Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین دشتبان گفت: کل کشفیات آرد قاچاق در استان خراسان رضوی طی سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۱۶۵ کیلوگرم گزارش شده است.

او گفت: هرچند با آزادسازی قیمتها و افزایش قیمت آرد انگیزه قاچاق با توجه به تفاوت قیمت آن در داخل با خارج از کشور کاهش می‌یابد اما همچنان در این خصوص با چالش مواجه هستیم.

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: هنوز آرد یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد بنابراین اگر حتی در هر روز فقط یک کیسه آرد دولتی را از شبکه عرضه در استان خارج بکنند ماهانه بین ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان برای قاچاقچیان سود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دشتبان گفت: به تازگی با افزایش قیمت جهانی آرد و گندم اختلاف قیمت داخل با خارج از کشور این کالا نیز بیشتر شده است، لذا باز هم انگیزه برای قاچاق آرد از استان همچنان وجود دارد و با وجود تشدید نظارت ها این مهم از طریق عرضه خارج از شبکه هنوز هم صورت می پذیرد.

او گفت: پارسال هم مانند امسال آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در خراسان رضوی توزیع می‌شده است، اما قیمت جهانی آن افزایش نداشته، امسال با افزایش قیمت جهانی آرد، حاشیه سود قاچاق آن بیشتر شده است.

سرپرست مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور پیشگیری از قاچاق آرد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرار گرفته است که عرضه خارج از شبکه تعریف شده آرد را به عنوان کالای موضوع قاچاق تعریف و مشمول جرایم می‌کند.

۲۸ کارخانه آردسازی با ۷۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره به صورت شبانه روزی در خراسان رضوی فعالیت دارند که این کارخانه‌ها نیازمند ۱۵ هزارتن گندم در هر ماه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آرد و نان قیمت گندم افزایش قیمت خراسان رضوی قیمت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، روابط عمومی هیأت ورزش‌های جانبازان و توانیابان خراسان رضوی اعلام کرد: «نسرین شاهی» در رقابت‌های تیراندازی جهانی که با حضور ۱۲۵ ورزشکار در کره جنوبی برگزار می‌شود، در بخش تپانچه بادی ۱۰ متر، با کسب رکورد توانست به عنوان قهرمانی دست یابد.   در این ماده، ورزشکار هندی دوم شد و «ساره جوانمردی» دیگر بانوی ورزشکار کشورمان نیز به عنوان سوم بسنده کرد.

دیگر خبرها

  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد