Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه بلیط هواپیما کودکان یکی از فاکتورهایی است که در تعیین قیمت نهایی بلیط موثر است، بسیاری از خانواده ها از تفاوت قیمت آن در پروازهای مختلف اطلاعی ندارند.

همانطور که در بالا ذکر شد، مبدا و مقصد و نحوه خرید بلیط نیز در تعیین قیمت آن تاثیرگذار می باشند. بطور مثال قیمت بلیط برای مسیر تهران به مشهد و یا تهران کیش بیشتر است زیرا مسافران بیشتری در این مسیرها تردد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل بسیاری از مسافران این سوال را می پرسند که بلیط هواپیما تهران مشهد را از کجا بخریم تا قیمت کمتری داشته باشد. در جواب این سوال باید گفت که رزرو اینترنتی، بهترین روش برای تهیه بلیط هواپیما می باشد و سایت های معتبری در این زمینه این خدمات را ارائه می دهند که می توانید بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان را نیز تهیه کنید.

 لازم به ذکر است که سایت های فروش بلیط هواپیما نمی توانند در قیمت ارائه شده بلیط تغییری ایجاد کنند و این ایرلاین ها هستند که نرخ بلیط هواپیما را مشخص می کنند. قوانین مربوط به بلیط هواپیمای کودکان، برای بلیط های سیستمی و چارتری و ایرلاین های مختلف متفاوت است. در ادامه نرخ بلیط هواپیما برای این گروه سنی در پروازها و ایرلاین های مختلف بررسی شده است.

بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای سیستمی

بلیط های سیستمی در واقع همان بلیط هواپیما می باشند که مستقیما توسط ایرلاین مربوطه به فروش می رسد و قیمت آن طبق نرخ مصوب تعیین می شود. در این پروازها، قیمت بلیط برای بزرگسالان، کودکان و نوزادان متفاوت می باشد. در محاسبه قیمت بلیط هواپیمای کودکان، سن آن ها نیز در قیمت بلیط تاثیر گذار است. معمولا کودکان به دو گروه سنی زیر دو سال و 2 الی 12 سال تقسیم می شوند.

بلیط هواپیمای کودکان 2 الی 12 سال در پرواز سیستمی

ایرلاین های مختلف، قیمت این بلیط ها را بر اساس قانون مصوبی تعیین می کنند که باید در دامنه تعیین شده باشند. این بلیط ها معمولا در بازه 15 الی 70 درصد متغیر است. البته ایرلاین ایران ایر، برای کودکان هزینه ای دریافت نمی کند که گزینه خوبی برای سفر خانواده های دارای کودک می باشد.

به جز ایران ایر، کمترین قیمت بلیط هواپیما کودکان را می توان در ایرلاین های کیش ایر و قشم ایر با 50% و 55 درصد قیمت بلیط بزرگسال مشاهده کرد. شرکت های هواپیمایی ماهان، معراج، وارش و زاگرس این بلیط ها را به ترتیب با 75%، 75.24%، 75% و 70% قیمت بلیط برای بزرگسال ارائه می دهند. ایرلاین های سپهران و کاسپین بیشترین درصد قیمت بزرگسال را دریافت می کنند که برابر 85 درصد است.

بلیط هواپیما برای کودکان زیر 2 سال در پروازهای سیستمی

قیمت بلیط برای کودکان زیر 2 سال متفاوت بوده و معمولا بین 8 الی 20 درصد قیمت بلیط بزرگسال متغیر است. این قیمت ها نیز در ایرلاین های مختلف، تفاوت دارد. بطور مثال بلیط هواپیمای کودکان در شرکت های هواپیمایی کاسپین و سپهران بیشتر بوده و به ترتیب برابر 20% و 14.5% قیمت بزرگسال است. کمترین قیمت مربوط به ایرلاین ماهان بوده که تنها 8 درصد بلیط بزرگسال را دریافت می کند. در ادامه قیمت بلیط برای کودکان و نوزادان در برخی ایرلاین ها مشخص شده است.

ماهان: قیمت بلیط نوزاد، 8% و کودک 75% بزرگسال

کیش ایر: قیمت بلیط نوزاد، 10% و کودک 50% بزرگسال

قشم ایر: قیمت بلیط نوزاد، 11% و کودک 55% بزرگسال

سپهران: قیمت بلیط نوزاد 14.6% و کودک 85% بزرگسال

وارش: قیمت بلیط نوزاد، 11% و کودک 75% بزرگسال

معراج: قیمت بلیط نوزاد، 10.6% و کودک 75% بزرگسال

زاگرس: قیمت بلیط نوزاد، 11.6% و کودک 70% بزرگسال

ایران ایرتور: قیمت بلیط نوزاد 10.6% و کودک 75% بزرگسال است.

بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای چارتری

قوانین مربوط به بلیط های چارتری با بلیط سیستمی متفاوت بوده زیرا توسط شرکت های مختلف ارائه می شود. برخی از شرکت ها و آژانس های مسافرتی، تعدادی از صندلی ها و یا همه صندلی های یک هواپیما را خریداری کرده و با قیمتی متفاوت به فروش می رسانند. به همین دلیل قوانین مربوط به بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان در پروازهای چارتری هر لحظه ممکن است تغییر کند.

در حال حاضر، قیمت بلیط برای کودکان در پرواز چارتر با بزرگسالان تفاوتی نداشته و در صورتی که کودک همراه شماست، باید بهای کامل آن را پرداخت کنید. با این وجود، با تهیه بلیط چارتری، نیازی به تهیه بلیط برای نوزاد زیر دو سال وجود ندارد و می توانید نوزاد خود را بدون پرداخت هزینه به مسافرت ببرید.

بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای خارجی

در پروازهای خارجی قوانین خاصی در رابطه با بلیط هواپیمای کودکان وجود ندارد و با توجه به کشور مقصد و ایرلاین مربوطه متفاوت است. باید توجه داشته باشید که هنگام رزو بلیط هواپیما برای نوزاد یا کودک خود، این هزینه شامل بیمه نیز می شود. در صورتی که صندلی جدایی برای کودک خود رزرو نکنید، نیازی به پرداخت حق بیمه ندارید. با این وجود معمولا قیمت بلیط هواپیما کودکان حداکثر 80 درصد می باشد که به نوع کلاس پروازی نیز بستگی دارد.

سخن پایانی

یکی از مسافران هواپیما که ایرلاین ها خدمات خاصی برای آنها در نظر می گیرند، کودکان و نوزدان می باشند. کودکان در طول پرواز از خدمات مختلف مانند سرگرمی و گاهی اوقات صندلی کودک برخوردار می شود. علاوه بر آن، بهای بلیط آن ها نیز با قیمت کم تری به فروش می رسد. این قیمت در ایرلاین های مختلف متفاوت بوده که لازم است قبل از سفر نسبت به قیمت آن ها آگاهی داشته باشید.

منبع: فارس

کلیدواژه: قوانین قیمت بلیط بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف قیمت بلیط هواپیما قیمت بلیط برای نوزاد ایرلاین ها کودک 75 قیمت آن شرکت ها بلیط ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لوفت‌هانزا» لغو پروازهای خود به تهران را تمدید کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از دویچه وله؛ لوفت‌هانزا در پی بروز تهدید ایران به حمله علیه اسرائیل و عملی‌کردن این تهدید پروازهای خود به هر تهران و تل آویو را به حال تعلیق درآورد. قرار این بود این تعلیق در مورد ایران ۳۰ آوریل (11 اردیبهشت) خاتمه یابد ولی فعلا تا ۹ روز دیگر تمدید می‌شود.

لوفت‌هانزا روز دوشنبه ۲۹ آوریل در اطلاعیه‌ای در توضیح تمدید لغو پروازها به تهران نوشت: «امنیت مسافران و خدمه هواپیماهای این شرکت پیوسته بالاترین اولویت بوده‌ است.»
 
این اطلاعیه همچنین می‌گوید که لوفت‌‌هانزا در برآورد وضعیت امنیتی فعلی نه تنها به داده‌های دولت‌ها بلکه همچنین به ارزیابی‌های مستقل خود متکی است و تصمیماتش را بر مبنای این ارزیابی‌های می‌گیرد".

دیگر خبرها

  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • سفر با قطار و هتل، یکجا رزرو کن، آسوده‌تر سفر کن
  • «لوفت‌هانزا» لغو پروازهای خود به تهران را تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟