Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:51:17 GMT

پیش‌بینی تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۵۳۰۳

پیش‌بینی تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماداعجازی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اردبیل اظهار کرد: در شهرستان اردبیل ۳۷ هزار هکتار به زیر کشت گندم رفته که نصف آن آبی و نصف آن دیم است و پیش بینی می‌شود امسال در شهرستان اردبیل حدود ۱۰۰ هزار تن گندم تولید شود.

وی گفت: تمهیدات لازم برای خرید گندم در شهرستان اردبیل انجام شده است و در این زمین نظارت‌ها برای فروش راحت کشاورزان تشدید و همچنین پیش بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار تن جو و ۴۰۰ تن کلزا در شهرستان اردبیل تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اردبیل بر توسعه اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی شهرستان اردبیل تاکید کرد و افزود: باید در مدت زمان مشخص آبیاری سنتی در شهرستان جمع آوری و به طور کلی آبیاری نوین جایگزین شود که در این زمینه باید کشاورزان همکاری لازم را داشته باشند و جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند.

سید محمد اعتماد بر رفع نگرانی کشاورزان در منطقه ثمرین در مورد آبیاری تاکید و اضافه کرد: در این زمینه برنامه ریزی مدون صورت گرفته است. و همچنین نیاز است.

وی گفت: مدیریت آب شرب و کشاورزی و مصرف بهینه اولویت اساسی است که نیاز است در این زمینه برنامه ریزی مدون باید مبنای کار قرار گیرد.

فرماندار اردبیل تغییر الگوی کشت و کشت محصولات کم آب بر را در راستای مدیریت مصرف آب بسیار مهم عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه اقدامات عملی صورت گیرد.

کد خبر 5496914

منبع: مهر

کلیدواژه: برداشت گندم اردبیل فرمانداری کشاورزی آبیاری نوین بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا خراسان رضوی گرد و غبار احتکار سیدابراهیم رئیسی گرد و خاک آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها مشهد شهرستان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان ۱۴۰ هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از ۱۸ هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود ۴ هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا ۳ میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کاهش ۷۰ درصدی برداشت

توکلی از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید ۱۲۵ هزار تنی سال قبل کاهش بیش از ۷۰ درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط ۱۴ مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 6090811

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود