Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه قبل از عزیمت به مسقط در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، با تبریک و تسلیت شهادت سرهنگ صیاد خدایی به خانواده این شهید و سپاه پاسداران و با آرزوی علو درجات برای شهید خدایی، برپیگیری این جنایت که بدون تردید دست استکبار جهانی در آن دیده می‌شود، تأکید کرد.
وی ادامه داد: کسانی که در میدان از نیروهای مدافع حریم و حرم شکست خوردند به این شکل می‌خواهند استیصال خود را نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس‌جمهور اظهار داشت: پیگیری جدی مسدولان امنیتی مورد تأکید من است و تردید ندارم انتقام خون این شهید بزرگوار از دست جنایتکاران حتمی است.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش درباره سفر خود به عمان گفت: این سفر با دعوت آقای هیثم بن طارق سلطان عمان انجام می شود.
روابط تجاری دو کشور ایران و عمان حتما ارتقا می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

رئیسی :مبنای اصلی دولت جلوگیری از وارد آمدن فشار به سفره خانوارها است

وعده رئیسی برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی

رئیسی با ییان اینکه روابط خوبی بین ما و عمان وجود دارد، اظهار داشت: روابط سیاسی و اقتصادی ما با کشور دوست، برادر و همسایه‌مان عمان خوب است. اما این سطح از روابط برای هیچ یک از این دو کشور قابل قبول نیست.
وی تأکید کرد: برای همین تصمیم و اراده هر دو کشور به ارتقا سطح روابط سیاسی و اقتصادی است و روابط دو کشور می‌تواند توسعه یابد.
رئیس جمهور گفت: توسعه روابط دوجانبه مورد بحث است و روابط منطقه‌ایی در گفت‌وگوی دو طرف خواهد بود و همکاری‌های دو کشور در مسایل و حوزه مختلفی که در منطقه وجود دارد، هم از موضوعات این سفر است.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل، انرژی، گردشگری به ویژه گردشگری سلامت می‌توانیم روابط بیشتری تعریف کنیم.
رئیسی خاطرنشان کرد: در این سفر با همکاری دستگاه‌های مختلف اداری تفاهم نامه‌هایی بین دو کشور به امضا می‌رسد و اجراییات آن به دنبالش پیگیری می‌شود.
رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: سفر به عمان در راستای توسعه سیاست همسایگی انجام می‌شود این سفر و از نظر ما بسیار دارای اهمیت است.
رئیس جمهور توسعه روابط را نکته محوری سفر به عمان دانست و تأکید کرد: همکاری‌ها و گفت‌وگوهای منطقه‌ای می‌تواند امنیت ساز باشد و حضور نیروهای خارجی و بیگانه نه تنها امنیت ساز نیست بلکه امنیت منطقه را مورد تهدید قرار می‌دهد.
رئیسی با اشاره به مواضع مشترک بین دو کشور ایران و عمان، گفت: امیدواریم این سفر که در راستای سیاست ارتباط با کشور دوست و همسایه است توسعه یابد و گامی برای روابط خوب با همسایگان باشد و استمرار داشته باشد.

۲۱۲۱۷

کد خبر 1633879

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی ایران و عمان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم