Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از انجمن حمایت زندانیان، تفاهم‌نامه توانمندسازی و اشتغال زنان زندانی استان تهران با حضور مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، مشاور امور بانوان شهرداری تهران، معاونان و مسئولان قضایی زندان زنان منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای حمایت از زنان زندانی و با هدف تحکیم بنیان خانواده آنان و تلاش برای جایگزین مناسب حبس امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفر الوندی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در آیین امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: افرادی که وارد زندان می‌شوند را می‌توان با تدابیری برای اصلاح و تربیت از طریق آموزش، توانمندساز کرد.

وی با اشاره به اینکه یادگیری مهارت به زندانیان به کاهش جمعیت کیفری منجر می‌شود افزود: با استفاده از ظرفیت بالای شهرداری در زمینه های آموزش و توانمندسازی، با امضای این تفاهم نامه مددجویان زن واجد شرایط، شناسایی و به شهرداری معرفی می شوند.

الوندی اضافه کرد: با توجه به شرایط خانواده زندانیان و آسیب های ناشی از اشتغال در بیرون از منزل برای همسران زندانیان بویژه فرزندان آنان، انجمن حمایت زندانیان مصمم است در زمینه اشتغال خانگی خانواده زندانیان تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری منعقد کند.

مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهرداری تهران گفت: با شهرداری تهران در زمینه حمایت شغلی خانواده‌های زندانیان برنامه‌ریزی شده و این آمادگی از سوی شهرداری تهران وجود دارد تا همکاری لازم انجام شود و ضرورت دارد تا با بررسی‌ها زمینه ایجاد چرخه کامل اشتغال خانواده زندانیان فراهم شود اما اکنون بر اشتغال زندانیان رأی باز (محکومان جرایم غیرعمد و محکومان مالی) متمرکز هستیم.

وی افزود: شهرداری آمادگی دارد فضاهایی را برای آموزش‌های لازم در زمینه اشتغال خانگی فراهم کند که در این رابطه بیش از ۶۰ مرکز کوثر در شهرداری تهران وجود دارد واین مراکز در زمینه آموزش‌های خود مراقبتی، مشاوره و توانمندسازی و اشتغال فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ از ندامتگاه زنان استان تهران واقع در شهر ری بازدید و بخش‌های مختلف را با حضور در جمع مددجویان مورد ارزیابی و سرکشی قرار داد.

در بازدید از این مرکز که برای دومین‌بار در چندماه اخیر انجام شد، اقدامات تحولی در امور زندان‌ها در سال ۱۴۰۱ از جمله توسعه اشتغال حداکثری مددجویان و تجهیز امکانات رفاهی آنان به سنجش گذاشته شد.

محمدی با اشاره به وضع تسهیلات مناسب از سوی مجلس در بودجه و عدم مالیات برای اشتغال در زندان‌ها گفت: خیران و کارآفرینان پای کار آمده‌اند بنابراین با وجود این تسهیلات و برقراری دستمزدهای عادلانه، نباید مددجویی بیکار باشد.

برچسب‌ها انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرداری تهران مظفر الوندی زندانیان زن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرداری تهران انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرداری تهران زندانیان زن انجمن حمایت زندانیان خانواده زندانیان شهرداری تهران تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند

سید حجت الله موسوی قوام گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با مبلغ ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان آزاد شده اند.  

وی افزود: ۶۵ درصد این مبلغ از محل کمک‌های مردمی و خیرن و بقیه این مبلغ از ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، بیان داشت: از این تعداد، ۱۰۷ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر بدهکار نفقه، ۱۲۴ نفر بدهکار مالی و بقیه آن ها شبه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد، ۴۰ میلیارد تومان نیاز است تا این افراد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی گفت: از این تعداد موجودی زندانی جرائم غیر عمد، ۴۵ نفر ورودی امسال هستند، ۱۹۱ نفر ورودی سال ۱۴۰۲ و بقیه آن ها ورودی سال ۱۴۰۱ هستند که نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد و اولویت ستاد دیه برای آزادی این زندانیان ورودی سال‌های قبل است.

موسوی قوام با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین آن، مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۱۱ بیش‌ترین مددجو و شهربابک با ۴ نفر، کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرائم غیر عمد است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: طی ۲ماهه نخست امسال، ۲۶ جشن گلریزان داشته ایم که حدود ۳۰ میلیارد تومان تعهد خیران بوده است که تاکنون ۷۰ درصد آن وصول شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند