Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون‌های تخصصی مجلس عصر امروز جلسه داشتند و با حضور میهمانان موضوعاتی را بررسی و مصوباتی نیز داشتند که دراین گزارش می‌خوانید:

*تصویب کلیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی به تصویب رسید

رسیدگی به طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در دستورکار اعضای کمیسیون عمران قرار داشت که عبدالجلال ایری سخنگوی کمسیون در تشریح این جلسه گفت: پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان طرح، کلیات آن به تصویب اعضا رسید و جزئیات طرح مذکور جهت بررسی به کارگروه تخصصی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تمدید 3 روزه برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح دستورکار جلسه عصر امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارائه گزارش در خصوص نحوه محاسبه و توزیع یارانه کالاهای اساسی در دهک‌های مختلف کشور و تعیین تکلیف اشخاص جامانده از دریافت یارانه پرداخت.

وی تصریح کرد: وزیر تعاون و مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به تعدادی از پرسش‌های نمایندگان پیرامون دهکبندی‌ه و توزیع یارانه‌ها ، پاسخ دادند، ضمن اینکه درخواست کردیم که برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه محدودیتی قائل نشوند بنابراین قرار شد سازمان هدفمندی یارانه‌ها سه روز دیگر را تمدید کند هرچند در سامانه وزارت تعاون تا چند ماه آینده نیز امکان ثبت نام وجود دارد.

*ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع تخلفات گمرکات کشور

به گزارش تسنیم، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کارگروهی با عنوان کارگروه نظارتی گمرکات کشور به ریاست بنده تشکیل شده است.

وی در تشریح مشکلات موجود در گمرکات بیان کرد: مشکلاتی امروزه در حوزه گمرکات کشور وجود دارد و پیمانکاری که  حدود 10 سال است کار را در اختیار دارد اطلاعات و دیتاها را در اختیارات گمرکات قرار نمی دهد و همچنین در جهت توسعه گام هایی تا کنون بر نداشته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد:همچنین هنوز سامانه گمرک با سامانه تجارت به هم متصل نشده است از این رو مجلس در این رابطه ورود پیدا کرده است تا هم تخلفات را شناسایی کند و هم سامانه گمرک و سامانه تجارت را به هم متصل کند.

* موافقت اعضای کمیسیون انرژی با طرح اصلاح قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز

اعضای کمیسیون انرژی مجلس در جلسه امروز با طرح اصلاح قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز موافقت کردند.

*بررسی طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی  در کمیسیون آموزش

رسیدگی به جزئیات طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی در دستورکار اعضای کمسیون آموزش قرار داشت که در این جلسه ماده اول و دوم طرح رأی آورد که ماده اول به ماهیت دانشگاه آزاد و ماده دوم به ورود دیوان عدالت اداری نسبت به تصمیمات دانشگاه آزاد اسلامی در صورت شکایات بود.

* طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار و نظارت بر کالاهای پایه‌ای در کمیسیون صنایع بررسی شد

در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی «طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار و رویکرد توسعه، تولید و نظارت بر کالاهای پایه‌ای»با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط بررسی شد.

براساس این طرح کارگروهی از وزرای صمت، نفت، جهاد کشاورزی و... تشکیل می‌شود تا نوع کالاهایی قابل عرضه در بورس، میزان عرضه و... تعیین شود./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون های تخصصی مجلس جامانده از دریافت یارانه دانشگاه آزاد طرح اصلاح ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است