Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@03:55:00 GMT

نخست وزیر ارمنستان با رئیس شورای اروپا دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۳۰۹۵

نخست وزیر ارمنستان با رئیس شورای اروپا دیدار کرد

چارلز میشل، مقام اروپایی با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان روز یکشنبه اعلام کرد «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور در یک سفر کاری به بروکسل سفر کرده تا با «چارلز میشل»، رئیس شورای اروپا دیدار و گفتگو کند.

در این بیانیه آمده است: «نخست وزیر نیکول پاشینیان با شارل میشل، رئیس شورای اروپا به صورت دوجانبه برای گفتگو در مورد وضعیت قره باغ دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین همچنین درباره مسائل بشردوستانه گفتگو کردند.»

گفته شده پاشینیان و میشل در این دیدار درباره اجرای توافقات انجام شده در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ و ۶ آوریل ۲۰۲۲ تبادل نظر و ابراز امیدواری کردند که مذاکرات سه جانبه امروز با حضور الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان مثمر ثمر واقع شود و موجب ثبات و حل و فصل همه جانبه شود.

دو طرف همچنین در مورد موضوعات در دستور کار دوجانبه از جمله اجرای بسته سرمایه گذاری و اقتصادی ۲.۶ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای ارمنستان گفتگو کردند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت شورای اروپا آذربایجان الهام علی اف اتحادیه اروپا نیکول پاشینیان ارمنستان چارلز میشل شارل میشل خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود

دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دولت ارمنستان در جلسه روی پنجشنبه خود بر تصمیم خود درباره افتتاح کنسولگری این کشور در تبریز تاکید کرد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد