در حاشیه ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: اگرچه از افغانستان مواد مخدر سنتی به اروپا و دیگر نقاط جهان ترانزیت می‌شود، اما پیش‌سازهای مواد مخدر که کاربردی دوگانه داشته و برای تولید مواد مخدر صنعتی، ماده اولیه محسوب شده، به افغانستان ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: البته مقداری از این مواد دوگانه و پیش‌ساز را ما کشف کرده ایم، اما مقدار زیادی از این مواد پیش‌ساز وارد افغانستان شده و تبدیل به مواد مخدر صنعتی می‌شود.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به فرمان طالبان مبنی بر منع کشت خشخاش بیان کرد: از هر اقدامی در جهت کاهش سطح کشت مواد مخدر در افغانستان استقبال می‌کنیم، اما مواردی که از سوی طالبان برای مخالفت با کشت و تولید مواد مخدر مطرح شده، قابل بررسی است و باید   در عمل این مخالفت را مشاهده کنیم.
سردار مومنی افزود: مبارزه با مواد مخدر صنعتی و سنتی باید توامان صورت گیرد، مقابله با مواد مخدر سنتی نباید به گونه‌ای باشد که در عمل مصرف مواد مخدر به سمت مواد صنعتی افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه اعلام مقابله با کشت خشخاش موجب کاهش مقطعی ورود و افزایش قیمت مواد مخدر در کشور شده، گفت: اگر بخواهیم افزایش قیمت مواد مخدر و کاهش ورود مواد به کشور پایدار باشد، باید حاکمان افغانستان به صورت عملی با کشت خشخاش و کارگاههای تولید مواد مخدر صنعتی در این کشور برخورد کنند.

ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در کشور چند برابر شد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه گفت: ظرفیت جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر در کشور طی چند سال گذشته چند برابر شده است.

مومنی بدون اشاره به آمار کشوری در این زمینه افزود: در خراسان رضوی ظرفیت جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر چند برابر شده و اکنون به حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، یعنی تقریبا ۸۰ درصد این معتادان در سطح استان جمع‌آوری شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران چهار هزار نفر بود، اما اکنون این تعداد به بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش یافته است، همین روند در سایر استانها نیز افزایش داشته است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر توانمندسازی را راهکار اصلی مقابله با معتادان متجاهر عنوان کرد و گفت: در مراکز جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر، قرار است آموزشهای مهارتی یا بازآموزی مهارت به آنها ارائه شود تا پس از سم‌زدایی و بازگشت به جامعه بتوانند زندگی مستقل و پاکی را از سر گیرند، صرفاً سم‌زدایی در کمپ‌ها مدنظر قرار نگرفته است، باید معتادان پس از خروج در جامعه زندگی کنند تا جامعه نیز به آنها اعتماد داشته باشد.

مومنی ادامه داد: در این دوره جدید، شهرداری‌ها پای کار آمده اند و بخشی از مسوولیت در خصوص معتادان متجاهر را برعهده گرفته‌اند، از طرفی با حضور خیرین در این بخش مواجه هستیم که باید مانند مشهد این روند در کشور گسترش یابد.

برچسب‌ها افغانستان ترانزیت مواد مخدر طالبان اسكندر مؤمنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان ترانزیت مواد مخدر افغانستان ترانزیت مواد مخدر طالبان اسكندر مؤمنی ستاد مبارزه با مواد مخدر نگهداری معتادان متجاهر مواد مخدر صنعتی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

سرپرست فرماندهی انتظامی صومعه‌سرا گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان، شش معتاد متجاهر و ۲۲ خرده‌فروش مواد مخدر طی دو روز جمع‌آوری و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، جعفر عدلی‌مژدهی با بیان اینکه بلای خانمان‌سوز اعتیاد یک معضل چند وجهی است و برای مقابله با آن باید تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: مجموعه انتظامی با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

وی افزود: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با محوریت برخورد با فروشندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر برای افزایش احساس امنیت به مدت دو روز در شهرستان صومعه‌سرا اجرا شد و در این راستا شش معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۲۲ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از کشف یک کیلو و ۶۵۱ گرم انواع مواد مخدر، سه دستگاه ترازوی توزین و تعدادی آلات استعمال خبر داد و خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی به رضایتمندی مردم از اجرای این طرح اشاره و از همکاری صمیمانه آن‌ها قدردانی کرد و افزود: چنین طرح‌هایی در سال جاری ادامه خواهند داشت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک به ویژه در زمینه مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کد خبر 747350

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا