Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:43:30 GMT

۳ هکتار از اراضی ملی در روستاهای مهاباد رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۱۵۶۰

۳ هکتار از اراضی ملی در روستاهای مهاباد رفع تصرف شد

خالد خضری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از سه هکتار از اراضی ملی متعلق به منابع طبیعی تصرف شده در ۲ روستای «آغازسور» و «عیسی کند» از توابع بخش مرکزی و خلیفان مهاباد در قالب ۶ فقره پرونده رفع تصرف شد.

وی ضمن قدردانی از حمایت و پیگیری دادستانی ادامه داد: این اراضی توسط اشخاص سودجو به باغ انگور تبدیل شده و به زیرکشت محصولات کشاورزی رفته بود که با ورود منابع طبیعی در راستای حفظ حقوق عموم مردم بازپس‌گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با بیان اینکه پارسال نیز ۴۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در قالب ۶۰ فقره پرونده، رفع تصرف شده‌ بود، افزود: پارسال همچنین ۳۰ پرونده با مساحت بالغ بر ۲۰ هکتار نیز با همکاری مراجع قضایی خلع ید شده و دوباره در اختیار منابع طبیعی قرار گرفته است.

خضری تاکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به ویژه از طریق خودداری از چرای زودهنگام دام ها در مراتع این شهرستان ضرورت دارد و همگان باید به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

رییس اداره منابع طبیعی مهاباد از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت گرفته و از تخریب‌ این عرصه‌ها جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه "کاولان و کوران"، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی تصرف اراضی اراضی کشاورزی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی تصرف اراضی مهاباد آذربایجان غربی تصرف اراضی اراضی کشاورزی منابع طبیعی منابع طبیعی هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیانبار زمین خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 وی افزود: بدین منظور یک تیم از ماموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای ده لوءلوء اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند، افردی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: پس از جمع آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد. 

وی تصریح کرد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه، بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشتند به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان