Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در یک تصمیم عجیب قصد دارد پیست اسکی دیزین را به رقیبش واگذار کند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ واگذاری پیست های اسکی به پیمانکاران یکی از پرونده های مناقشه برانگیز در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در تمام این سالها بوده است. بعد از گذشت چند سال از انقلاب دولت به عنوان مالک پیست های اسکی تصمیم گرفت همه ساله حق بهره برداری از این پیست ها را به پیمانکاران واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب پیمانکاران هر ساله توسط شرکت توسعه و نگهداری به عنوان متولی اماکن ورزشی کشور انجام می شود که همیشه جنجالی و مناقشه برانگیز بوده و گاه دیده می شود که این پیست ها بدون تشریفات قانونی به افرادی بدون صلاحیت واگذار می شوند که نمونه بارز آن واگذاری 3 ساله پیست به یکی از خویشاوندان یکی از وزرای کابینه دولت روحانی در دوره قبل بود که آثار زیانبار و مخربی داشت.

در تازه ترین اقدام شنیده ها حاکی از این است که پیست شرکت توسعه قصد دارد پست اسکی دیزین را طی یک قرارداد بلندمدت به شرکت تله کابین دربندسر واگذار نماید. شرکتی که رقیب سنتی پیست اسکی دیزین به شمار رفته و واگذاری این پیست به رقیب جای تعجب دارد. در منطقه شمال تهران که بواسطه شرایط کوهستانی چندین پیست شمشک، دربندسر و دیزین در آن مطقه واقع شده، معمولا رقابت شدیدی میان این سه پیست برای جذب مشتری وجود دارد و هر کدام با استفاده از ویژگی های خود می کوشند در جذب مشتری موفق تر باشند.

عجیب اینکه شرکت توسعه و نگهداری با این تصمیم می خواهد یک رقیب را به یک رقیب دیگر واگذار کند؛ اقدامی که نمونه مشابهی در هیچ کجای دنیا ندارد. به اذعان بسیاری این تصمیم سبب خواهد شد که پیست دیزین زیر سایه پیست دربندسر تضعیف شده و عملا دیگر رقابتی وجود نخواهد داشت و در بلند مدت دیزین از گردونه رقابت خارج خواهد شد.

نکته جالب اینکه شرکت تله کابین دربندسر در نخستین اقدام تصمیم به احداث یک خط تله کابین برای دیزین کرده و به‌همین منظور پلن سرمایه گذاری نصب یک خط تله کابین را ارائه نموده ولی جالب اینجاست که قیمت پیشنهادی خرید تله کابین از برندهای معتبر دینا در نظر گرفته شده ولی قراداد با یک‌شرکت شرق اروپایی متعدد شده که رزومه جالبی ندارد و با توجه به مخاطبان احتمالی مانند حادثه ای که در گرجستان چند سال به وقوع پیوست، ممکن است فاجعه آفرین شود.

از سوی دیگر پیست دیزین بواسطه اهمیت و کیفیت آن معمولا گزینه نخست فدراسیون اسکی و اسکی بازان برای تمرینات و اردوی تیم ملی به شمار می رود و بدیهی است که با توجه به این شرایط شرکت توسعه و نگهداری با وسواس بیشتری در خصوص این پیست و بهره بردار آن تصمیم گیری کند تا گزینه اصلی تمرینات اسکی بازان ملی پوش بهترین شرایط را داشته باشد اما به نظر می رسد در تصمیم اخیر هرگز به این نکته کلیدی توجه نشده. شرکت توسعه و نگهداری حتی با نظر فدراسیون به عنوان مرجع فنی را جویا نشده و این تصمیم می تواند حتی روی آمادگی اسکی بازان تیم ملی نیز تاثیر منفی بگذارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت توسعه و نگهداری تله کابین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آبفای مرکزی از اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حشمت‌الله عباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع اب شهر خمین اظهار داشت: کنتور‌های فرسوده مشترکین آب، یکی از عوامل مهم در افزایش میزان آب بدون درآمد است. در این راستا 150 عدد کنتور خراب مشترکین خمین در راستای مدیریت مصرف آب تعویض و به‌روزرسانی شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد حوادث پیش آمده بر اثر فرسودگی شبکه آب و همچنین تغییر قطر لوله به دلیل افزایش مصرف آب‌ و در راستای تاب‌آوری در شرایط بحرانی و افزایش قدرت مانور و بهبود فشار شبکه نیز 550 متر از شبکه توزیع آب شهر خمین اصلاح و توسعه یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از واگذاری بیش از 3 هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی خبرداد و گفت: شرکت آبفای استان مرکزی 197 هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد، به طوری که 3 هزار و 316 فقره  انشعاب جدید فاضلاب طی سال گذشته در  استان مرکزی به مشترکان واگذار شد. 

عباسی تصریح کرد: امسال نصب و واگذاری 4 هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است. این در حالی است که نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • تصمیم عجیب مورایس درباره آقای گل لیگ برتر
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد