Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد رجبی گفت: استاد حسین عزیزی آمارلو، پیشکسوت موسیقی مقامی قوچان یکی از گنجینه‌های موسیقی شهرستان است که در اجرای ترانه های اصیل و کهن کردی کرمانجی دارای مهارت ویژه ای است.

این کاشی شانزدهمین کاشی ماندگار نصب شده در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی است و پیش از این نیز کاشی‌های ماندگار دیگری بر سر در منازل عثمان محمدپرست، علی اکبر بهاری، یعقوب دانش‌دوست، محمدجعفر یاحقی، سید جلال شمسی‌نژاد، سید محمد میرقاسم اخویان، محمد علی فضلی‌نژاد، رجبعلی لباف خانیکی، زهرا محسنی و سیدحسن موسوی، اکبر عباس‌نژاد فرسنگی، غلامعلی عسگری، محمدفاروق کیانی‌پور، زهرا آخرتی و علی‌اکبر بهاری نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان گفت: استاد عزیزی از «لولوچی‌های» برجسته و پُرآوازه قوچان و شمال خراسان است که هنر و مهارت خوانندگی و شناخت صدا را ابتدا نزد پدر بزرگوارش قلیچ‌خان آمارلو فراگرفت و سپس در محضر دیگر هنرمندان بنام زمان خودش هم‌چون استاد، ولی عاشق و استاد رمضان عزیزی، هنرش را ارتقا بخشید.

رجبی گفت: استاد حسین عزیزی متولد سال ۱۳۲۲ است و از سال ۱۳۵۰ فعالیت در زمینه هنر خوانندگی محلی را آغاز کرده است، استاد عزیزی به عنوان گنجینه زنده بشری به شماره ۳۴ در تاریخ ۹ دی ماه سال ۱۳۹۸ در فهرست نادره کاران، حاملان میراث فرهنگی ناملموس ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری موسیقی مقامی قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت

عیسی قلی‌پور هنرمند و بخشی پر آوازه موسیقی خراسان شمالی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ عیسی قلی‌پور هنرمند و بخشی پر آوازه موسیقی خراسان شمالی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

مرحوم قلی پور از نوازندگان و اساتید دوتار و مسیقی محلی شمال خراسان شمبود که از 14 سالگی نزد پدر  شروع به نواختن دوتار کرد و در ادامه  با استاد حسن یزدانی(حسن بخشی)  که نوازنده دوتار بود  شروع به فعالیت کرد.

عیسی قلی پور به عیسی بخشی حافظ  بسیاری از داستان‌ها  مقام ها و آهنگ های کهن منطقه شمال خراسان بود. این استاد برجسته دارای  عناوین ممتاز هنری از جشنواره های ملی و استانی و خارجی بود.

عیسی بخشی در کنار فعالیت‌های هنریُ به شغل باغداری بود و سالها در به تولید انگور اقدام می‌کرد.

از این استاد شاگردان فراوانی به نسل نوازندگان موسیقی محلی استان معرفی شدند که از آن جمله می‌توان به فرزندان ایشان اشاره کرد.

این افتخار موسیقی ترکی و کرمانجی شمال خراسان شمالی امروز پس از تحمل یک دروه بیماری ناشی از سرطان٬ دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/311/.

دیگر خبرها

  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت
  • خاموشی صدایی ماندگار
  • نواخته شدن زنگ سپاس در قوچان 
  • یادی از اسکوییِ فقید؛ صدای ماندگار ورزش
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران