Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار مقامات بندری و ریلی قزاقستان، اعلام کرد: ترانزیت کالا از مسیر ایران، کاهش قابل‌توجه قیمت تمام شده را برای این کشور به دنبال دارد.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، «جلیل اسلامی» در نشست با «آنار ایرلان» مدیرکل حمل‌و نقل و مدیر ارشد بندر آکتائو و کوریک، «آبای تورکپنبایف» رئیس بندر آکتائو و تعدادی از مدیران حوزه بندری دو کشور  اظهار داشت: ظرفیت و فرصت ترانزیت از ایران همواره وجود داشته است و بنادر ایران برای ترانزیت کالا از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نزدیکی دریای خزر ۵ بندر ایران معادل ۳۰ میلیون تن ظرفیت جابه‌جایی کالا دارند و در جنوب نیز بندر شهید رجایی به‌تنهایی ۱۲۰ میلیون تن ظرفیت جابه‌جایی کالا دارد و از ۷ میلیون TEU، ظرفیت کانتینری برخوردار است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در بنادر جنوبی ایران به جز بندر شهید رجایی، از ظرفیت معادل ۲۵۰ میلیون تن برخوردار هستیم، گفت: بندر امام خمینی (ره) دارای ظرفیتی معادل ۶۰ میلیون تن ظرفیت و طی سال گذشته ۳۰ میلیون تن غلات در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

اسلامی با بیان اینکه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به‌منظور انجام ترانزیت، ۲۵ درصد ظرفیت اختصاص داده‌ایم، خاطرنشان کرد: به جز فورواردرها، تخفیف‌های خوبی نیز برای ترانزیت کالا در نظر گرفته شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه قزاقستان و به‌ویژه بندر آکتائو می‌تواند نقش هاب ترانزیتی منطقه را از طریق ایران بازی کند، عنوان کرد: این اتفاق هم در مورد کالاهای صادراتی و ترانزیتی قزاقستان و هم در خصوص کالاهای کشورهای اطراف قزاقستان همچون روسیه می‌تواند رخ دهد و زمینه‌ساز همکاری بلندمدت بین دو کشور باشد و امیدوار هستیم بتوانیم در یک قرارداد بلندمدت فعالیت‌ها را پیش ببریم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه ترانزیت از ایران قیمت تمام شده برای قزاقستان را بسیار کاهش می‌دهد، اظهار داشت: در بندر آمیرآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر شمال ایران، امکانات بسیار خوبی را برای حمل ریلی و جاده‌ای ایجاد شده است و در سایر بنادر نیز امکانات بسیار خوبی داریم.

اسلامی با اشاره به اینکه در مورد بنادر جنوبی ایران نیز دو نوع همکاری را با قزاقستان پیشنهاد می‌کنیم، گفت: یکی از موارد این است که کالاهای ترانزیتی را در انبارها و محوطه های بندری جابجا کنید و در صورت خوب بودن شرایط، می توانید در بنادر شمال و جنوب زمین و انبارهای خاص خود را داشته باشید.

وی افزود: این نوع همکاری‌ها در اسرع وقت می‌تواند مدنظر قرار گیرد، تاکید کرد: بنادر ایران به‌منظور افزایش همکاری‌ها بندری با قزاقستان آمادگی کامل دارند و در حوزه کانتینری هیچ محدودیتی  وجود ندارد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: در مورد کالاهای سنگین نیز می‌توانیم با برنامه‌ریزی حجم موردنظر را تعریف و ارتقا بخشیم و هر نوع کمکی که امکان داشته باشد در حوزه همکاری‌های مشترک دو کشور در دستور کار قرار خواهیم داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی تین آکتائو بندر آکتائو بنادر ایران دریای خزر بندر شهید رجایی بنادر جنوبی ایران امام خمینی قزاقستان روسیه ترانزیت کالا بندر امام خمینی ره معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ترانزیت کالا بسیار خوبی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ ای طراحی، اجرا و مدیریت شود تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود، از ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان قاسم عسکری نسب در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت این بندر به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابه‌جایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

عسکری نسب با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی‌الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز ضمن اشاره به سرعت بالای اجرای پروژه ۶۸۲ کیلومتری ریل چابهار به زاهدان گفت: پروژه خط ریلی استان در حوزه شهرستان خاش به مرحله بهره‌برداری رسیده و در حوزه ایرانشهر، سرباز و چابهار با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است.

هادی مؤمنی اضافه کرد: مطالعات شبکه ریلی بندر شهید بهشتی با رویکرد ریل پایه نمودن بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است و مطابق زمان‌بندی تا پایان امسال تکمیل و پس از تصویب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد