Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@10:09:56 GMT

انجمن‌های علمی ماموریت‌گرا می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۳۵۱۱

انجمن‌های علمی ماموریت‌گرا می‌شوند؟

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان‌ اینکه انجمن‌های علمی خودشان ماموریت‌گرا هستند، گفت: وزارت علوم تنها شاخص‌های انجمن‌های علمی را ارزیابی می‌کند و به آن‌ها مجوز می‌دهد. در صورتی که در راستای اهداف فعالیت نداشته باشند، معاونت پژوهشی وزارت علوم تذکرات لازم را به آن‌ها می‌دهد.

محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، در حاشیه بازدید از نمایشگاه جشنواره بین‌المللی حرکت در پاسخ به سوالی در مورد تعدد انجمن‌های علمی و چگونگی جلوگیری از موازی‌کاری آن‌ها، توضیح داد: انجمن‌های علمی طبق آیین‌نامه‌های خاص خودشان مجوز می‌گیرند و زیر نظر کمیسیون انجمن‌های علمی فعالیت‌ می‌کنند و اگر نیاز به بازنگری و آمایش باشد، خود کمیسیون انجمن‌های علمی این کار را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انجمن‌های علمی خودشان ماموریت‌گرا هستند و برای یک صنف خاص فعالیت می‌کنند. 

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که چرا بارها گفته شده تعداد انجمن‌های علمی زیاد است و بعضی از آن‌ها موازی‌کاری انجام می‌دهند و باید در فعالیت آن‌ها بازنگری انجام شود، توضیح داد: انجمن‌های علمی خودشان یک نهاد غیر دولتی هستند و دولتی نیستند. وزارت علوم تنها شاخص‌ها را ارزیابی می‌کند و اگر شرایط را داشته باشند، به آن‌ها مجوز فعالیت داده می‌شود. معاونت پژوهشی وزارت علوم فعالیت‌های این انجمن‌ها را بررسی می‌کند، اگر در راستای اهدافی که تاسیس شده‌اند، فعالیت نداشته باشند، حتماً بررسی انجام می‌شود و تذکرات لازم داده می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت از اول خرداد ماه در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز به کار کرده و تا سوم خرداد ماه ادامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انجمن های علمی وزارت علوم انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پی درگذشت نخبه کنکوری ۱۴۰۲ پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش ایسنا، پیام تسلیت وزیر علوم درپی درگذشت سید اسماعیل نصرالهی‌، نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان به شرح ذیل است:

بلبلی خون دلی خورد و گلی حاصل کرد
باد غیرت به صدش نوع پریشان‌دل کرد

فرزند فرهیخته‌ام "سیداسماعیل نصرالهی" که هزاران امید به اراده‌ آهنین و اعجاب علمی‌اش داشتم، جهان را باقی گذاشت و به خالق خویش پیوست.

در آیین تقدیر از او که به صبر و سربلندی از برگزیدگان رقابت علمی کنکور سال ۱۴۰۲ معرفی شده بود، شادمان از آن بودم که می‌تواند هم چون رویشی مبارک از نسل نو، مصداق جهاد علمی این روزگار باشد دریغ که سرنوشت او به گونه‌ای دیگر رقم خورده است. غیاب او حسرت مضاعفی برای من و همه‌خدمتگزاران ساحت دانش خواهد بود.

با قلبی غمگین و با رضایت به مشیت الهی، درگذشت آن گرانمایه‌فرزند عزیز و پدر ارجمندش دکتر "سیداحمد نصرالهی" را به جامعه‌ دانشگاهی، بازماندگان داغدارش خاصه مادر محترمش تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند صبر جزیل و اجر عظیم مسئلت می‌نمایم که در تربیت آن فقیدسعید از جان مایه گذارده بود. آرامش جاودان نصیب آن ارواح عزیز گردد که؛
جهان پیر است و بی‌بنیاد
ازاین فرهادکش فریاد....

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان