Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:35:12 GMT

آمادگی مدیر جدید بازار فیلم کن برای همکاری با ایران

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۲۶۴۲

آمادگی مدیر جدید بازار فیلم کن برای همکاری با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در دیدار رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی با جروم‌پیلارد که امسال آخرین سال حضورش را در جشنواره فیلم کن به عنوان رئیس بازار تجربه می‌کند، از تلاش‌های او برای گسترش ارتباطات فرهنگی و تجاری و همکاری با چتر سینمای ایران در سال‌های گذشته قدردانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رائد فریدزاده در این دیدار با ذکر حضور پررنگ فعالان بین‌المللی و متخصصان سینمایی ایران در بازار تخصصی فیلم کن، از همراهی تیم فنی جشنواره تشکر و ابراز امیدواری کرد این چتر که همواره میزبان پخش‌کنندگان و عرضه‌کنندگان آثار و محصولات فرهنگی و سینمایی ایران بوده است، بتواند با تمهیدات بهتر و ایجاد فضا و زیرساخت مناسب، زمینه‌ساز حضور افراد متخصص و شرکت‌های بیشتری باشد.

همچنین گیوم اسمیول که از دوره بعد مسئولیت بازار فیلم کن را بر عهده خواهد گرفت، با ابراز خرسندی از حضور پررنگ سینمای جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای همکاری‌های بیشتر اعلام کرد.

در این دیدار، از جروم‌پیلارد و گیوم اسمیول برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم فجر و کودک و نوجوان دعوت به عمل آمد.

توافقات جدید با رییس مرکز ملی ارمنستان

در چهارمین روز بازار فیلم کن ۲۰۲۲، هیات اعزامی بنیاد سینمایی فارابی با شوشانیک میرزاخانیان مدیرعامل مرکز ملی فیلم ارمنستان در خصوص همکاری‌های مشترک سینمایی در حوزه تولیدات مشترک، همکاری بین جشنواره‌ای، فیلمخانه‌ای و… به توافقاتی دست یافتند.

در بازدید رئیس مرکز ملی فیلم ارمنستان از چتر سینمای ایران، درباره عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه منعقد شده بین بنیاد سینمایی فارابی و این مرکز، بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

گسترش همکاری بین جشنواره‌ای در دو رویداد بین‌المللی کودک و فجر، ایجاد بستر مناسب برای تولیدات مشترک، حمایت و ایجاد صندوق مشترک حمایتی برای پروژه‌ها و طرح‌های مورد تصویب طرفین، برگزاری هفته فیلم مشترک در ایران و ارمنستان به مناسبت سی‌امین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور، همکاری در ترمیم و بازسازی آثار کلاسیک فیلم‌های ارمنی و …از جمله نکاتی بود که در این دیدار مورد توافق قرار گرفت.

کد خبر 5496580 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم کن بنیاد سینمایی فارابی رائد فریدزاده تئاتر ایران حوزه هنری کارگردان تئاتر عثمان محمدپرست جشنواره فیلم کن فیلم کوتاه فیلم سینمایی موسیقی نواحی نقاشی خانه تئاتر جشنواره بین المللی پویانمایی تهران تئاتر شهر بنیاد سینمایی فارابی فیلم کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

مقامات عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش ایسنا،‌ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت