Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجود ۱۴ خوابگاه پراکنده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را مسئله ساز دانست و گفت: ایجاد پردیس متمرکز موجب کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی منابع خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی  رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آیین تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در میان سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از لحاظ جمعیت دانشجویی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای رتبه دوم جمعیت دانشجویی است و همین موضوع، چالش‌های ناشی از نبود پردیس متمرکز برای این دانشگاه را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه وجود ۱۴ خوابگاه پراکنده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را مسئله ساز دانست و گفت: ایجاد پردیس متمرکز موجب کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی منابع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عدم تناسب سرانه خوابگاهی به نسبت جمعیت دانشجویی را از دیگر مشکلات دانشگاه‌ها در سراسر کشور اعلام کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی میزبان ۱۳ هزار و ۷۵۰ دانشجو است، در حالی که خوابگاه‌های دانشگاه ۳۷۰۰ دانشجو ظرفیت دارند.

زالی یکی از گلایه‌های به‌حق دانشجویان را کمبود فضای فیزیکی دانست و ادامه داد: علاوه بر سرانه اندک فضای خوابگاهی، شرایط تهیه مسکن، به ویژه در محدوده دانشکده‌ها و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای بسیاری از دانشجویان مساعد نیست. همچنین با وجود اینکه بالغ بر ۷۰ درصد از دانشجویان دانشگاه غیربومی هستند، توانایی تامین مسکن برای آنان وجود ندارد.

وی با اشاره به اجاره بهای بالای خوابگاه‌های استیجاری، تصریح کرد: در پایتخت تامین خوابگاه برای دانشجویان، یک ضرورت است؛ حتی دانشجویان شهریه پرداز که تعهدی برای تامین خوابگاه از سوی دانشگاه برای آنان وجود ندارد را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

 

زالی با بیان اینکه خوابگاه‌های ملکی دانشگاه نیز به علت قدمت بالا، دارای مشکلات زیرساختی است، اظهار کرد: حل مسائل خوابگاه‌های دانشجویی با توجه به شرایط اقتصادی دانشجویان، عزم ملی می‌طلبد و سایر نهاد‌های کشوری با ظرفیت سازی جدید می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان از معاونت توسعه مدیریت و منابع و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه درخواست کرد که این اقدامات در راستای تامین رفاه دانشجویان استمرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زالی دانشگاه شهید بهشتی خوابگاه دانشجویی علوم پزشکی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پردیس متمرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد

علیزاده گفت: طی دوره اول نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی، از طریق دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دامغان اقدام شد که نتیجه‌بخش نبود.

وی به سابقه موافقت برای توسعه آموزش و خدمات پزشکی در دامغان اشاره کرد و ادامه داد: طی توافق با وزارت علوم، مقرر شد که طی افقی چهار ساله رشته های دانشکده علوم پزشکی در دانشکده بهداشت در دامغان اضافه شود و پس از آن برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی اقدام شود که بسیار زمان‌بر بود.

علیزاده اضافه کرد: با توجه به زمان طولانی تا چهار سال آینده و طی مراحل اداری لازم برای آن، دیدارهایی با دولتمردان و مسوولان مربوطه انجام شد و در نهایت، مهرماه سال گذشته در دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قول مساعد در خصوص ایجاد دانشکده داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد