Web Analytics Made Easy - Statcounter

گاهی اوقات چندین ماه طول می‌کشد تا یک زنبوردار متوجه یک مشکل در کندو شود اما با استفاده از ربات، زنبورداران می‌توانند در لحظه با مشکلات مقابله کنند که این امر مرگ و میر زنبورها را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از یورونیوز، حل ساده‌تر مشکلات با کمک ربات‌ها تعریفی ساده برای توضیح مزیت زنبورداری رباتیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک استارت آپ به نام "بی وایز"(Beewise) ممکن است قهرمان جدید زنبورها باشد چرا که هدف این استارت آپ نجات و حفظ بهتر جمعیت زنبورها است.

استارت‌آپ "بی وایز"(Beewise) محفظه‌هایی به نام "Beehomes" را طراحی کرده که ۱۲ متر مربع گنجایش دارد و دو میلیون زنبور را در ۲۴ کندو نگهداری می‌کند.

این محفظه‌ها با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و به سیستم نظارت ۲۴ ساعته و فناوری هوش مصنوعی مجهز هستند.

"نتالی هراری"(Netaly Harari) مدیر عملیات استارت‌آپ "بی وایز" می‌گوید: نرم افزار ما می‌داند که زنبورها به چه چیزی نیاز دارند.

این ربات می‌تواند به طور خودکار شکر، آب، دارو و حتی عسل را توزیع کند.

وی افزود: اگر مشکلی پیش بیاید، زنبوردار از طریق برنامه‌ای مطلع می‌شود و اجازه مداخله از راه دور را می‌دهد.

چرا باید از زنبورها محافظت کنیم؟

بخش قابل توجهی از رژیم غذایی ما به گرده افشانی بستگی دارد و گرده افشانی نیز فرآیندی است که طی آن حشرات به گیاهان کمک می‌کنند تا تولید مثل کنند.

بیش از ۷۰ درصد محصولات یعنی تقریبا همه میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌های روغنی و محصولات پروتئینی، ادویه جات، قهوه و کاکائو به شدت به توانایی زنبورها در گرده افشانی گیاهان بستگی دارند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) که سالانه ۲۰ مه را به مناسبت روز جهانی زنبور عسل جشن می‌گیرد تا اهمیت حفاظت از آنها را برجسته کند، اظهار کرده: زنبورها و سایر گرده افشان‌ها برای امنیت غذایی و تغذیه ضروری هستند.

تعداد کلنی‌های زنبور عسل به دلیل از بین رفتن زیستگاه، استفاده از آفت کش‌ها، بیماری‌ها و انگل‌ها با سرعت نگران کننده‌ای در حال کاهش است.

آینده استارت‌آپ "بی وایز"چگونه است؟

هراری می‌گوید: این استارت‌آپ از پایان ماه مه عسلی تولید خواهد کرد که این اولین عسل ساخته شده با هوش مصنوعی در جهان است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: زنبور عسل ، زنبور ، گرده افشانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: زنبور عسل زنبور گرده افشانی گرده افشانی استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


 
فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی ایالات متحده پروازی آزمایشی با مدل جدیدی از جت جنگنده اف-۱۶ این کشور انجام داد. این هواپیما مجهز به یک هوش مصنوعی است که جنگنده را کنترل می‌کند و نیازی به خلبان ندارد.

به گزارش فرارو، کندال پس از فرود جنگنده در کالیفرنیا گفت که به هوش مصنوعی این جنگنده برای شلیک سلاح در زمان لازم اعتماد دارد.

سامانه هوش مصنوعی این جنگنده مجهز به تعدادی رایانه و در مرحله آزمایش و «یادگیری پرواز» به روشی امن است. این پرواز اعتمادی نمادین به نقش آینده هوش مصنوعی در نبرد‌های هوایی آمریکا محسوب می‌شود.

فرانک کندال در این باره گفت: ما تمایل داریم از هوش مصنوعی استفاده کنیم و آن را به عنوان یک چیز مستقل تصور می‌کنیم. [هوش مصنوعی] واقعا نرم افزاری است که کار را پیش می‌برد. وظایف بسیار پیچیده‌ای را انجام می‌دهد و از فناوری‌های جدیدی استفاده می‌کند که شامل محاسبات بسیار قدرتمند و ریاضیات پیشرفته برای حل مسائلی است که قبلاً نمی‌شد با رایانه حل کرد.

ارتش آمریکا قصد دارد از این فناوری برای بهره برداری از یک ناوگان هوایی بدون سرنشین ۱۰۰۰ هواپیما و پهپاد استفاده کند.

کندال اضافه کرد: ما قادر خواهیم بود از این هواپیما‌های بدون خدمه به روشی تاکتیکی در شرایطی که نمی‌خواهیم از خدمه استفاده کنیم، بهره ببریم. البته دور انداختنی نیستند و ما آن‌ها را دور نمی‌اندازیم. ما قصد داریم از آن‌ها استفاده‌های مجدد کنیم. هدف این است. اما می‌توانیم از آن‌ها به عنوان ماشه استفاده کنیم و آن‌ها را در جا‌هایی قرار دهیم که عمداً برخی از آن‌ها قربانی شوند تا آتش طرف مقابل را تحریک کنند و محل استقرار دشمن را ردیابی کنیم؛ و به طور کلی فکر می‌کنم خلبانان ما از اینکه رقیب جدیدی داشته باشند خوشحال می‌شوند.

کارشناسان صاحب نظر در امور تسلیحات و گروه‌های بشردوستانه عمیقاً نگران هستند که ادوات جنگی مجهز به هوش مصنوعی روزی بتواند به طور مستقل با پرتاب و شلیک بمب‌ها و مهمات، و بدون دخالت و تصمیم همه جانبه انسان، باعث کشتار شوند. از این رو آنان به دنبال محدودیت‌های بیشتر در استفاده از این گونه تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان
  • برقراری اولین ارتباط بلوتوثی با زمین
  • اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی