Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@16:04:59 GMT

گزینه اصلی جانشینی یحیی از دسترس خارج شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۶۶۴۶

گزینه اصلی جانشینی یحیی از دسترس خارج شد

این اواخر همزمان با افت نتایج پرسپولیس، شایعات زیادی در مورد برکناری یحیی گل‌محمدی به گوش می‌رسید. برخی می‌گفتند (و هنوز می‌گویند) ممکن است یحیی در پایان فصل به همکاری‌اش با سرخپوشان پایان بدهد. در این شرایط طبیعتا بازار گمانه‌زنی در مورد جانشین احتمالی او هم داغ است. از گزینه همیشه جذاب خارجی که بگذریم، بین مربیان ایرانی پرتکرارترین اسمی که به گوش می‌رسید، مهدی مهدوی‌کیا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسطوره سرخ‌ها هم‌اکنون سرمربی تیم ملی امید است و این چند روز مدام گفته می‌شد ممکن است ضمن فسخ قراردادش، هدایت قرمزها را برعهده بگیرد. مهدوی‌کیا اما در تازه‌ترین مصاحبه‌اش پیش از اردوی عراق، به صراحت این شایعه را تکذیب کرد: «از بعضی خبرهایی که می‌شنوم تعجب می‌کنم. من با تیم ملی امید قرارداد دارم و نسبت به آن متعهد هستم. آدمی هم نیستم که کارم را نیمه‌تمام رها کنم. ضمنا به این تیم خیلی امیدوارم.» به این ترتیب سایه بزرگ‌ترین آلترناتیو یحیی از سر او کنار رفت، البته شاید با چاشنی طعنه‌ای دردناک علیه خود گل‌محمدی.

برخلاف یحیی

مهدوی‌کیا در حالی از پایبندی خود به تعهداتش سخن گفته که یحیی گل‌محمدی طی هر دو نوبت حضورش روی نیمکت پرسپولیس این نکته کلیدی را نادیده گرفت. او اوایل لیگ دوازدهم درحالی‌که سرمربی صبای قم بود، قلب‌دردش را بهانه کرد، به تهران آمد و در پرسپولیس دستیار مانوئل ژوزه شد. بعد از مدتی هم در میانه بدگمانی‌های مربی پرتغالی نسبت به گل‌محمدی، رویانیان ژوزه را اخراج کرد و خود یحیی را به جایش نشاند. به این ترتیب گل‌محمدی نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم هدایت قرمزها را بر عهده داشت و این تیم را تا فینال جام حذفی پیش برد، هرچند شکست در بازی نهایی و مخصوصا تراژدی خداحافظی غریبانه مهدوی‌کیا، تیر خلاص را به نخستین دوره حضور یحیی در پرسپولیس زد. گل‌محمدی در نوبت دوم هم به همین شکل به نیمکت پرسپولیس رسید. او نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم سرمربی پدیده مشهد بود، اما در پی اجرای پروژه عبور از گابریل کالدرون از سوی محمدحسن انصاری‌فرد، یحیی هم طی یک انتقال جنجالی به پرسپولیس آمد. صدور رضایتنامه او از طرف باشگاه مشهدی یک فرایند بسیار پردردسر بود و جالب اینجاست که هنوز هم هزینه‌اش پرداخت نشده است. بنابراین شاید بتوان جمله مهدوی‌کیا در مورد پایبندی به تعهدش در قبال تیم امید را کنایه‌ای خواسته یا ناخواسته به سرمربی فعلی سرخپوشان دانست.

تا لیگ ۲۴ خارج از دسترس

درصورتی که مهدوی‌کیا به آنچه گفته عمل کند و اتفاق خاصی هم برایش رخ ندهد، این مربی احتمالا تا شروع لیگ بیست‌وچهارم در دسترس پرسپولیسی‌ها نخواهد بود. برخلاف تصور برخی‌ها، مسابقاتی که تا چند روز دیگر در ازبکستان برگزار می‌شود، هیچ ربطی به المپیک ندارد و صرفا یک دوره بازی قاره‌ای است. مسابقات انتخابی جام‌ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال قرار است پاییز همین امسال برگزار شود. انتظار می‌رود تیم ملی از گروهش صعود کند و به مرحله نهایی جام‌ملت‌ها برسد. در این صورت شاگردان مهدوی‌کیا زمستان سال ۱۴۰۲ باید به مصاف رقبا بروند. این همان تورنمنتی است که ۳ تیم اولش به‌طور مستقیم راهی المپیک خواهند شد؛ فاز آخر ماموریت کیا و بچه‌ها که تا میانه‌های لیگ بیست‌وسوم به طول خواهد انجامید. اگر نزدیک به نیم‌قرن طلسم فوتبال ایران هم بشکند و ما به المپیک ۲۰۲۴ پاریس برویم، قاعدتا مهدوی‌کیا در آن تورنمنت هم هدایت تیم کشورمان را بر عهده خواهد داشت. المپیک پاریس مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، یعنی تقریبا همان زمانی که لیگ بیست‌وچهارم آغاز می‌شود. بنابراین مصاحبه اخیر کیا، به‌منزله یک خداحافظی طولانی با نیمکت پرسپولیس است. هرچند شاید خیلی از هواداران هم ترجیح بدهند او به کارش برسد و در زمان مناسب، به‌عنوان سرمایه‌ای باتجربه هدایت تیم را برعهده بگیرد.

251 251

کد خبر 1633937

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یحیی گل محمدی باشگاه پرسپولیس لیگ برتر بیست و یکم مهدوی کیا گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی

اعتمادآنلاین نوشت: یحیی گل‌محمدی، سرمربی قبلی پرسپولیس که در میانه فصل استعفا داد، گزینه اصلی هدایت تراکتور است. با این وجود و در حالی که هم باشگاه تراکتور و هم یحیی گل‌محمدی مذاکرات رسمی را تأیید کردند، هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده و فعلاً تراکتور توسط حمید مطهری دستیار سابق یحیی در پرسپولیس مدیریت می‌شود. در این بین گفته می‌شود مشکلاتی غیرفوتبالی دلیل تأخیر در امضای قرارداد بین طرفین است.

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور در مصاحبه‌ای با تأیید وجود برخی مشکلات گفت در این زمینه خود یحیی باید همکاری کند. با این حال، گل‌محمدی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که منع قانونی برای کار کردن در ایران ندارد.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتمادآنلاین به دست آورده هر دو طرف درست می‌گویند! هم نصیرزاده که می‌گوید مشکلاتی غیرفوتبالی وجود دارد و هم یحیی که می‌گوید منع قانونی برای کار کردن ندارد. اتفاقاً پیچیدگی ماجرا هم همین‌جاست.

یحیی گل‌محمدی می‌گوید منع قانونی ندارد، چون هیچ نامه رسمی یا حکم قانونی در این زمینه برای او مبنی بر ممنوع‌الکار بودن صادر نشده است. نصیرزاده می‌گوید مشکلاتی وجود دارد، چون برخی نهاد‌های خاص در استان آذربایجان شرقی به صورت شفاهی با مربیگری یحیی گل‌محمدی در تراکتور مخالف هستند.

در همین زمینه، اطلاعات رسیده به خبرنگار اعتمادآنلاین حاکی از آن است که گویا محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور و برخی مدیران تیم با امام جمعه شهر تبریز هم دیدار کردند تا با وساطت او مشکل برطرف شود و نهاد‌های مخالف مجوز کار گل‌محمدی را صادر کنند، اما این ملاقات به نتیجه خاصی ختم نشده است.

یک منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، نهاد‌های مذکور از یحیی گل‌محمدی خواسته‌اند تعهدنامه‌ای را امضا کند تا بتواند مشغول کار شود. از جزئیات این تعهدنامه خبری در دست نیست، اما یحیی گل‌محمدی با امضای آن مخالفت کرده است. این منبع آگاه به خبرنگار اعتماد گفت، تعهدنامه‌ای که مقابل یحیی گذاشته‌اند مثل همان تعهدنامه‌ای است که ابتدای فصل مقابل جواد نکونام قرار دادند تا با امضای آن بتواند مجوز نشتسن روی نیمکت استقلال را به دست بیاورد و سرمربی استقلال آن را امضا کرد.

حال باید دید طی روز‌های آینده آیا مشکل یحیی گل‌محمدی برطرف می‌شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • معمای مشکل غیرفوتبالی گل‌محمدی و تراکتور؛ پای تعهدنامه‌ نهاد خاص مخالف او وسط است؟
  • گل محمدی: تعهد کتبی برای کار در تراکتور دروغ است
  • واکنش یحیی گل‌محمدی به یک شایعه جنجالی
  • یحیی تکذیب کرد: پای تعهدنامه در میان نیست!
  • درخواست از امام جمعه تبریز برای یحیی گل‌محمدی
  • در صورت جدایی از منچستریونایتد؛ اریک تن هاخ آماده جانشینی توماس توخل در بایرن مونیخ
  • 3 گزینه اوسمار برای جانشینی کاپیتان پرسپولیس
  • پوچتینو محکوم به کسب سهمیه لیگ اروپا؛ هانسی فلیک گزینه جانشینی نیست
  • سه گزینه برای جانشینی کاپیتان پرسپولیس در قائم‌شهر
  • جمع یاران یحیی گل‌محمدی در تراکتور جمع می‌شود