Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@04:08:33 GMT

سربلندی ایران در مجمع بهداشت جهانی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۳۹۱۸

سربلندی ایران در مجمع بهداشت جهانی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، ­ ­هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی (WHA) با شعار " سلامت برای صلح، صلح برای سلامت" با حضور وزرای بهداشت تمامی کشور‌های جهان­ در زنو سوئیس آغاز به کار کرد.

قرار است دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای ۵ سال آینده انتخاب شود. وزیر بهداشت کشورمان در حاشیه این مجمع گفت: زیرساخت‌های بومی مهیا شده برای تولید واکسن کرونا در کشور می‌تواند در مقابل دیگر تهدیدات بهداشتی از جمله بیماری " آبله میمون".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیز به کار آید.

با فروکش کردن نسبی کرونا؛ مجمع بهداشت جهانی پس از سه سال وقفه با حضور وزرای بهداشت تمامی کشور‌های جهان در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد.

بنا بر این گزارش، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین حضور خود در این مجمع ضمن تشکر از شجاعت، صبوری و همراهی مردم ایران در شکست کرونا گفت: تک رقمی شدن تلفات این همه گیری در کشورمان تعجب و حیرت وزراء و کارشناسان بهداشت و درمان جهان را به همراه داشته است.

وی افزود: شکست کرونا و تک رقمی شدن تلفات آن یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است. ما الان هر جا راه می‌رویم سرمان را بالا می‌گیریم. مردم، کشور را سربلند کردند و بواسطه این همراهی جمهوری اسلامی ایران الان سربلندتر از قبل شده است.

عین اللهی گفت: در حال حاضر وقتی می‌بینیم برخی از این کشور‌های غربی و اروپایی و خود آمریکا این همه مرگ و میر کرونا دارند؛ با وجود تمامی امکاناتی که دارند؛ اما وقتی می‌بینیم کرونا در کشورمان به این حد کاهش یافته است و مردم به راحتی می‌توانند سفر بروند و کارهایشان را انجام دهند این باعث افتخار ماست.

پزشکان حاضر در ژنو اعلام کردند نرخ واکسیناسیون کووید ۱۹ باید روی ۶۰ درصد باشد تا ایمنی جمعی ایجاد کند این در حالیست که به گفته وزیر بهداشت ۷۵ درصد مردم کشورمان واکسن زنده اند و ایران جزو کشور‌های بسیار پیشرو در این زمینه است.

دکتر عین اللهی می‌گوید زیرساخت‌های بومی مهیا شده برای تولید واکسن کرونا در کشور می‌تواند در مقابل دیگر تهدیدات بهداشتی نیز به کار آید از جمله بیماری " آبله میمون".

وی درباره این بیماری گفت: مجمع بهداشت جهانی هنوز وارد مسئله بیماری آبله میمون نشده است، اما چیزی که مسلم است؛ به خاطر ارتباط کشور‌ها با هم و رفت و آمد مسافران، به همکارانمان آماده باش داده ایم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال مطالعه و بررسی بیماری آبله میمون در کشور هستیم افزود: فعلا ما در کشور خیلی نگرانی از این بابت نداریم. یک مورد مشکوک را کشور اعلام کرده اند، ولی هنوز به شکل قطعی نیست.

دیدار با معاون رئیس جمهور سوئیس از دیگر برنامه‌های روز نخست وزیر بهداشت در ژنو بود.

دکتر عین اللهی از سفر هیات سوئیسی به ایران تا سه ماه آینده خبر داد تا درباره دارو، تجهیزات پزشکی و بحث‌های اقتصادی مذاکره ادامه یابد.

هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی (WHA) با شعار " سلامت برای صلح، صلح برای سلامت" تا ۷ خرداد در مقر اروپایی سازمان ملل ادامه دارد.

انتخاب دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای ۵ سال آینده از دستور کار‌های مجمع بهداشت جهانی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران عین اللهی وزیر بهداشت مجمع بهداشت جهانی یارانه ارز 4200 تومانی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران مجمع بهداشت جهانی وزیر بهداشت آبله میمون عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه احتمالا منجر به «حمام خون» خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما به شدت نگران این هستیم که عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه به حمام خون منجر شود و ضعف سیستم بهداشتی در غزه را افزایش دهد.

براساس گزارش المیادین، کشورهای اروپایی، سازمان ملل و آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم همچنان بر حمله به این شهر به بهانه از بین بردن حماس تاکید دارد.

به گفته ینس لارکه، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل حمله به رفح علاوه بر تلفات انسانی به منزله یک ضربه قوی به روند کمک رسانی در سرتاسر نوار غزه است چرا که گذرگاه رفح در قلب عملیات بشردوستانه است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این سازمان و شرکای آن به شکل فوری برای ازسرگیری خدمات پزشکی تلاش می‌کنند اما سیستم پزشکی نمی‌تواند با افزایش مجروحان و شهدا در صورت انجام حمله به رفح تعامل داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سه بیمارستانی که در حال حاضر به صورت جزئی فعالیت می‌کنند در صورت حمله به رفح به سرعت از کار می‌افتند و استفاده از بیمارستان اروپایی در غزه نیز ممکن نخواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: در صورت وقوع عملیات اسرائیل در جنوب غزه ما مراکز پزشکی جدیدی را در مرکز و شمال غزه و یک بیمارستان میدانی جدید در رفح ایجاد می‌کنیم.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد مقادیر زیادی از تجهیزات پزشکی انبار شده در رفح را به یک انبار جدید در نزدیکی شمال غزه منتقل کرده است.

این سازمان خواهان آتش‌بس در غزه برداشتن موانع برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد