Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:31:31 GMT

فعالیت مرتلین قرآن کریم در کردستان تقویت می شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۰۶۵۵

فعالیت مرتلین قرآن کریم در کردستان تقویت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی روز یکشنبه در نشست با مرتلین قرآن کریم سنندج اظهار کرد: کردستان سرشار از استعدادهای ناب فرهنگی و قرآنی است و باید این سرمایه‌ها تقویت شود.

وی افزود: سرمایه‌های قرآنی استان باید تقویت و هر روز شاهد کثرت این افراد باشیم.

وی با اشاره به اینکه به اندازه تعدد افراد، فکرهای قرآنی وجود دارد، افزود: مرتلین قرآنی باید پرچمدار تعدد فعالین قرآنی در کردستان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام رازیانی تصریح کرد: مرتلین در باز کردن راه برای کسانی که مستعد فعالیت‌های قرآنی هستند باید پیشگام شوند و در این راستا نیز این اداره کل از فعالیت و توان کسانی که در مکتب دین، قرآن و پیامبر اکرم (ص) گام برمی‌دارند، حمایت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه مشکل انجام فعالیت‌های قرآنی اعتبار نیست بلکه ایده و فکر است، یادآور شد: از افرادی که توان، وقت و زندگی خود را صرف فعالیت قرآنی می‌کنند، حمایت می‌کنیم به شرطی که فعالیت قرآنی اثرگذار و با برنامه‌ریزی لازم اجرا شود.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان امسال حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای فعالیت‌های قرآنی هزینه کردیم که یکی از این برنامه‌ها جلسات خانگی قرآن کریم بود.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: برای کودکان و نوجوانانی که در راه یادگیری قرآن و شرکت در مسابقات قرآنی گام برمی‌دارند باید ایجاد انگیزه شود و با شناسایی استعداد آنها زمینه تلاش کودکان در حوزه فعالیت قرآنی در سنین بالاتر فراهم شود.

وی گفت: بر اساس ظرفیت و توان تبلیغات اسلامی از فعالیت قرآنی استان حمایت می‌کنیم و فضا و سالن‌های سازمان تبلیغات اسلامی در استان کردستان را بدون انتظار اعتبار و توقع در اختیار فعالیت‌های قرآنی قرار خواهیم داد.

جبار زندسلیمی از فعالان قرآنی استان به معرفی و ارائه فعالیت مرتلین قرآنی استان کردستان پرداخت و گفت: مرتلین در دو فرقه مذهبی سنی و شیعه در نهایت وحدت فعالیت دارند.

وی افزود: مرتلین استان در بخش پژوهشی، تبلیغی و ترویجی قدم‌های مؤثری در استان برداشته‌اند که قابل تحسین است.

زندسلیمی آمادگی مرتلین استان برای همکاری با تبلیغات اسلامی در حوزه تبلیغی، ترویجی و پژوهشی اعلام و عنوان کرد: جای برگزاری محفل انس با قرآن در شهرهای استان خالی است و نیاز است محفل جز خوانی استاندارد در شهرهای استان با همراهی مرتلین استان در مساجد جامع استان اجرا شود.

این فعال قرآنی اضافه کرد: باید مرتلین و افراد قرآنی فعال شهرستان‌ها نیز شناسایی و فعالیت‌های قرآنی آنها تقویت شوند.

زندسلیمی عدم وجود قاریان نوجوان و نونهال در استان را مشکل جدی حوزه قرآنی خواند و گفت: با آموزش و پرورش در راستای تحقق این مهم رایزنی شده و نیاز است تبلیغات اسلامی نیز در این راستا همکاری کند.

بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه گفت: مرتلین کردستان که مورد تأیید شورای عالی قرآن کریم کشور هستند در استان ۱۶ نفرند و تلاش براین است تا تعداد مرتلین استان افزایش یابد.

کد خبر 5496443

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج تبلیغات اسلامی کردستان قرآن بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه احتکار ویروس کرونا آلودگی هوا گرد و غبار آمار کرونا خراسان رضوی گرد و خاک سیدابراهیم رئیسی هدفمندی یارانه ها مشهد فعالیت های قرآنی تبلیغات اسلامی فعالیت قرآنی قرآنی استان مرتلین قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان برای یک هفته با حضور مقامات ارشد این کشور برگزار شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، دفتر نخست وزیری، وزارت اقوام و قبایل همچنین بنیاد پیامبر اعظم و شهرداری کابل برای نخستین بار در افغانستان برگزار شده است.

این نمایشگاه با شعار جامعه افغانستانی و تربیت قرآنی دایر شده است و شامل 25 غرفه کتاب، آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم و مسائل مرتبط می‌باشد.

مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، امارات و برخی کشورها همچنین فرهیختگان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی مختلف در مراسم گشایش این نمایشگاه قرآنی حضور داشتند.

این نمایشگاه قرآنی برای یک هفته در قصر دارالامان کابل درحال برگزاری است.

بر اساس برنامه نمایشگاه قرآنی، قرار است همه روزه محافل بزرگی با موضوعات فرهنگی، دینی و مذهبی برگزار خواهد شد و برای کودکان نیز برنامه‌های متنوعی درنظر گرفته شده است.

 

ما مسلمانیم و پیرو قرآن، ایرانی و افغانستانی نداریم برگزاری محفل انس با قرآن مهاجرین افغانستانی در رفسنجان + عکس افغانستان: آتش زدن قرآن در سوئد یک اقدام نفرت انگیز است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • رقابت۱۵۳ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در نجف آباد
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان