Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی پروژه، نمایش «دیو و دلبر» به نویسندگی و کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی علاوه بر همکاری با خوانندگان مطرح کشور، از نوازندگانی حرفه‌ای چون مدیا هاشمی (پیانو)، سارا پارسایی (فلوت)، ثمیلا تحویلداری (ساکسیفون)، سحر شاطری (سازهای کوبه‌ای)، تینا یوسفی (ویلن) و لیلا حق‌جو (ملودیکا) در این نمایش بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوازندگان در هر شب اجرا از این اثر، به صورت تکنوازی و گروه‌نوازی به اجرای زنده قطعاتی می‌پردازند که پیش از این در نسخه‌های گوناگونی از «دیو و دلبر» در نقاط مختلف جهان اجرا شده است.

قطعه «Beauty and the Beast» که متعلق به انیمیشن «دیو و دلبر» محصول دیزنی در سال ۱۹۹۱ است از جمله این قطعات بوده که به نوعی نقطه الهام این نمایش نیز به شمار می‌آید. این قطعه توسط هاوارد اشمن، ترانه‌سرایی و توسط آلن منکن، آهنگسازی شده و یکی از معروف‌ترین قطعات موسیقایی ساخته شده پیرامون «دیو و دلبر» است.

قطعه «Beauty and the Beast» بیانگر رابطه بین دو شخصیتِ بل و دیو است که برای اولین بار توسط آنجلا لَنزبری (بازیگر کاراکتر قوری) ضبط شده است. البته این آهنگ در ادامه به عنوان یک دوئت پاپ توسط سلین دیون و پیبو برایسون نیز منتشر شده است.

دو نسخه ساخته‌شده از این قطعه موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده که از آن جمله می‌توان به دریافت جوایزی چون گلدن گلوب، اسکار و گرمی اشاره کرد. همچنین این آهنگ در اقتباس لایواکشن سال ۲۰۱۷ نیز در کاوری به شکل دوئت توسط آریانا گرانده و جان لجند در تیتراژ پایانی خوانده شده است.

نمایش موزیکال «دیو و دلبر» به تهیه‌کنندگی مشترک ماهان حیدری و النا خلیلی خرداد و تیرماه سال جاری در تالار وحدت اجرا می‌شود. علاقه‌مندان به تماشای این اثر می‌توانند از هم اکنون بلیت آن را خریداری کنند. تصویرسازی توسط شهاب جعفرنژاد طراحی شده است.

۲۵۹۲۵۹

کد خبر 1633905

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر تالار وحدت موسیقی دیو و دلبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید اسداللهی نوازنده پیشکسوت ساز ناغارا، با همراهی گروهی متشکل از نواندگان ساز‌های موسیقی آذربایجان، شامگاه پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت، در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت قرار است قطعاتی از موسیقی بی کلام و همچنین فولکلوریک آذربایجان و رِنگ‌هاى آذریایجانی نواخته شود.

اسداللهی در سال ۱۳۸۸، آلبومی به نام رِنگ‌های آذربایجانی را منتشر کرده است.  رِنگ‌های موسیقی آذربایجان، رِنگ‌های اجرا شده‌ایست که معمولا در مراسم شادی و عروسی از آنها استفاده می‌شود.

وحید اسدالهى (سرپرست گروه و نوازنده ناغارا و قاوال)،  محمد (مراد) اسدالهى (نوازنده گارمون)،  رضا اسدالهی (نوازنده سازهاى پرکاشن)،  سیده تارا موسویان (نوازنده ساز‌های کوبه ایى)، سئول اقدسی (نوازنده تار آذربایجان)، آرین ضمیری (نوازنده کمانچه)،  سید علی سیدزاده (نوازنده قوپوز - تار).  
محمد نجف زاده (نوازنده بالابان)، درشن آنند (نوازنده طبلا) و محمد حسین جعفری و مهدی حمزه زاده (خواننده) اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.
کنسرت وحید اسداللهی ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این اجرا به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • «آکادمی پرندگان» بیش از ۵۰ میلیون تومان فروخت
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم