Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید با نقش آفرینی بیمه‌ها می‌توان کاری کرد که ضمن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت داروها نیز افزایش پیدا نکند.

ناصر ریاحی در گفت و گو با ایران اکونومیست، اظهار کرد: از هفته‌های پایانی سال گذشته که بحث بر سر اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها مطرح شده بود، تغییراتی در روند تخصیص ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) برای دارو به وجود آمد که در مقطعی کوتاه مشکل ساز نیز شد اما در نهایت با تخصیص اعتبارات تازه این مشکل فعلا برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: نمایندگان مجلس در روزهای پایانی سال گذشته، در نهایت با حذف ارز ترجیحی موافقت کردند و از این رو از اسفند سال گذشته، بحث‌هایی درباره نحوه تامین ارز دارو به وجود آمد. تحت تاثیر همین شرایط برخی پرونده‌ها که آماده دریافت ارز بودند نیز متوقف شدند و حتی بانک مرکزی تعدادی از این پرونده‌ها را عودت داد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تداوم آن شرایط می‌توانست به افزایش قیمت دارو یا کمبود برخی داروها منجر شود، تاکید کرد: پس از این اتفاقات حدود یک میلیارد دلار به شکل موقت به دارو اختصاص پیدا کرد تا فعلا مشکلی به وجود نیاید تا در ماه‌های آینده برنامه ریزی‌های جدیدی در دستور کار قرار گیرد.

ریاحی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در مجلس برای تامین نیازهای دارو، بیان کرد: امیدواریم که در نیمه دوم سال جاری، اصلاح نظام یارانه‌ای و تامین نیازها از طریق ارز نیمایی فراهم شود. این ارز در سال‌های گذشته برای ما مشکلات فراوانی را به وجود آورده و بخش خصوصی بارها تاکید کرده بود که باید شرایط برای اصلاح این موقعیت فراهم شود.

وی ادامه داد: در مجلس پیشنهادی مطرح شده بود که ماهانه ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمه‌ها داده شود تا به این ترتیب مابه التفاوت قیمت دارو با تغییر ارزها از این طریق پوشش داده شده و در نهایت مردم هیچگونه افزایش قیمتی را تجربه نکنند. در بسیاری از کشورهای جهان نیز چنین شیوه‌ای وجود دارد که دولت به بیمه‌ها بودجه می‌دهد و در نهایت دارو به شکل رایگان یا با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه این شیوه پیش از این نیز در ایران استفاده می‌شد، توضیح داد: قیمت تمام شده داروهای بیماران خاص در این سال‌ها چند برابر شده است اما با توجه به فعالیت بیمه‌ها، در نهایت بیماران پول ثابتی را برای این داروها در تمام سال‌های گذشته پرداخت کرده‌اند؛ از این رو با حذف ارز دارو نیز نباید نگرانی برای افزایش قیمت وجود داشته باشد و با محوریت بیمه‌ها می‌توان کاری کرد که فشاری بر مردم وارد نشود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دارو ، ارز 4200 تومانی ، ناصر ریاحی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دارو ارز 4200 تومانی بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس ستاد استانی آزمون های سراسری کشور در مازندران گفت : آزمون پنج گروه آزمایشی علوم انسانی ، ریاضی و فنی ، هنر ، زبان های خارجه و علوم تجربی در مازندران طی دو روز برگزاری ، بدون هیچگونه تخلف و تقلب ، در سلامت و امنیت کامل پایان یافت.

حشمت الله علی نژاد در حاشیه بازید از حوزه امتجانی گروه علوم تجربی در دانشگاه علوم کشاورزی ساری گفت :گروه آزمایشی علوم تجربی با 17 هزار و 432 داوطلب ، بیشترین تعداد داوطلبان آزمون سراسری امسال مازندران را به خود اختصاص داده اند .

وی با بیان اینکه نتایج نوبت نخست آزمون سراسری ، نیمه خرداد اعلام و مرحله دوم آزمون سراسری نیز هفتم و هشتم تیر ماه برگزار می شود تصریح کرد :نتایج نوبت دوم آزمون سراسری هم نیمه مرداد و نتایج نهایی نیمه شهریور اعلام خواهد شد.

در آزمون سراسری امسال مازندران ۳۸ هزار و ۲۱۰ داوطلب در ۱۹ حوزه امتحانی و ۱۷ شهرستان با هم رقابت کردند.

آزمون رشته های علوم انسانی و ریاضی و فنی صبح و گروه هنر و زبان های خارجه هم بعد از ظهر دیروز برگزار شد.

با برگزاری آزمون گروه علوم تجربی در صبح امروز ، نوبت نخست آزمون های سراسری امسال پایان یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • امسال بالاخره سال قهرمانی پی‌اس‌جی است
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد