Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد داس‌مه وکیل دادگستری و فعال حوزه محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از صدور دستور قضایی برای توقیف و ممنوعیت تردد خودروهای آفرود در اراضی ملی، زیستگاه‌های غنی و مناطق چهارگانه از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان خبر داد. 

وی با اشاره به اینکه این دستور کتبی خطاب به نیروی انتظامی و اداره منابع طبیعی صادر شده است، گفت: این دستور می‌تواند مبنایی برای برخورد با تردد خودروهای آفرود در سراسر کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داس‌مه در ادامه با اشاره به اینکه در راستای ماده 22 آئین دادرسی کشور، دادستان‌ها مکلف به حفظ و احیای حقق عامه هستند ابراز داشت: به همین دلیل از دادستان عمومی شهرستان بهبهان درخواست کردم با ارجاع این مسئله که تردد خودروهای آفرودی در زیستگاه‌های غنی کشور موجب تخریب منابع طبیعی می‌شود درخواست کردم با ارجاع این مسئله به اداره منابع طبیعی، از تردد این خودروها در اراضی مورد اشاره جلوگیری به عمل آورد.

وی ادامه داد: دادستان نیز براساس این درخواست به اداره منابع طبیعی نامه‌ای ارسال کرده و از آنها استعلام گرفت که آیا تردد این خودروها می‌تواند به تخریب محیط زیست و اراضی ملی منجر شود و اداره منابع طبیعی رسما اعلام کرد که این تردد موجب تخریب پوشش گیاهی و کوبیدگی زمین می‌شود.

این وکیل دادگستری بیان داشت: به همین دلیل دادستان نامه‌ای را با پیوست به فرماندهی انتظامی شهرستان و رئیس منابع طبیعی ارسال کرده که به محض مشاهده خودروهای آفرودی دستور به توقف آنها داده و از ورود آنها به اراضی ملی خودداری کنند.

داس‌مه با تأکید بر اینکه این دستور قضایی قابل تسری به دیگر نقاط کشور ا ست، توضیح داد: ادارات منابع طبیعی تمام شهرستان‌ها و همچنین فعالان محیط زیست می‌توانند بر مبنای این دستور صادره به دادسرای عمومی شهرستان خود و حوزه‌های استحفاظی منابع طبیعی مراجعه کرده و درخواست خود را برای توقف ورود خودروهای آفرودی اعلام کنند.

وی افزود: در واقع صدور این دستور می‌تواند نقطه عطفی برای حفظ محیط زیست باشد.

این وکیل دادگستری یادآور شد: در حال حاضر برای توقف حضور خودروهای آفرودی در چند شهرستان دیگر نیز اقدام کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خودروهای آفرود تخریب منابع طبیعی دادستان عمومی حقوق عامه اداره منابع طبیعی خودروهای آفرودی محیط زیست اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بختیار سعدون گفت: در هفته جاری سه هکتار از اراضی ملی با همکاری ماموران محترم انتظامی در روستا‌های "ذمه" و "سیاوان" و "بطریان"، خلع ید و رفع تصرف شد. وی افزود:برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است. لازم به ذکر است اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است

دیگر خبرها

  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه