Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز دوشنبه به نقل از گزارش اخیر بازرس کل ستاد بازسازی افغانستان عنوان کردند: بسیاری از نظامیان افغان پس از سقوط کابل و تسلط طالبان در مرکز و مرزهای مشترک با همسایگان، به پاکستان گریختند.

در این گزارش آمده است: سازمان ملل پیش تر اعلام کرد که از اواسط ماه اوت ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ بیش از ۳۰۰ هزار افغانستانی خود را به پاکستان رساندند اما چه تعداد سرباز و حتی افسران درجه دار میان آنان باشند، مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش رسمی آمریکا افزوده شد: کنترل طالبان بر گذرگاه‌های مرزی و سقوط تشکیلات فرماندهی نظامیان افغانستان در این مناطق دلیل عمده سقوط دولت وقت افغانستان است و پس از آن نظامیان ارتش نتوانستند علیه طالبان ایستادگی کنند و در نتیجه گریختن به پاکستان را درپیش گرفتند.

اوایل مردادماه سال گذشته و چند هفته قبل از تسلط کامل طالبان بر کابل، ارتش پاکستان اعلام کرد: تحولات امنیتی در افغانستان به ویژه در منطقه مرزی مشترک باعث شد تا نیروهای افغانستانی کنترل پست‌های امنیتی خود را از دست بدهند و تعداد ۵۱ نظامی افغان از جمله ۵ افسر مجبور شدند داخل پاکستان پناه بگیرند. یک‌ماه قبل از آن نیز ۳۵ سرباز افغانستان از بیم حملات طالبان به پاکستان گریختند.

برچسب‌ها پاکستان افغانستان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان افغانستان ایالات متحده آمریکا پاکستان افغانستان ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که فرماندهی پایگاه هوایی هالومان اعلام کرد خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است.

پایگاه هوایی هالومان در ایالت نیومکزیکو

مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند.

این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در شش ماه اخیر است. یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در دسامبر گذشته و هواپیمای جنگنده دیگری نیز در ژانویه طی یک عملیات آموزشی در سواحل کره‌جنوبی سقوط کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد