Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@01:48:45 GMT

همه‌چیز در مورد نحوه انجام تست تبخال تناسلی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۲۸۶۵

همه‌چیز در مورد نحوه انجام تست تبخال تناسلی

به گزارش خبرآنلاین، برای تست تبخال تناسلی، از آزمایشی که توسط FDA (سازمان غذا و دارو) به تأیید رسیده است استفاده می‌کنیم؛ این تست، آنتی‌بادی‌های ویروس را جستجو می‌کند و می‌تواند بین HSV-۱ (تبخال دهان) و HSV-۲ (تبخال تناسلی) تمایز قائل شود و آنها را تشخیص دهد.

میزان دقت در تمام تست‌های آزمایشگاهی، از جمله تست‌های بیماری‌های مقاربتی (STD)، از نظر «حساسیت و ویژگی» اندازه‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تست تبخال تناسلی دارای حساسیت ۹۷٪ و ویژگی ۹۸٪ است.

سؤال رایج در رابطه با این آزمایش این است که در تست تبخال تناسلی از خون استفاده می‌شود یا ادرار؟ جهت انجام این تست و برای شناسایی آنتی‌بادی‌های ویروس تبخال، از آزمایش خونی به نام آزمایش کمی ‌لومینسانس (CLIA) استفاده می‌شود.

برای این آزمایش آمادگی بخصوصی لازم است؟

برای آزمایش HSV-۲ نیازی به ناشتایی یا آمادگی خاصی نیست.

چه زمانی برای انجام این تست مناسب‌تر است؟

زمان مناسبی برای آزمایش تبخال تناسلی وجود ندارد، زیرا بدن افراد با سرعت‌های متفاوتی آنتی بادی تولید می‌کند. اگرچه تشخیص هرپس نوع۲، بعد از گذشت سه هفته از ابتلا امکان‌پذیر است، اما توصیه می‌شود ۴ الی۶ هفته پس از مواجهه صبر کنید. در صورت منفی بودن تست، توصیه می‌شود برای تأیید نتایج اولیه آزمایش، سه ماه دیگر دوباره تست را تکرار کنید.

نتیجه آزمایش به ما چه می‌گوید؟

اگر نتیجه منفی شد، جای نگرانی نیست چون هیچ نشانه‌ای از وجود تبخال تناسلی در شما وجود ندارد. اگر هم مثبت بود، یعنی شما به تبخال تناسلی مبتلا هستید. اگرچه تست های CLIA قابل اعتماد هستند، اما به دلیل شیوع کم ویروس HSV-۲ در برخی از جمعیت‌ها، جواب "مثبت کاذب" نیز ممکن است.

نتایج آزمایش برای تبخال تناسلی در محدوده عددی قرار می‌گیرد؛ اگر تست شما مقدار ۰.۹۱ یا کمتر را نشان دهد، نتیجه منفی است. مقدار ۱.۰۹ یا بالاترمشاهده شد، نتیجه مثبت است.

منبع: stdcheck / مترجم: الهه جعفرزاده

۴۷۴۷

کد خبر 1622812

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»