Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخاطبان عصر ایران*؛ فاضل خمیسی- سعی کردم بیشتر یادداشت هایم در سکوت شب و فراغت از روز باشد، اما تماس یک دوست باعث این نوشتار شد.

... میگفت اول صبح تلفن همسرش بصدا در آمده و از فحوای کلام و توضیحی که شنید متوجه موضوع شد:

مادرِ همکلاسی دخترش بود که گویا بخاطر جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان پایه ی ششم که مدرسه برگزار میکند، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان نیاز داشته و بخاطر همین موضوع تماس گرفته بود! رنج آور اینکه اصرار و پافشاری دختر و بی بضاعتی پدر باعث کتک کاری و تنبیه دختر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



و در نهایت بی قراری و گریه های دختر باعث میشود مادرش طاقت نیاورده و اول صبح تماس گرفته و درخواست قرض کند!!

ای کاش مدیران مدارسی که برنامه های اینچنینی دارند قبل از برنامه ریزی، شرایط اقتصادی و مالی خانواده ها را در نظر بگیرند.

جشن هایی از قبیل فارغ التحصیلی، پایان سال، الفباء ، مقام معلّم و ... که باعث انگیزه و شادی شود بسیار مطلوب و خوب است اما چنانچه اجرای این برنامه ها باعث ایجاد هزینه و فشار اقتصادی بر خانواده ها و موجب رنج و نگرانی آنها شود نتیجه ی معکوس داشته و باعث ایجاد خاطرات منفی می شود.

هر چند اختیاری بودن فوق برنامه‌های آموزشی و پرورشی فقط اسماً اختیاری است، اما باید اذعان داشت از هر اجباری، الزام آورتر است!

در این دوره زمانی که شرایط بغرنج اقتصادی زندگی ها را سخت کرده، درک و همدلی با خانواده ها از هر زمان ضرورت بیشتری دارد..

در پایان نمیدانم ، آن دختر پایه ی ششم در مراسم فارغ التحصیلی اش شرکت کرد یا نه ! اما میدانم اگر شرکت کرده، قطعاً با بغض و اشک‌های پنهان برای عکس گرفتن مجبور به لبخند تلخی شده و خاطره ی خوبی از این مراسم نخواهد داشت.

*عصر ایران آماده انعکاس پاسخ و توضیحات نهاد/سازمان مرتبط با پیام مخاطبان است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی بدون خط

چند سالی می‌شود که ریشه پیدا کردن اینترنت و وابسته شدن زندگی روزمره مردم به آن، محصول جدیدی به نام «اسنپ» و «تپسی» را هم در سطح شهرها به بار نشانده است. این دو برنامه مترادف شدند زنگ‌خور آژانس‌های قدیمی را حسابی کم کرد و کرکره خیلی از آنها پایین کشید. آنها که باقی مانده‌اند هم به ناچار بعضی تماس‌هایشان را با عبارات «ماشین نداریم»، «محدوده طرح نمی‌رویم» یا «یک ساعت دیگه تماس بگیرید» پاسخ می‌دهند؛ اما امروزه اکثر نقاط شهر و در هر ساعتی تنها با روشن کردن گزینه «لوکیشن» می‌توان به راحتی سفر کرد.

این تاکسی‌ها که به آنها، تاکسی آنلاین، تاکسی موبایلی یا تاکسی بر خط می‌گویند چند وقتی است که با سرعت فراگیر و به پای ثابت سفرهای درون شهری شهروندان تبدیل شده است. شبیه تاکسی‌هایی که قدیمی نیستند؛ نه رنگ و شکل یکسان دارند، نه هنگام باران غیبشان می‌زند و نه چانه زنی و بگو مگو با مسافر را دارند؛ اما در کنار تمام این محاسن از بدو شروع به کار حاشیه‌هایی را با خود به همراه داشته و باعث ایجاد سوالات و ابهاماتی شده است. این استارت‌آپ‌ها چقدر در مقابل قانون پاسخگو هستند و تا چه میزان بر سازوکار دو برنامه تاکسی اینترنتی نظارت وجود دارد؟

مجله مهر در پرونده «تاکسی بدون خط» آخرین حاشیه‌های تاکسی‌های اینترنتی را مورد بررسی قرار می‌دهد و می‌کوشد در این مسیر حقوق راننده و مسافر را شانه به شانه یکدیگر پیگیری کند.

کد خبر 6093375

دیگر خبرها

  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • تاکسی بدون خط
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم