Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@18:04:26 GMT

برداشت 5 تن گل محمدي در اراضي بلده نور

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۵۴۵۳

خبرگزاری آریا- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: پیش‌بینی می‌‌شود امسال 5 تن گل محمدی در اراضی بلده این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان نور: صادق خرمانی با بیان  اینکه در حال حاضر 5 هکتار  اراضی بخش بلده شهرستان نور به کشت گل محمدی اختصاص دارد، گفت:  در 5 و نیم هکتار از ارضی این بخش برای پرورش گل محمدی قرارداد کشت منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور  با اشاره به اینکه گل محمدی در مناطق آفتابگیر با شب های نسبتا خنک رشد بهتری دارد افزود:  بخش بلده با توجه به دارا بودن این شرایط آب و هوایی، منطقه ای مساعد برای رشد این گیاه خوشبو است.

خرمانی اظهار کرد: زمان برداشت گل محمدی از اوایل اردیبهشت شروع شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد و از آن برای تهیه گلاب و گلابگیری ، تهیه اسانس و گل خشک استفاده می شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور با بیان اینکه به ازای هر بوته گل محمدی، 2 و نیم کیلوگرم گل استخراج می شود گفت:  19 بهره بردار  در این زمینه فعالیت دارند و پیش‌بینی می شود 5 تن گل محمدی از اراضی این بخش برداشت شود.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برداشت 5 تن گل محمدی در اراضی بلده نور شهرستان نور گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران گفت: میانگین سرانه زمین در کشور ۳.۲ هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم قطعاً با کاهش بهره وری در اراضی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان در ازای خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان است و پس از پرداخت وجه به کشاورزان و تأیید آن اجازه واردات به این شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است که به صورت پهنه بندی مدیریت می‌شوند، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره وری مزارع می‌شود.

مهاجر اظهار داشت: در مازندران باید کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی تأمین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم را برعهده دارند و باید بر اساس رسالت اصلی خودشان عمل کنند.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه ذات و رسالت جهاد کشاورزی تولید است، ادامه داد: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می‌شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

وی بر تأمین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی تاکید کرد.

کد خبر 6094289

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان