Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@20:43:14 GMT

ثبات قیمت‌ها در بازار ارز

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۳۴۷۱

ثبات قیمت‌ها در بازار ارز

پس از نوسانات قیمتی نرخ سکه و ارز در روز های میانی هفته سوم اردیبهشت ماه، بازار تهران از فعالیت افزایشی یا کاهشی جدید دست کشیده و در حال رنج‌سازی قیمتی است. سکه امامی که در راستای روند افزایشی مذکور در اردیبهشت ماه توانسته بود با حدود یک‌میلیون و ۸۰هزار تومان افزایش قیمت وارد نیمه دوم کانال ۱۴میلیون تومانی شود، حال چند روزی است که در سطوح قیمتی نیمه نخست این کانال در حال نوسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دنیای اقتصاد، به عقیده بسیاری از کارشناسان پس از تغییر سیاست‌های حمایتی دولت و اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بازار سکه و ارز در حال رنج‌سازی قیمتی است. این کمتر شدن نوسانات قیمتی می‌تواند ناشی از نبود کشش قیمتی برای سکه و ارز در کانال های بالاتر باشد. البته اینها همه در حالی است که عده ای از کارشناسان ضمن اشاره بر سیگنال‌های سیاسی از احتمال مشاهده تحرکات کاهشی در نرخ سکه و ارز پس از حصول توافق هسته‌ای احتمالی با قدرت های جهانی سخن می‌گویند. قیمت هر برگ اسکناس دلار بازار متشکل ارزی در روز گذشته به رقم ۲۵هزار و ۵۵۳ تومان رسید.دیروز شنبه یکم‌خرداد ماه سکه در بازار تهران روند افزایشی خفیفی را از خود به جای گذاشت.

در ابتدای معاملات روز گذشته قیمت این قطعه فلز زرد و گرانبها با حدود ۸۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه در سطح قیمتی ۱۴میلیون و ۴۰۰هزار تومان به فروش رسید. در حوالی ظهر روز گذشته نوسانات افزایشی سکه شدت بیشتری گرفت. به‌صورتی‌که قیمت هر عدد از این قطع طلا در ساعت یک بعدازظهر یکشنبه در نرخ ۱۴میلیون و ۴۶۰هزار تومان نیز به فروش رسید. اما با نزدیک شدن به ساعات پایانی بازار روند نمودار قیمتی سکه شکل عکس گرفت و نرخ این کالای سرمایه‌ای در عصر دیروز مجددا به نرخ‌های ارائه‌شده در صبح این روز نزدیک شد و در نهایت قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار روز گذشته با ۹۰هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم ۱۴میلیون و ۴۱۰هزار تومان رسید.پس از اعمال تغییرات در سیاست‌های حمایتی دولت و اصلاح قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها نرخ سکه در بازار تهران دچار نوسانات افزایشی جدیدی شد. اما این رشد قیمتی از افزایش یک کاناله فراتر نرفت و پس از آن سکه در پله‌های قیمتی کانال ۱۴میلیون تومانی به نوسان پرداخت. به عقیده برخی از کارشناسان، سیاست‌های جدید اقتصادی دولت که شامل کمتر کردن رشد نقدینگی است، می‌تواند عامل تاثیرگذاری در جهت کاهش نوسانات نرخ سکه و ارز در بازار تهران شود.نرخ دلار در سامانه میانگین موزون بازار ارز نیز در روز یکشنبه کاهشی بود.

نرخ هر برگ اسکناس دلار سنا که در روز شنبه در رقم ۲۵ هزار و ۶۳۳ تومان به فروش رسیده بود، دیروز با ۸۰ تومان کاهش به سطح قیمتی ۲۵هزار و ۵۵۳تومان رسید. در روزهای گذشته نهاد بازار‌ساز بانک مرکزی نیز سیگنال‌هایی از وضعیت مناسب ذخایر ارزی کشور منتشر کرده است. برخی از تحلیلگران بازار ارز ضمن اشاره بر همین سیگنال‌های مثبت معتقدند که بازار ارز تهران مستعد شروع روندهای کاهشی جدید است. البته انتشار خبرهای جدید می‌تواند سمت و سوی بازار را مشخص کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دلار قیمت بازار بازار تهران سکه و ارز روز گذشته بازار ارز روز شنبه نرخ سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت

ایتنا - بیت‌کوین از یک میلیارد تراکنش زنجیره‌ای فراتر رفت و نشانه افزایش دیگری در بازار صعودی منتشر کرد.
بازار گاوی رونق گرفت و به دنبال تکمیل موفقیت‌آمیز هاوینگ بیت‌کوین و افت ناشی از اصلاحات بازار، اکنون آخرین حرکت صعودی این ارز محبوب ثبت شد. بیت‌کوین (BTC) به‌طور رسمی بیش از یک میلیارد تراکنش را پردازش کرده است و به‌طور جزئی، شبکه بیت‌کوین از یک میلیارد تراکنش در زنجیره عبور کرده که نقطه عطف تاریخی برای بلاک چین است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در حالی که کاربران منتظر تراکنش‌های میلیاردی بعدی شدند، تحلیلگران بیت‌کوین در سراسر جهان در حال بررسی نمودار هستند تا دریابند قیمت بیت‌کوین در مرحله بعدی به کجا خواهد رسید. به ویژه، معامله‌گران مشتاق هستند تا قیمت دارایی پیشگام را پس از آخرین افت ناشی از اصلاحات بازار دنبال کنند.

در واقع، یکی از تحلیلگران توضیح داد که چرخه صعودی وارد فاز شتابی شده به این معنی که اوج بعدی قیمت ممکن است زودتر از اوج‌های قبلی در چرخه‌های گذشته بیت‌کوین باشد.
تحلیلگر فنی CryptoCon دریافت که بیت‌کوین از لایه پنج باند رگرسیون عبور می‌کند و این مورد برای دارایی و بازار خوب است.
این تحلیلگر اظهار کرد که در حال حاضر، لایه ششم ۹۵هزار و ۲۳۶ دلار است در حالی که لایه هفتم ۱۳۲هزار و ۵۲۶ دلار است.
تحلیلگر متوجه شد که پس از ورود بیت‌کوین به نوار قرمز در چرخه‌های قبلی، تنها چند هفته طول کشید که بالاترین سطح را طی کند و تاکنون، این مورد کمتر از ۲ هفته و تا ۱۵ هفته بوده است.

به گزارش کریپتو، این تحلیلگر مشتاق است تا شاهد صعود تدریجی بهتری باشیم و شاید به زودی افزایش شدید قیمت بیت‌کوین (BTC) مشاهده شود و شاید حتی اوج قیمت بالاتر از انتظار اکثر تحلیلگران باشد. البته وی به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که نمودارها را به دقت زیر نظر داشته باشند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۹۶  درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۲۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۰ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸.۶۳ میلیارد دلار است که ۹.۲۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۱ میلیارد دلار است که  ۱۰.۰۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۲.۵۴ میلیارد دلار است که ۸۹.۶۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۴ هزار و ۲۷۱.۸۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۵۹.۴۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۶ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۲۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۸۷ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۵۳.۵۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۵۰ درصد افزایش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۳۶۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۵۳ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۶۲۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۰۵ درصد افزایش
۹ – تون کوین
قیمت: ۶.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۴.۴۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۳.۹۹ درصد افزایش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۶۵۵دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۳۱ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • چرا لاماری ایما هیبرید (HEV) ارزش خرید دارد؟
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد