Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:38:03 GMT

افزایش دما در خوزستان /مصرف برق در اهواز اوج گرفت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۲۵۳۴

افزایش دما در خوزستان /مصرف برق در اهواز اوج گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،استان خوزستان یک استان گرمسیر است و با توجه به گرم شدن هوا و افزایش دما میزان استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر می‌شود.

به گفته سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان، موج گرمایی در استان خوزستان و افزایش دما در استان ادامه دارد.

با توجه به استفاده از وسایل سرمایشی از جمله کولر، مسئولان از شهروندان درخواست کرده اند جهت جلوگیری از وارد آمدن فشار به شبکه، در مصرف برق صرفه جویی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با بیان اینکه براساس اعلام مرکز دیسپاچینگ، در روز‌های قبل به دلیل افزایش دما و گرم شدن هوا، مصرف برق از ۲ هزار و ۲۴ مگاوات فراتر رفت، گفت: رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان برای حفظ پایداری شبکه برق همچنان ضروری است.

وی می‌گوید: مصرف برق در کلانشهر اهواز به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی زیاد، وجود صنایع مهم و استراتژیک و همچنین اقلیم خاص این کلانشهر بالا بوده و بنابراین تامین و حفظ پایداری آن نیازمند مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در تحقق برنامه‌های مدیریت مصرف به منظور عبور از پیک بار در فصل گرم دارد.

شریف زاده، مدیر اداره کنترل شبکه شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفته اسا: از شهروندان عزیز درخواست می‌شود  از  وسایل پر مصرف از جمله اتو، کولر و ماشین لباسشویی  در ابتدای صبح استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گرم شدن خوزستان افزایش دما مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با ورود سامانه بارشی به استان بارش باران از صبح امروز شهر اهواز را فرا گرفت.

در این بارش که همراه با  رعد و برق بود موجب لطیف‌تر شدن هوای این کلانشهر شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:این بار‌ش‌ها تا اوخر روز سه شنبه در استان فعال است. 

 محمد سبزه زاری افزود:این سامانه بارشی موجب رگبار و رعدوبرق در اغلب نقاط استان می شود و بیشترین حجم بارندگی‌ها بخش‌های شرقی، شمالی، شمال شرقی، جنوبی و ارتفاعات خواهد بود. 

وی اظهار کرد: با توجه به ماهیّت سامانه‌های بهاری و رطوبت حاصل از بارش‌های اخیر احتمال شدت گرفتن بارش در دیگر مناطق استان نیز وجود دارد و ریزش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • بارش باران در اهواز
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • بارش باران کم سابقه در اهوا/ شهروندان صبور باشند به زودی شهر به حالت عادی باز می‌گردد