Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان الحشد الشعبی عراق در عملیات جدید علیه تروریست ها مواضع و محل تجمع داعش را با توپخانه سنگین هدف قرار داد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایران اکونومیست، سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق در بیانیه ای اعلام کرد که در پی رصد تحرک و تجمع عناصر داعش در جزیره «العیث» واقع در شرق استان صلاح الدین، محل حضور و مخفیگاه های آنها را با توپخانه درهم کوبید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام های امنیتی عراق گفتند که در این عملیات چندین تروریست داعشی به هلاکت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند.

همچنین نیروهای امنیتی و نظامی عراق طی چند رشته عملیات در استان های مختلف این کشور ۲۱ تروریست وابسته به گروهک تکفیری داعش را بازداشت کردند.

هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که این تروریست ها در ادامه عملیات شناسایی، نابودی و تعقیب عناصر گروهک های تروریستی در چهار استان «کرکوک، الانبار، نینوا و دیاله» دستگیر شدند.

بر پایه گزارش مقام های امنیتی عراقی، در میان تروریست های دستگیر شده چندین مقام و سرکرده ارشد گروهک داعش در رده های عضوگیری، پشتیبانی و عملیاتی وجود دارد.

در عملیات دیگر علیه هسته های تروریستی، جنگنده - بمب افکن های ارتش عراق دیروز (یکشنبه) به مخفیگاه های داعش در استان «صلاح الدین» یورش بردند و مقرر تروریست ها را در هم کوبیدند.

این دومین عملیات بمب افکن های ارتش عراق در  چهار روز گذشته علیه مواضع و مخفیگاه های گروه داعش بود که طی آن سه تروریست به هلاکت رسیدند.

پنجشنبه گذشته نیز بمب افکن های عراقی مواضع داعش در منطقه «الطارمیه» واقع در شمال بغداد، پایتخت این کشور را هدف قرار داده بودند.

داعش که از ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ به عراق حمله و پس از سه روز توانسته بود نزدیک به ۴۵ درصد خاک این کشور را تصرف کند در آبان ۱۳۹۶ شکست خورد، اما از همان زمان هسته های خفته این گروه تروریستی هنوز در عراق و سوریه فعال است و هر از گاه اقدام به تحرکات تروریستی می کنند.

ارتش و نیروهای نظامی عراق به ویژه سازمان الحشد الشعبی از زمان شکست داعش در سال ۲۰۱۷ همچنان به تعقیب و شکار عناصر بازمانده این گروه تروریستی مشغول هستند که هر از گاه دست به شبیخون و انجام عملیات علیه شهروندان و نیروهای مسلح این کشور می زنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: گروه تروریستی داعش ، تروریست ، عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش تروریست عراق الحشد الشعبی تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که مقامات این کشور ۴۱ نفر را که مظنون به ارتباط با داعش بودند دستگیر کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این افراد در عملیاتی سراسری در ۱۲ استان ترکیه بازداشت شده‌اند. 

پیش از این، پلیس ترکیه در روز دوشنبه اعلام کرد که هشت نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش دستگیر کرده و تعداد کل بازداشت‌ها در یک هفته را به بیش از ۱۰۰ نفر رسانده است.

مقامات تاکنون از شفاف‌سازی در خصوص ملیت افراد دستگیر شده، خودداری کرده‌اند. 

سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه می‌گوید مظنونان قصد داشتند در تظاهرات روز کارگر که قرار است امروز در استانبول برگزار شود، عملیات بمب‌گذاری انجام دهند.

گفتنی است، ترکیه پس از حمله تروریستی به کلیسای استانبول و حمله به یک سالن کنسرت در روسیه که نزدیک به ۱۵۰ کشته بر جای گذاشت، عملیات علیه داعش را تشدید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل داعش

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند