Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه در این مراسم گفت: حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای ایتالیا، ترکیه، نیجریه، غنا، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و عمان در گردهمایی سفرا و دیپلمات‌ها به میزبانی این دانشگاه باعث افتخار و مباهات است.

 دکتر مجید غیور مبرهن افزود: با برگزاری گردهمایی سفرا و دیپلماتهای کشورهای آسیای، اروپایی و آفریقایی مقدمات همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف حوزه سلامت فراهم شد و پس از این رویداد نیز به دنبال توسعه بیش از پیش تعاملات و همکاری‌ها با دیگر کشورها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نظر داریم تا با همکاری میان ۳ مجموعه شامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور ضمن فعال نمودن سامانه گردشگری سلامت، زمینه حضور راحت‌تر گردشگران سلامت در شهر مشهد و در کنار آن حضور بیشتر دانشجویان بین‌الملل در این دانشگاه را فراهم آوریم.

سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مشهد بی‌نظیر است

نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در ایران، نیز در این مراسم گفت: بیش از یک سال است که در ایران هستم و در طول این مدت که به تمامی کشورهای منطقه سفر کردم، بالاترین کیفیت خدمات درمانی و پایین‌ترین هزینه‌های درمانی مربوط به ایران بوده است. 

 دکتر سیدجعفر حسین افزود: سطح کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف ایران از جمله مشهد بی‌نظیر بوده و در نظر داریم تا تداوم همکاری پیوسته سازمان بهداشت جهانی را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و باید همچنان بر رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی مقید باشیم، تاکید کرد: کرونا نشان داد که باید همه در جهت رفع بحران و خروج از بحران در کنار هم باشند و سازمان بهداشت جهانی در این گردهمایی ۲ روزه ضمن معرفی بهترین الگوها در جهت کیفیت هرچه بهتر خدمات، راههای برون رفت از پاندمی کرونا را ارائه داد.

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت همکاریهای بین‌المللی  

 مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم ضمن قدردانی و ابراز خرسندی از حضور مهمانان شرکت کننده در گردهمایی سفرا و دیپلماتهای کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی گفت: خوشبختانه شرایطی فراهم شد تا ما بتوانیم همکاریهای فی‌مابین خودمان را بعد از این گردهمایی توسعه بیشتری دهیم.

دکتر سیامک زارعی قنواتی افزود: بنده به عنوان مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد معتقدم در این دوره همکاریهای بسیار خوبی آغاز شده که قطعاً با نتایج و اثرپذیری مطلوب همراه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم همچون گذشته و حتی بهتر از قبل ارتباطات بسیارخوبی در سطح بین‌الملل برقرار نماییم که حوزه مدیریت امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی کامل خود را در این خصوص اعلام می‌کند.


آیین اختتامیه دومین گردهمایی سفرا و دیپلمات‌های کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی با حضور مسوولان اکو، یونسکو، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و چند نهاد بین‌المللی دیگر در تالار شهید سلیمانی مجمتع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

در این رویداد ۲ روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نمایندگان اکو، یونسکو، یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و سفرا، دیپلمات‌ها، سرکنسول‌ها و نمایندگان ۱۰ کشور آسیایی، اروپایی و آفریقایی حضور داشتند.

برچسب‌ها مشهد سفرای خارجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سفرای خارجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد سفرای خارجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان بهداشت جهانی اروپایی و آفریقایی سفرا و دیپلمات ها بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اعلام کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم اکنون این تعداد به ۱۰۶۹ واحد رسیده و ۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دکتر عباس شیراوژن با بیان این مطلب در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت، گفت: این واحد‌ها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده ایم و این ۲۶۹ آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل ۴۰ واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید ۲۰ واحد خوابگاه متاهلی با متراز ۴۵ تا ۷۰ متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال ۲۰ درصد به تعداد واحد‌های خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

دکتر شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

منبع: وبدا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی