Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، مستند «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر» به بررسی و معرفی آثار ادبی و هنری مربوط به دفاع مقدس در خرمشهر می پردازد و درباره این موضوع نیز با تنی چند از هنرمندان و نویسندگان آثارهای مختلف گفتگو کرده است.  

خانی کارگردان خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر درباره ساخت این مستند گفت: اساسا خرمشهر و جنگ در این شهر، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو آزادسازی خرمشهر روزی مهمی برای کشور ما محسوب می شود.
وی ادامه داد: در این برنامه با پرهیز از بازپخش تصاویر و ویدیو های مستند و تکراری از روزهای جنگ در خرمشهر، تلاش کردیم به فرامتن جنگ، یعنی آثار ادبی و هنری با موضوع خرمشهر بپردازیم.
این مستند با تمرکز بر آثار ادبی و هنری خلق شده با موضوع خرمشهر برای ما تصویر می کند که خرمشهر چه نقش ویژه ای در تاریخ جنگ تحمیلی داشته است.
خانی در ادامه با اشاره به انتخاب نام این مستند گفت: «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر» با الهام از پلاکاردی که شهید بهروز مرادی، همزرم شهید محمد جهان ‌آرا بعد از آزادسازی خرمشهر در ورودی شهر نوشت «خرمشهر ۳۶ میلیون نفر» انتخاب شد. آن روز بهروز مرادی با حسی سرشار از میهن‌پرستی این پلاکارد را نوشت و خواست بگوید که همه ایران پشت خرمشهر است.
 امروز ما نیز در چهلمین سالروز آزاد سازی خرمشهر، برای لیت مستند عنوان «خرمشهرجمعیت ۸۰ میلیون نفر» را انتخاب کردیم تا بگوییم بازتاب جنگ در خرمشهر به خوبی در آثار هنری و ادبی نمایان است و نشانگر همه کشور پشت خرمشهر هستند است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آزادسازی خرمشهر سوم خرداد ۸۰ میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، دهمین روز اردیبهشت جشن ایرانیان در روز ملی خلیج فارس صداوسیمای کیش ویژه برنامه‌های خود را در ارتباط با شبکه‌های سراسری پخش کرد.

سارا رضایی تهیه کننده ویژه برنامه تلویزیونی روز ملی خلیج فارس از شبکه کیش بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم