Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، تور گردشگری-ادبی با همکاری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و ستاد گردشگری شهر تهران و با حضور دانشجویان، شهروندان و نویسندگان برگزار شد. در این تور گردشگری از خانه اخوان ثالث، فروغ فرخزاد، سیمین و جلال  بازدید به عمل آمد.

در حاشیه این تور گردشگری، محمد مویدی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر با تاکید بر اینکه شهرداری مطابق با مسئولیت اجتماعی که برعهده دارد، تملک، حفاظت و مرمت از خانه های تاریخی را در شهر تهران انجام می‌دهد، گفت: یکی از دلایلی که در جریان برگزاری این تور خانه فروغ فرخزاد را که به تازگی به تملک شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و شهرداری تهران درآمده است را انتخاب کردیم،‌را انتخاب کردیم؛ این بود که تفاوت قبل و بعد از مرمت موزه های شهر تهران احساس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:در حال حاضر خانه فروغ یک خانه خالی و مخروبه است و به زودی کارهای مرمت آن آغاز خواهد شد تا به یک خانه معمولی شبیه خانه‌ای که فروغ در گذشته در آن زندگی می کرد، تبدیل شود. کارشناسان و پیمانکار این پروژه تاکید زیادی روی قواعد اصولی مرمت دارند تا خانه به شکلی که در گذشته بوده، تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران ادامه داد: در تجهیز خانه فروغ نیز برای تهیه لوازم خانه سعی شده است تا از روی تصاویر، عکس ها و خاطراتی که نوشته شده، لوازم تهیه شود و حتی اگر این لوازم نیز وجود نداشته باشد، مشابه آن در بازار شناسایی می شود تا جلوه طبیعی آن حفظ شود.

او با اشاره به اینکه خانه موزه سیمین و جلال یکی از خانه موزه های مطرح کشور و جهان است، بیان کرد: این خانه موزه توانسته جوایز بین المللی از موسسه جهانی موزه ها( ایکوم)دریافت کند. وقتی وارد خانه موزه سیمین و جلال می شوید، احساس می‌کنید که هنوز زندگی در این خانه جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری شهر، مویدی با اشاره به برنامه‌های دیگر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران تاکید کرد: در حال مذاکره هستیم تا خانه پروین اعتصامی را به شبکه خانه موزه‌های شهر تهران اضافه کنیم. همچنین تملک  خانه شیخ فضل الله نوری نیز از دیگر برنامه‌های این مجموعه محسوب می‌شود تا شبکه‌های فرهنگی در شهر تهران گسترش پیدا کند.

کد خبر 678382 برچسب‌ها تهران قدیم جلال آل احمد سیمین دانشور سفر - گردشگری موزه شهردارى تهران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهران قدیم جلال آل احمد سیمین دانشور سفر گردشگری موزه شهردارى تهران تهران شرکت توسعه فضاهای فرهنگی خانه موزه شهر تهران خانه فروغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کرد.   جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس