Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در شرایطی که برخی ها از کمبود احتمالی کالاهای اساسی و تسری آن به سایر اقلام در پی اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها نگران بودند، اقدام به موقع نهادهای مسوول با مسوولیت قرارگاه اقتصادی در آذربایجان شرقی در تامین و توزیع کالاها، نه تنها از بروز هر گونه مشکل در بازار جلوگیری کرد، بلکه زمینه ساز تثبیت قیمت ها و وفور انواع کالا در فروشگاه‌های خرد و کلان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهادهای مسوول در اذربایجان شرقی با اولویت سازمان های جهاد کشاورزی و صمت نه تنها در روزهای گذشته برای نبود کمبود در تامین کالاهای اساسی مردم کوشیده اند، بلکه با تزریق کالا با قیمت قدیمی برای حاکمیت آرامش بیشتر در بازار نیز اقدام کرده اند.

برآیند این اقدام همراه با تصمیمات به موقع کمیته رصد بازار و شورای آرد و نان آذربایجان شرقی در  پایش لحظه به لحظه بازار موجب شده که مردم استان دغدغه ای از بابت تامین کالاهای اساسی نداشته باشند.

در تایید این ادعا می توان اشاره کرد که در حال حاضر نه تنها همه کالاهای اساسی با قیمت مصوب در بازار آذربایجان شرقی یافت می شود، بلکه مرغ و تخم مرغ با قیمت کمتر در بازار عرضه می شود.

تاثیر مثبت اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها بر تثبیت قیمت ها

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح مردمی‌سازی پرداخت عادلانه یارانه‌ها و توزیع مناسب کالاهای اساسی، آثار مثبتی بر تثبیت قیمت‌ها دارد.

اکبر فتحی در یک گفت و گوی خبری افزود: کالاهای اساسی و ضروری مردم شامل گوشت قرمز، مرغ، برنج، شکر، قند و روغن در مراکز عرضه توزیع شده و آرامش نسبی در بازار برقرار است.

وی ادامه داد: از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران، مجوز عرضه ۷ هزار و ۶۰۰ تن شکر و برنج اخذ شده و از سه روز قبل با قیمت مصوب قبلی، در شهرستان‌های استان در حال توزیع است.

وی اضافه کرد: همراهی کامل مردم با طرح مردمی سازی یارانه ها موجب آرامش نسبی بازار در آذربایجان شرقی شده است.

فتحی با بیان اینکه در روزهای گذشته همه تلاش های لازم برای تامین کالاهای اساسی در سطح استان انجام شده است، گفت: کارخانجات قندریز یکهزار و ۲۰۰ تن توزیع قند را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: در تولید مرغ و تخم مرغ نیز واحدهای مرغداری استان با ظرفیت کامل کار می کنند و هیچ کمبودی از این بابت در بازار نداریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی افزود: در ۲ روز ابتدایی اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها در مورد روغن خوراکی نگرانی هایی وجود داشت که آن هم اکنون حل شده و ماهانه هشت هزار تن از این کالا به بازار تزریق می شود.

مردم به‌زودی تاثیر طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را در سفره‌های خود خواهند دید

در همین حال رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز گفت: طرح مردمی‌سازی یارانه به نفع مردم است و مردم به زودی تاثیر این طرح را در سفره‌های خود خواهند دید.

صابر پرنیان با بیان اینکه تداوم تولید، توزیع و نظارت هوشمند در مردمی‌سازی یارانه پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: یارانه‌ای که دولت برای تامین مواد اولیه کالاهای اساسی به تولیدکنندگان و واردکنندگان اختصاص می‌داد، اکنون این یارانه از حلقه اول یعنی واردکنندگان به حلقه آخر و یا به عبارتی مصرف‌کننده نهایی انتقال پیدا کرده است.

وی افزود: طرح مردمی‌سازی یارانه به نفع مردم است و مردم به‌زودی تاثیر این طرح را در سفره‌های خود خواهند دید.

پرنیان گفت: در خصوص پنج قلم کالای تخم مرغ، روغن، مرغ، ماکارونی و لبنیات که تحت تاثیر مردمی‌سازی یارانه قرار گرفته بود این اقلام هم اکنون در بازار وجود دارد و تقریبا در بازار فراوانی کالا داریم.

وی با بیان اینکه مردم تحت تاثیر فضای روانی نسبت به ماه‌های گذشته چند برابر بیشتر خرید کرده‌اند، تاکید کرد: توزیع مواد شوینده و محصولات بهداشتی نسبت به ماه گذشته سه برابر افزایش یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت حضور میدانی مسوولان ارشد برای نظارت در بازار افزود: علاوه بر تداوم نظارت موضوع تولید، زنجیره تولید و توزیع به صورت هوشمند مدیریت می‌شود.

پرنیان با بیان اینکه به دقت چرخه تولید و توزیع کالاهای اساسی رصد می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر به هیچ عنوان در هیچ کالایی کمبودی در استان وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی از لحاظ ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت رصد ورود و خروج کالاهای اساسی از طریق سامانه جامع تجارت اظهار کرد: ورود و خروج تمام مواد اولیه واحدهای تولیدی، تولیدات کارخانه‌ها، شرکت‌های پخش، انبارها و عمده فروش‌ها در سامانه باید ثبت شود.

پرنیان با بیان اینکه ۴۵۰ قلم کالا مشمول شفافیت است، گفت: عدم ثبت کالاها در سامانه جامع تجارت به منزله احتکار، قاچاق و عرضه کالای خارج از شبکه است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی قطب تولید مواد غذایی به ویژه محصولات کیک، شیرینی و شکلات است روغن و آرد واحدهای صنعتی و صنفی به موقع تامین شده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز بازار محصولات پروندهٔ خبری مردمی سازی یارانه‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز بازار محصولات آذربایجان شرقی تبریز بازار محصولات اجرای طرح مردمی سازی آذربایجان شرقی کالاهای اساسی تثبیت قیمت ها رییس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت

امتداد - از اول فروردین ماه تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 4 میلیارد و 845 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا  در خصوص روند تامین ارز در سال جاری گفت: از این میزان سهم کالاهای اساسی و دارو در نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار، کالاهای تجاری و بازرگانی، در نرخ ۴۱ هزار تومان، دو میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار، بابت واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی ۸۲۴ میلیون دلار و بخش خدمات در نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، ۱۲۷ میلیون دلار ارز بوده است است. 

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران تأکید کرد: میزان تأمین ارز بابت کالاهای اساسی و دارو از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار تخصیص یافته است که از این میزان سهم کالاهای اساسی و کشاورزی ۹۹۸ میلیون دلار بابت گندم، دانه های روغنی، نهاده های دامی و سایر کالاها بوده است.
وی افزود: درخصوص دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۱۴ میلیون دلار بابت مواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است. 
طرزعلی خاطرنشان کرد: میزان تأمین ارز در بخش صنایع از ابتدای سال تاکنون در سامانه نیما، دو میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۸۲۴ میلیون دلار تخصیص یافته است. تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۵۴۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۷۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۹۶ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۷۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۱۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۳۸، ۳۵، ۲۰۴، ۱۱۴ و ۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 
علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا  گفت: امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار اسکناس، دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۶۶ تومان معامله شد.
وی درخصوص نرخ ارز در تالار حواله ارز عنوان کرد: دلار ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، یورو ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان و درهم ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامله شد. 
 

      برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی