Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکنون ۹۶.۴۶ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ تکمیل شده است و با توجه داشتن ظرفیت خالی در کاروان‌ها، نام‌نویسی از مشمولان حج تمتع ادامه دارد.

به گزارش قدس آنلاین، نام‌نویسی از مشمولان تشرف به حج تمتع ۱۴۰۱ که از ۱۸ اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود، با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها ادامه دارد.

دارندگان فیش حج تا اول مرداد ۱۳۸۶ مشمول حج تمتع امسال هستند

امسال با محدودیت اعمال شده از سوی سعودی‌ها فقط افراد کمتر از ۶۵ سال امکان تشرف به خانه خدا را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس ودیعه‌گذاران حج تمتع از ۱۰ تیرماه ۱۳۳۶ به بعد که در حج تمتع سال ۹۹ ثبت‌نام کرده بودند و فیش آنها تا اول مرداد سال ۱۳۸۶ به قبل است، می‌توانند به حج تمتع سال جاری مشرف شوند.

تکمیل بیش از ۹۶ درصدی ظرفیت حج تمتع

با گذشت ۲ هفته از آغاز نام‌نویسی مشمولان حج تمتع، تاکنون ۹۶.۴۶ درصد ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شده است و ۳۴ هزار و ۶۴ نفر با پرداخت هزینه نهایی حج تمتع سال جاری آماده تشرف به سرزمین وحی هستند. همچنین ۳۰۰ نفر کاروان خود را رزرو کرده‌اند که باید طی روزهای آینده برای قطعی شدن ثبت‌نام، هزینه این سفر معنوی را بپردازند.

تاکنون ۱۹۹ نفر از مشمولان حج امسال انصراف داده‌اند

نکته جالب در حج تمتع سال جاری، انصراف ۱۹۹ نفر از مشمولان حج تمتع است که به دلایل مختلف از سفر به خانه خدا در ایام حج تمتع منصرف شده‌اند.

امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که هزینه این سفر به طور متوسط ۳۷ میلیون تومان است. سازمان حج و زیارت در مرحله نخست دارندگان فیش حج تا ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ را فرا خواند که پس از تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها، دارندگان فیش حج تا اول مرداد ۱۳۸۶ هم امکان ثبت‌نام در کاروان‌ها را دارند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت ثبت نام حج تمتع سال جاری ظرفیت کاروان ها مشمولان حج ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این همایش که به صورت زنده و از طریق فضای مجازی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج سایر استان‌ها حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درسخنانی با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج قرار دارند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه با گذشت نزدیک به دو دهه از نام نویسی حج، شماری از افرادی که ثبت نام کرده بودند بدون آن که چشمشان به خانه خدا بیافتد از دنیا رفتند، افزود: درحج پیش رو کمترین نرخ اعزام خادمان و عوامل را نسبت به تمام دوره‌های گذشته حج خواهیم داشت و با کاستن از تعداد خادمان، تعداد هفت کاروان به زائران خانه خدا افزوده شده است.

سرپرست حجاج ایرانی ضمن تقدیر از تلاش دست ندرکاران برگزاری حج، تجدید نظر در برنامه‌های گذشته را با توجه به تحولات و شرایط روز ضروری خواند و اظهار داشت: هدف ارائه خدمات بیشتر از سوی خادمان است.

وی خطاب به حاضران گفت: زائرانی که سال‌ها در نوبت بوده اند اکنون مطالبه گر هستند، لازم است به مهمانان خانه خدا بیشتر سر بزنیم و به آنها محبت نمائیم چرا که ائمه هم اینگونه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره با ارتقاء سطح دانش و معلومات زائران نسبت به گذشته تصریح کرد: روحانیون کاروان‌ها شایسته است آگاه و به روز باشند و در انجام مسئولیتی که همگی بعهده داریم اخلاص را در اولویت قرار داده تا در دل زائران خانه خدا نفوذ کند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت مبلغی بدلیل صرفه جوئی و یا عدم ارائه خدمات در کشور میزبان طی حج گذشته بازگردانده شده که به زودی به حساب حجاج واریزخواهد شد، ادامه داد: در کشور تصور بر این است که هزینه حج گران است در حالیکه هزینه‌ها در خارج از کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی محاسبه می‌شود.

وی در ادامه به شرایط امروز جهان اشاره کرد و گفت: این شرایط در سال‌های قبل وجود نداشت، وضعیت جهان امروز ملتهب است و آتش زیر خاکستر بین غرب و شرق هرزگاهی زبانه می‌کشد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه دو عملیات بزرگ و تنبیهی «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» و پشتیبانی بی مهابای استکبار از نسل کشی مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شرایط را پیچیده ترکرده است، افزود: برخی از کشور‌های آزاده که وابستگی خاصی ندارند از قضیه فلسطین و ملت آزاده آن دفاع می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود با خوانش انگاره‌های چند نظرسنجی توضیح داد: ارزیابی روحانیون در حج در دو مدل انجام می‌شود یکی توسط رابطین و دیگری هم از طریق نظرسنجی اینترنتی که از حجاج انجام می‌شود و در اعزام‌ها تاثیرگذار است.

برپایه این گزارش، این همایش با سخنرانی  سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ادامه یافت. وی در سخنرانی خود با اشاره به شعارحج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی، دفاع از فلسطین مظلوم» اظهار داشت: یکی از راهبرد‌های امام خمینی (ره) برای حمایت از ملت فلسطین، حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین بود و این راهبرد با توجه به شرایطی که درجهان اسلام حاکم است تا به امروز دنبال شده است.

وی ادامه داد: در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا دراین عملیات بزرگ که دربرگیرنده بیش از ۸۵ هزار نفر است عملکرد موفقی داشته باشیم. هرچند در این مسیر چالش‌های متعددی هم وجود دارد که از آن آگاه هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تلاش بانک مرکزی و همکارانمان ارز مورد نیاز حج وارد حساب این سازمان شده است و صدور ویزای زائران درحال پیگیری است.
وی ادامه داد: در حالیکه با تلاش صورت گرفته هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتراست، تغییرات نرخ ارز و بلیط هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است، اما در خدمات‌دهی در بخش‌های مختلف هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته وجود ندارد و این موارد برای زائران باید تبیین شود.

آقای حسینی با بیان اینکه انتظار یاری از سوی تک تک شما روحانیون و خادمان حج را داریم، افزود: ما با چالش‌های متعددی روبرو هستیم به عنوان مثال در منا و عرفات کمبود فضا داریم و لازم است پیش از سفر، این موارد برای زائران تبیین شود.

وی اقدامات انجام شده برای تسهیل برقراری ارتباط اینترنتی زائران با خانواده‌های شان از کشور میزبان را یادآور شد و با اشاره به وضعیت جسمی زائران و حضور افراد کهنسال در اروان ها، خواستار توجه به این موضوع شد.

در این همایش همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن‌الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری توصیه‌هایی به حاضران ارائه کرد و گفت: انتظار این است که سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری در این سفر معنوی رعایت شود.

وی در خصوص نحوه پرکردن اوقات فراغت زائران بعد از انجام اعمال و مناسک حج توضیحاتی داد و با اشاره به اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار، گفت: زائران در مکه در بش از ۶۰ هتل اسکان دارند و می‌توان مسابقات کتابخوانی هم برگزار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رکن‌الدینی با اشاره به شُبهاتی که ممکن است درحج مطرح شود، یادآورشد: روحانیون و زائران زباندان با رعایت مسائل به این شبهات پاسخ دهند و به «طرح مودت» اهتمام بورزند.

این گزارش حاکیست آیت‌الله شیخ جواد مروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید درس خارج دیگر سخنران این همایش بود که در باب ارشاد سخن گفت و ارشاد را نیازمند توجه به ضرورت‌هایی عنوان کرد.

وی گفت: شما به عنوان مبلغ باید رفتاری توام با محبت داشته باشید و با آگاهی در میان مردم حاضر شوید.

وی ادامه داد: دنیا تشنه شنیدن معارف حق اهل بیت است و حج امسال یک فرصت ویژه برای ما و انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده است که در تاریخ بی‌بدیل است و در این راستا باید به وظیفه خود در راستای حفظ وحدت و انتقال درست معارف اهل بیت (ع) عمل کنیم.

این همایش با تشریح اقدامات فرهنگی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی اخویان مدیر امورآموزشی و فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و بیان توصیه‌ها و ملاحظات حراستی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید یاسین موسوی زاده ادامه یافت و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌عباس عشرتی مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه با ارائه آماری گفت: برای حج امسال بیش از ۷۱۰ نفر روحانی، معین و معینه اعزام خواهند شد و انتظار می‌رود با حضور و فعالیت بانوان معینه خدمات مطلوبی به بانوان حج گزار ارائه شود.

گفتنی است در پایان این همایش که از پلتفرم عَبرات برای مهمانان در سایر استان‌ها به صورت بر خط نمایش داده شد برخی ازنکات آموزشی حج ۱۴۰۳ در قالب فایل پاورپوینت برای روحانیون تشریح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی