Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@10:31:57 GMT

مشکلات کلانشهرها، تشابه زیادی به هم دارد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۶۹۵۰

مشکلات کلانشهرها، تشابه زیادی به هم دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: بسیاری از معضلات در کلانشهرها به یکدیگر شبیه هستند و می‌توان با همفکری دنبال راه حل های مشابه برای آن‌ها بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، مصطفی مشفقیان در حاشیه چهل و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، اظهار کرد: شهر شیراز یکی از مهمترین کلان شهرهای ایران به حساب می‌آید که جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه جمعیت حدود 2 میلیون نفری شهر، شهرداری شیراز همواره تلاش کرده در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت توسعه فرهنگ شهروندی و گسترش روحیه مشارکت مردمی اقدام کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه فرهنگ شهروندی و گسترش روحیه مشارکت مردمی صورت گرفته و این اقدام در دوره جدید مدیریت شهری شیراز بسیار جدی در حال پیگیری است.

مشفقیان در خصوص خروجی چنین نشست‌هایی برای کلانشهرها بیان کرد: بسیاری از معضلات در کلانشهرها به یکدیگر شبیه هستند و یکی از مهم ترین خروجی‌های این سلسله نشست‌ها بحث انتقال تجربیات است.

وی تصریح کرد: انتقال تجربیات موفق فرهنگی و اجتماعی و مشاهده نتایج ملموس آن در کلانشهرها از دستاوردهای بسیار خوب این نشست خواهد بود؛ همچنین انتقال تجربیات موفق فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند تا شهر‌ها هرچه زودتر به تعالی فرهنگی و رشد اجتماعی برسند.

چهل و ششمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی شهرداری مشهد مقدس طی روزهای ۲و ۳ خردادماه با حضور مسئولان ۱۹ کلانشهر ایران برگزار می‌شود.

این مجمع با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد مقدس، احسان متولیان، دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و معاونین و رؤسای سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری های کلانشهر کشور به میزبانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس در حال برگزاری است.

نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با هدف بررسی برنامه های کمیسیون در سال۱۴۰۱و انتقال تجربیات مدیریت شهری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی برپا شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری شیراز مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران فرهنگی و اجتماعی انتقال تجربیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از توسعه مسیر و گذرهای گردشگری در پایتخت خبر داد.

احمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد توسعه مسیر و گذر گردشگری در شهر تهران با بیان اینکه گذر گردشگری تعریفش با مسیر گردشگری متفاوت است گفت: در مورد گذر گردشگری می‌توان به اقداماتی که در باب همایون، سی‌تیر و... انجام شده، اشاره کرد اما در مورد مسیرهای گردشگری موضوع متفاوت است به‌گونه‌ای که در مسیر گردشگری ممکن است مردم به صورت عادی زندگی کنند اما چندین نقطه گردشگری و میراثی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مثلا خانه نیما یوشیج و خانه جلال و سیمین به دلیل همجواری یک مسیر گردشگری هستند، گفت: اما گذر گردشگری با برنامه‌ریزی ایجاد می‌شود. حتما تعداد مسیرهای گردشگری را افزایش داده و در سال گذشته نیز تعداد این مسیرها را به 19 مسیر رساندیم و همچنین تلاش می‌کنیم که گذرهای گردشگری را ایجاد کنیم کما اینکه دو گذر غذا در منطقه 9 و 4 ایجاد شده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر در مورد انتخاب شهردار ویژه ناحیه بازار با بیان اینکه از قبل این موضوع مطرح بود چرا که ما در تهران مناطق و محلات ویژه ای داریم که در بحث میراث فرهنگی و گردشگری خاص هستند گفت: باید شهردار ناحیه علاوه بر مضوعات شهری به موضوعات میراثی و مرمت و... وارد باشد و برای اینکه شهرداران ویژه را راه‌اندازی کنیم براساس مصوبه شورای شهر، این شهرداران ویژه نواحی را با اولویت شهردار ویژه ناحیه بازار تصویب کردیم و الان توپ در زمین شهرداری تهران است که باید این مصوبه را اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان