Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست بررسی ماموریت های این نیرو گفت: نیروی دریایی ارتش با تمام توان آماده انجام مأموریت‌های محوله است. وقتی ناوگروه ما می‌تواند در آب‌های آزاد حضور یافته و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را تأمین کند، این نشانه توان و اقتدار دریایی جمهور اسلامی ایران است.

فرمانده نداجا ایجاد امنیت دریایی، توسعه سواحل مکران و فرهنگ‌سازی دریایی را از دیگر مأموریت‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانی گفت: امروز آموزش‌ها در داخل انجام می‌شود و تمامی تجهیزات در داخل کشورمان تولید می‌شود. نیروی دریایی توجه ویژه‌ای به نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و بر اساس نقشه راهی که فرماندهی معظم کل قوا ترسیم کرده‌اند، امروز ساخت رزم‌ناو‌های سنگین در دستور کار دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: محدوده فعالیت ما تا محدود مدار ۱۰ درجه شمالی و دریای سرخ است. ما اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها را از تنگه هرمز تا دریای سرخ انجام می‌دهیم و در این مناطق حضور داریم.

دریادار ایرانی گفت: تشکیل ناودسته‌های پهپادبر، ساخت ناو اطلاعاتی، ناو‌های جنگالی (ویژه جنگ الکترونیک) و سایبری و ارتقاء توان رزمی و نوسازی و تحرک با ارتقاء سرعت و همچنین ساخت ناوگان ۱۱ فروندی از جمله برنامه‌های ما برای افزایش توان عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش است.

به گفته ایرانی نداجا یک نیروی بین المللی است که در آب های آزاد حضور دارد، در تعاملات اثر گذار و حافظ امنیت کشور هاستو امید آفرینی را در دستور کار دارد و  الزامات نیروی دریایی راهبردی برای تحقق ماموریت ها از منظر فرمانده کل قوا شامل مدیریت و فرماندهی مدیریت امور اعتقادی آموزش، عملیات ،خودکفایی ،فرهنگ سازی دریایی همکاری و تعامل و آینده نگری و هدف گذاری است.

به گفته امیر ایرانی، الزامات فرهنگی نیروی دریایی شامل حضور منطقه ای و جهانی است زیرا آب‌های آزاد دنیا متعلق به همه و بستری برای انتقال فرهنگ است؛ جالب است بدانید در تمام مدتی که نیروی دریایی در مدیترانه بود هرگز جرات مزاحمت از سوی هیچ کشوری برای ایران وجود نداشت.

ايران با برخورداری بیش از دو هزار کيلومتر مرز آبی در دريای خزر، خليج فارس و دريای عمان به‌عنوان يک کشور دريايی در منطقه حضور دارد و دريا و سواحل مناسب دريايی نیز نقش مهمی در ارتقاء جايگاه دفاعی،اقتصادی و سياسی کشور در سطح منطقه و بين‌الملل دارد.

به همین جهت چندی پیش فرمانده نیروی دریایی ارتش از افتتاح مرکز امنیت دریایی خبر داده بود تا با افتتاح این مرکز ضمن تامین ایمنی راه‌ها در حوزه دریا –خلیج فارس تا شمال اقیانوس هند- با همکاری و همراهی کشورهای منطقه انتقال فرهنگ نیز در آب‌های آزاد صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد دریا محور حضور در آب های آزاد نیروی دریایی ارتش آب های آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه نخبگان در رفع مسائل نهاجا نقشی بی بدیل دارند، گفت: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از  ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم، پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیل دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند؛ زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.
وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است