Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش مخاطبان فارس سوژه‌ای را با عنوان «نبود پایگاه انتقال خون در شهرستان دهلران» در سامانه فارس من به ثبت رساندند از این رو خبرنگاران فارس بر آن شدند تا موضوع را پیگیری کنند.

اگر نگاهی به استان ایلام کنیم جز استان‌هایی به شمار می‌آید که تصادفات جاده‌ای و همچنین حوادث غیر پیش بینی شده متعددی در آن رخ می‌دهد؛ برای حساس‌ترین شرایط باید در برخی از مناطق دور از مرکز استان امکانات و تجهیزات متناسب با آن منطقه آماده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان دهلران یک منطقه عملیاتی بوده که لحظه انفجار مواد منفجره ناشی از جنگ ممکن است افرادی را به کام مرگ کشاند یا جراحت‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای به دنبال جاده نامناسب در این شهرستان به وقوع بپیوندد، در چنین موقعیت بحرانی برای نجات افراد تا رسیدن به مرکز استان ممکن است که نیازمند تزریق خون باشند.

سازمان انتقال خون وظیفه تامین خون را برعهده دارد؛ در شهرستان دهلران اگر مردم بخواهند خون اهدا کنند مکانی وجود ندارد، مدیران سابق انتقال خون وعده ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان دهلران را دادند اما به دست فراموشی سپرده شده است.

شهرستان دهلران جر نقاط حادثه خیر استان است

امیدی یکی از شهروندان دهلران به خبرنگار فارس گفت: شهرستان دهلران جز نقاط تصادف خیز و دورترین شهرستان به مرکز استان ایلام است هرگونه اتفاق ناگواری رخ دهد جان افراد به سرعت در خطر می‌افتد مگر اینکه در سریعترین زمان و به صورت هوایی به مرکز استان منتقل شود.

وی افزود: یکی از عوامل اصلی مرگ، تصادفات جاده‌ای در شهرستان ناشی از خونریزی‌های سختی که به وقوع می‌پیوندد که باید خون به افراد آسیب دیده تزریق شود اما هیچ مکانی برای دریافت خون در شهرستان وجود ندارد که این یکی از مطالبات مردم شهرستان دهلران است.

شهرستان دهلران منطقه عملیاتی است

محمدی یکی دیگر از شهروندان دهلرانی به خبرنگار فارس گفت: شهرستان دهلران منطقه عملیاتی است که عشایر این شهرستان برای چرای دام‌های خود آنها را به برخی از مناطق می‌برند اما هنوز مواد منفجره ناشی از جنگ در این شهرستان باقی مانده که عشایر این شهرستان را تهدید می‌کند.

وی افزود: هر از چند گاهی در اخبار و رسانه‌ها می‌شنویم که انفجار مواد منفجره باعث قطع عضو افرادی می‌شود و بعد از مدتی به علت خونریزی شدید این افراد به شهادت می‌رسند اگر پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های مرزی علی الخصوص در شهرستان دهلران وجود داشته باشد؛ می‌توان با اهدای خون جان این افراد را نجات داد.

این شهرستان دهلرانی در ادامه گفت: سال‌ها پیش مسئولان انتقال خون استان وعده احداث پایگاه انتقال خون را در شهرستان دهلران دادند اما از آن زمان تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است که این گلایه نسبت به آنها وارد است و امیدواریم این مسئله هر چه زودتر برطرف شود.

احداث دو پایگاه انتقال خون در دهلران و ایوان 

لیلی عاصم‌آبادی سرپرست سازمان انتقال خون استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: قرار بر این است که دو پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان‌های ایوان و دهلران ساخته شود و به دنبال طی کردن مراحل اداری انجام این کار هستیم.

وی افزود: در مورد پایگاه انتقال خون در شهرستان دهلران طی مذاکراتی با مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونت عمرانی استانداری قرار بر این شد قطعه زمینی جهت احداث پایگاه انتقال خون اختصاص دهند.

سرپرست انتقال خون استان گفت: با همکاری مسئولین راه و شهرسازی استان قطعه زمین در شهرستان دهلران داده شد و بودجه‌ای که برای ساخت و تجهیز این پایگاه قرار است از اعتبارات سال ۱۴۰۱ اختصاص داده شود.

وی در پایان گفت: ساخت این پایگاه یک پروسه طولانی و ممکن است زمانبر باشد تا این فاصله زمانی از تیم‌های سیار برای خونگیری اهدا کنندگان استفاده خواهیم کرد.

احداث پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان‌های دارای جمعیت بالا یک نیاز ضروری است که امیدواریم با همکاری مسئولین ارشد استان و همچنین نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هر چه سریعتر نسبت به ساخت این پایگاه‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: انتقال خون پایگاه انتقال خون اهدا خون پایگاه انتقال خون در شهرستان شهرستان دهلران احداث پایگاه مرکز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد

عملیات اجرایی پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان صبح امروز در این محله تاریخی و کم‌برخوردار شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ عملیات اجرایی پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و
امام جمعه سمنان، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و خانواده‌های معظم شهدا آغاز و کلنگ احداث این مجموعه بهداشتی و درمانی به زمین زده شد.

پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان به مساحت ۳۵۰ مترمربع و ۲۲۰ متر بنا در یک طبقه به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود و با ساخت این پایگاه بهداشتی و درمانی ۸۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان، خدمات خود را از این پایگاه دریافت می‌کنند.

در این مراسم معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل راه شهرسازی استان سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر سمنان نیز حضور داشتند.

کد خبر 747438

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است