Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@22:40:39 GMT

یک اذان آزادی خاص در خرمشهر

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۱۹۲۱

یک اذان آزادی خاص در خرمشهر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت:در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ نخستین گردانی که وارد خونین‌شهر شد، گردان منتظران قائم (عج) به فرماندهی سردار شهید آقا مهدی شرع پسند از تیپ المهدی (عج) بود.

به گزارش ایران اکونومیست، سلیمان رستمیان با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا به‌ویژه شهدای عملیات الی بیت‌المقدس و گرامی‌داشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، با بیان اینکه شهدا از صدر اسلام در جایگاه ویژه‌ای قرار داشته و دارند، بیان کرد: مردم خرمشهر در دوران جنگ روزهای سختی را سپری کردند، مادران این شهر جوانانی چون محمد جهان‌آرا را در دل پرورش داده، جوانانی که مظهر استقامت و ازخودگذشتگی بودند و هیچ‌گاه حاضر نشده و نیستند که ذره‌ای از خاک کشور را به بیگانگان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سوم خرداد یکی از روزهای مهم و به‌یادماندنی در تاریخ ایران است که هرگز از اذهان ملت ایران پاک نمی‌شود، در همین راستا برنامه‌های فرهنگی این روز باید به گونه‌ای اجرا شود تا بتوانیم استقامت و ایثار جوانان ایران را در آن برهه از زمان به نسل امروز بازگو کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به مجاهدت‌ها و نقش غیورمردان استان البرز در عملیات الی بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد اشاره کرد و گفت: استان البرز ۱۷۰ شهید والامقام را در عملیات الی بیت‌المقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ نخستین گردانی که وارد خونین‌شهر شد، گردان منتظران قائم (عج) به فرماندهی سردار شهید آقا مهدی شرع پسند از تیپ المهدی (عج) بود.  حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضان جنتی رضوی که پس از دفاع مقدس بر اثر جراحات آن دوران به شهادت رسید و شهید حاج علی گروسی که ایشان هم در عملیات «کربلای ۵» به فیض شهادت نائل شدند رزمندگان کرجی بودند که نخستین اذان را در مسجد جامع خرمشهر پس از آزادی سردادند و نخستین نماز جماعت را اقامه کردند، درحالی‌که هنوز خرمشهر به‌طور کامل پاک‌سازی نشده بود.

رستمیان یادآور شد: در مراسمی که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز و شهرداری کرج برگزار خواهد شد ضمن پاسداشت مقام شهدای عملیات الی بیت‌المقدس از خانواده‌های شهدای شاخص این عملیات تجلیل و قدردانی خواهد شد. این مراسم دوشنبه ۲ خردادماه با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مسئولان و اقشار مختلف مردم از ساعت ۱۶:۳۰ با سخنرانی سردار دقیقی رئیس اسبق ستاد تیپ المهدی (عج) و تیپ اعزامی از استان البرز در عملیات الی بیت‌المقدس در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: خرمشهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خرمشهر عملیات الی بیت المقدس استان البرز سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و معلم استان آذربایجان غربی در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست، افرادی که در این عملیات شرکت داشتند توانستند به موفقیت دست پیدا کنند، چون چون اعتقاد و ایمان محکم به راه و آرمان خود داشتند؛ اکثریت افراد شرکت کننده در این عملیات قرآن کریم را حفظ هستند

وی افزود: حمله به کنسولگری ایران اشتباه بزرگی بود که کشور‌های متخاصم مرتکب شدند که ایران اسلامی با عملیات وعده صادق پاسخ شجاعانه‌ای را داد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: به فضل الهی با این عملیات ابهت باقی مانده آمریکا و صهیونیسم فرو ریخت، برای نخستین بار از داخل خاک مقدس نظام جمهوری اسلامی این اتفاق مبارک به نیابت از همه نیرو‌های مسلح انجام شد که این موضوع از عظمت اسلام، انقلاب، حضرت امام و رهبر معظم انقلاب سرچشمه گرفت.

وی اضافه کرد: علت ماندگاری نام و یاد و راه آیت‌الله شهید مطهری باید واکاوی و برای نسل جدید کشورمان مشخص شود که در این موضوع والدین، عنایات اهل بیت (ع) و تلاش شخص ایشان تاثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تصریح کرد: تکریم والدین، دعای پدر و مادر و همچنین زحمات اساتیدی همچون علامه طباطبایی باعث شد که نام و یاد آیت‌الله مطهری به معنای واقعی کلمه در تاریخ انقلاب ماندگار شود.

وی عنوان کرد: شهید مطهری دائم الوضوء بودند و در نماز همواره خضوع و خشوع را رعایت می‌کردند، تحقیق و پژوهش پیرامون همه موضوع‌ها و مباحث در راس فعالیت‌های ایشان قرار داشت و به نیازمندی‌ها و اقتضائات روز جامعه از جمله سینما، مطبوعات و ... اشرافیت داشتند.

دیگر خبرها

  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • از عملیات بیت المقدس تا فتح خرمشهر
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • اوقات شرعی هشتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر