Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با قومیت‌گرایی و تیم‌بازی و نگاه صرفاً تحزّبی، پیشرفت و ارتقا که از منویات رهبر انقلاب است، محقق نمی‌شود که متاسفانه از دولت قبلی تاکنون از انتصابات عالی تا سطوح پایین‌تر مدیریت شهری، ساری و جاری بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انسیه ابوبصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای هیات دولت از منش و روش امیرالمومنین(ع) در انتصابات و انتخابات اظهار داشت: جمله‌ای از این نامه مبارک این است که «ثم انظر فی امور عمالک» یعنی کارها و امور کارگزاران خودت را مورد توجه قرار بده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اول، انتخاب کارگزاران است، خاطرنشان کرد: «فاستعملهم اختبارا» یعنی آن‌ها را با آزمایش انتخاب کن یعنی نگاه کن ببین چه کسی شایسته‌تر است.

ابوبصیری افزود: همین شایسته‌سالاری‌ای که امروز بر زبان ماها تکرار می‌شود به معنای واقعی کلمه باید مورد توجه باشد و امیرالمؤمنین(ع) هم در اینجا به آن سفارش می‌کنند که «و لا تولهم محاباة و اثرة» یعنی نه از روی دوستی و رفاقت، کسی را انتخاب کن که ملاک‌ها را در او رعایت نکنی - فقط چون رفیق ماست، انتخابش می‌کنیم - نه از روی استبداد و خودکامگی، انسان بگوید که می‌خواهم این فرد باشد بدون اینکه ملاک و معیاری را رعایت کند یا با اهل فکر و نظر مشورت کند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: به عنوان یکی از اصول بسیار اصیل اسلامی که ریشه در اسلام و انقلاب‌مان دارد تا چه حد به‌صورت عملی و در توسعه کشور و توسعه و ارتقای منابع انسانی که امروزه به عنوان عظیم‌ترین ثروت و عامل اعتلای کشور قلمداد می‌شود، نقش و جایگاه واقعی خودش را بعد از ۴ دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی‌مان نشان دهد.

وی با بیان اینکه چیزی که خارج از نگاه کلان ملی در مجموعه استانی و شهرمان مشهود است، حلقه مفقوده شایسته‌سالاری در سیستم انتصاب و انتخاب مدیران شهر و استان است، ابراز کرد: با قومیت‌گرایی و تیم‌بازی و نگاه صرفاً تحزّبی، پیشرفت و ارتقا که از منویات رهبر انقلاب است در بین نخواهد بود که متاسفانه از دولت قبلی تاکنون از انتصابات عالی تا سطوح پایین‌تر مدیریت شهری، ساری و جاری بوده است.

ابوبصیری خاطرنشان کرد: نگاه غارت‌گرایی به مناصب مدیریتی که خاصه کشورهای عقب نگه داشته شده و جهان سومی است، دون شان ایران مقتدر و قوی حداقل در این دولت انقلابی و ارزشی است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: به همان اندازه که از شاخص‌ها و معیارهای انتخاب و انتصاب مدیران به معنای واقعی شایستگی و صلاحیت‌محوری دور می‌شویم به همان اندازه نیز از معیارهای رسیدن به پیشرفت، ارتقا و اعتلا  فاصله می‌گیریم لذا نباید صرفاً شعار دهیم و باید عامل به عمل باشیم.

وی با بیان اینکه مهمترین عرصه عمل و اقدام، توجه به فرمایشات موکّد رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین عرصه و میدان هست، افزود: تا چه زمانی بنشینم و نظاره‌گر این باشیم که چند صباحی در هر دوره، افراد به جای نگاه کلان استراتژیک فکری و عملی مسئولان ارشد استان اعم از استاندار و... با بسنده کردن به آیتم‌های سیاسی و قدرت و ثروت موجبات محدودیت و عدم رشد شهر و استان زنجان در مقایسه با همسایگان و شهرهای همتراز خود شوند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: بحث را اگر محدود به شهر زنجان کنیم اصولاً تغییر و تحول اساسی و مقوله مدیریت منابع انسانی در شهر و شهرداری زنجان، موضوعی فراموش‌شده است.

وی با بیان اینکه وجود تضادهای مخرب و فضایی مملو از شایعات، برخی از نشانه‌های این مهم است، اظهار داشت: انتظار این است که  شهردار محترم با جاری‌سازی اصول علمی مدیریت و مهمتر از همه با برقراری نظام شایسته‌سالاری، شاهد ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف بین کارکنان و فعالیت مدیران و کارشناسانی علاقه‌مند، متعصب و باانگیزه برای بهبود خدمت به مردم و توسعه شهر در مجموعه شهرداری باشیم.

ابوبصیری تصریح کرد: قطعاً با ایجاد فضای مناسب و اصلاح فرهنگ سازمانی شاهد می‌شویم که کارکنان در محیطی سالم و به دور از تبعیض و همچنین پایبند جدی مدیران به خدمت به دور از لابی‌گری و فساد است.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های سال است مردم شریف زنجان از کیفیت پاسخگویی شهرداری با مجموعه‌ای چابک، شفاف، سالم، صادق و پاسخگو محروم بوده‌اند و جزء مطالبات به‌حق و اولیه مردم بوده و انتظارات شورای ششم از شهردار منتخب این خواهد بود که جایگزین نموده و از هرگونه لابی‌های سیاسی و قدرت و ثروت که توازن رشد وارتقای شهری را برهم می‌زند، امتناع نماید ولو این فشارها حتی به شکل غیرقانونی از جانب خود اعضای شورای شهر باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو شورای اسلامی شهر زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت داجیلری شامگاه یکشنبه در همایش شوراهای بخش خرم آباد ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شوراها گفت: شورا به عنوان نماد خرد جمعی و نماد مردم سالاری دینی بوده و عامل وحدت و انسجام و عامل تحول و توسعه می‌تواند باشد.

وی افزود: تحولات بزرگی با وجود شوراها در روستاها و شهرهای ایجاد شده و شوراها بعنوان عصاره مردم و بازوی دولت به مردم خدمت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در تنکابن اظهار داشت: انتظارما از شوراها این است که راضی به برنامه کوتاه مدت و برنامه‌های خرد نباشند بلکه با افق دید بلند و با نگاه توسعه پایدار در محلات خویش کار کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاه ما در برنامه ریزی غرب مازندران، گردشگری است، این صنعت نیازمند زیرساخت بوده که یکی از آنها توسعه راه‌ها است در حالی که برخی روستاها حاضر نیستند معابر خود را تعریض کنند.

داجیلری تصریح کرد: نگاه توسعه محور شوراها بسیار می‌تواند کارساز باشد. این موضوع در نگاه مشاوران طرح هادی هم ضرورت دارد.

فرماندار تنکابن با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت، خاطر نشان کرد؛ در بازنگری طرح هادی روستاها، کاهش اراضی مسکونی را داریم و این مسئله با تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت منافات دارد.

کد خبر 6097693

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست