Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@05:02:12 GMT

عبور پناهندگان در جهان از مرز 100 میلیون

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۴۰۱۰

عبور پناهندگان در جهان از مرز 100 میلیون

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این باره گفت این رکوردی بی سابقه است که نباید به ثبت می‌رسید.

به گفته وی تعداد افرادی که مجبور به فرار از جنگ، خشونت، نقض حقوق بشر و آزار و شکنجه شده‌اند، اکنون برای اولین بار در تاریخ از رقم 100 میلیون هم گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی این رقم فاحش بسیار نگران کننده است که باید به عنوان زنگ خطری برای حل و فصل و جلوگیری از درگیری‌های مخرب، پایان داده به آزار و اذیت و رسیدگی به علل زمینه‌ای باشد که باعث شده مردم بی گناه در جهان خانه‌های خود را ترک کنند.

کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد UNHCR اعلام کرد جنگ در اوکراین امسال 8 میلیون تن را داخل کشور آواره کرده و بیش از 6 میلیون پناهجو نیز از اوکراین گریخته و نامشان در مجامع بین‌المللی ثبت شده است.

رقم مذکور با موج جدید خشونت یا درگیری در اتیوپی، بورکینافاسو، میانمار، نیجریه، افغانستان و جمهوری دموکراتیک کنگو افزایش بی سابقه‌ای یافته است.

5656

کد خبر 1633855

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پناهندگان کمیساریای عالی امور پناهندگان اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین

خسرو طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین در دیدار با صارمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن قدردانی از تلاشهای این اداره کل، اعلام نمود: این اداره کل آمادگی دارد تا طی سنوات گذشته برای جذب کمک های بین المللی جهت آموزش و توانمند سازی تعداد بیشتری از پناهندگان در استان را فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین، طریقی در این دیدار افزود: بحمدالله با همکاری لازمه فی مابین و بدنبال نیاز سنجی های انجام شده و تحقیقات میدانی بعمل آمده رشته هایی که پناهندگان مقیم استان متقاضی آموزش میباشند احصاء شده و انشالله با هماهنگی لازم برای اجرای دوره های آموزشی از طریق اداره کل فنی و حرفه ای بعمل خواهد آمد.

وی هم چنین افزود در صورت نیاز سنجی و وجود تقاضا میتوان برای برگزاری دوره هایی که برای بازگشت پناهندگان در بازسازی کشورشان موثر باشد نیز برنامه ریزی کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان از برگزاری دوره های مختلف حرفه آموزی و توانمند سازی طی سالهای اخیر برای پناهندگان استان تقدیر و تشکر نمود و اعلام کرد: اداره کل فنی و حرفه ای توان و آمادگی لازم برای اجرای کلیه دوره های درخواستی پناهندگان را دارا می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟