Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن شکراللهی مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:


آیا زیر ساخت‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا مهیا است؟

شکراللهی: باید کالا‌های با اصالت از کالا‌های تقلبی تفکیک داده شوند به طوری که سامانه رهگیری و کد شناسه کالا همه در راستای این است که وزارت صمت به وظیفه ذاتی خود عمل کند و کالای با اصالت از کالای تقلبی تشخیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد جدیدی که در وزارت خانه دنبال می‌شود نشان از اراده ای جدی برای مقابله با مسئله قاچاق دارد. در سال‌های گذشته اجرای طرح مقابله با قاچاق را در حوزه لوازم خانگی داشتیم، اما نتیجه‌ای حاصل نشد، اما در دوره وزارت  فاطمی امین رویکرد‌ها در راستای مبارزه با قاچاق تغییر پیدا کرده است.

زیرساخت‌های حقوقی و فنی برای شروع طرح مبارزه با قاچاق را آماده کرده ایم، این سوال مطرح می‌شود که اگر زیرساخت‌ها آماده است و سامانه جامع تجارت به درستی فعالیت می‌کند چرا کالای قاچاق را در سطح عرضه شاهد هستیم.

باید اراده جدی تری را در سطح عرضه داشته باشیم وگرنه همه زیرساخت‌ها بدون ورود جدی نهاد‌های نظارتی به ثمر نمی‌نشیند. وزارت صمت در رویکرد جدید همگرایی را شکل خواهد داد.

مشکلاتی که در سطح عرضه شاهد هستیم را چگونه باید برطرف کنیم؟

شکراللهی: امروزه مشکلی را در سطح عرضه و در سطح ورود کالای قاچاق به کشور شاهد هستیم. طبق قانون باید سقفی را برای ورود کالا‌های کوله بری به داخل کشور در نظر بگیریم. باید قانون توسط استانداران استان‌های مرزی در خصوص ماده ۹ مورد توجه قرار بگیرد.

پرهام فر مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق در ادامه برنامه به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

چرا طرح های قبلی مبارزه با قاچاق کالا به نتیجه مطلوب نرسیده است؟

پرهام فر: رویکرد مبارزه با قاچاق کالا از شیوه سنتی و موردی محور بودن تغییر یافته است، ما به سمت مبارزه چند لایه پیش رفته ایم. اقدامات ما از زمان ورود به سطح عرضه شروع می شود.

پیش از این شرایط به گونه ای بود که کالا وارد کشور می شد و معافیت ها و تخفیف ها پرداخت نمی شد و کد رهگیری و شناسه برای کالا تعلق نمی گرفت اما ظرف یک ماه ستاد مبارزه با قاچاق کالا دستورالعمل جدید را آماده کرد و الان در جلسات دولت مطرح است.کالا باید در نقطه صفر مرزی ثبت شود تا خدمات پس از فروش ، حمل و نقل را شامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق کالا لوازم خانگی مبارزه با قاچاق کالا سطح عرضه زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

سردار جلیل موقوفه ئی با بیان اینکه محور این طرح نظارت و پایش انبار‌ها و محل‌های دپوی کالا ها بود گفت : کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی و رابطان این پلیس در زمان ۷۲ ساعته‌ی اجرای طرح ، با استفاده از ظرفیت‌های منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی، با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

وی افزود : در این بازرسی ها که در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزار آلات صنعتی، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، انواع سوخت موتورسیکلت سنگین، لوازم یدکی خودرو انجام شد کالاهای قاچاقی به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه ۹ نفر دستگیر و و ۴ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد 

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳