Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:27:07 GMT

آزادی خرمشهر مظهر ایثار و مقاومت ملت ایران بود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۷۰۹۵

آزادی خرمشهر مظهر ایثار و مقاومت ملت ایران بود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار حسین پوراسماعیل ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان سخنی از امام راحل که «فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌هاست» افزود: آزاد سازی خرمشهر به عنوان حماسه فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد و در حقیقت کلید فتح جنگ بود.

وی در ادامه سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر را روز تبلور شهامت و ایثار دلاور مردان عرصه دفاع مقدس و یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ معاصر کشور دانست و تصریح کرد: یکی از عظیم‌ترین رخدادهای تاریخ انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران، آزاد سازی خرمشهر عزیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوراسماعیل پیرامون اقتضائات و شناساندن راهبرد جهاد و اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری، خرمشهرها در پیش است، گفت: دشمن جرأت حمله نظامی به ایران اسلامی را ندارد چون قدرت دفاعی کشور بازدارنده است.

وی گفت: در موضوع تحریم و مسائل اقتصادی نیز همه تحریم‌ها در حال کم اثر شدن است، امروز دشمن در حال جنگ ترکیبی علیه ملت ایران است. باید راهبرد مقابله با دشمن را شناخت و راهکار شناساندن این راهبرد جهاد تبیین است.

وی در ادامه گفت: دشمن جوانان سال‌های جنگ و فرزندان شرکت کننده در عملیات غرورآفرین بیت المقدس را که همچنان گوش به فرمان در دفاع از آرمان‌های انقلاب، شهدا و امام عزیز هستند، بهتر می‌شناسد و می‌داند در برابر عزم راسخ مردم انقلابی ایران قرار گرفته و عاجز خواهد ماند.

فرمانده سپاه امامت تبریز در این گفتگو با اشاره به اینکه در راستای بزرگداشت حماسه سوم خرداد، برنامه‌های متعددی در سطح سپاه ناحیه پیش بینی شده است، اظهار داشت: وظیفه داریم با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی گفت: برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد، تجلیل از رزمندگان پیشکسوت، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با آزادگان عملیات بیت المقدس و برگزاری یادواره شهدا از دیگر برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد است و برنامه‌های متعددی در پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات به مناسبت سوم خرداد برگزار خواهد شد.

کد خبر 5497137

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری خرمشهر سوم خرداد فتح خرمشهر بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا گرد و غبار خراسان رضوی احتکار گرد و خاک سیدابراهیم رئیسی آلودگی هوا مشهد اردبیل سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است

سردار نادر ادیبی مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره گرامیداشت شکست حمله نظامی آمریکا در طبس گفت: فراموشی و تحریف دو خطر عمده است که وقایع تاریخی را تهدید می‌کند. وظیفه داریم از فراموشی و تحریف جلوگیری کنیم و حوادث گذشته انقلاب را برای مردم به خصوص جوانان مرور کنیم. ذهن آنها را باید توجه بدهیم که آنچه از نظام تاکنون گذشته جز حقانیت ملت ایران که برگرفته از معارف دینی است، نبوده است.

وی افزود: ظلم دولت آمریکا و ظلم مستکبران عالم مساله‌ای است که باید با دقت با آن رو به رو بشویم. بخشی از استقلال و پیروزی‌های کشور ما در آینده مربوط به این است که جوانان ما از قوت قلبی مانند قوت قلب جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برخوردار باشند. حوادث مهم و تاثیرگذار این انقلاب از جمله شکست حمله نظامی آمریکا در طبس و خیلی دیگر از وقایع مهم که جوانان آنها را درک نکرده اند باید برایشان بازگو شود تا به فراموشی سپرده نشود. این حوادث و وقایع باید نسل به نسل منتقل شود و آیندگان با آنها آشنا شوند. کشور ایران که در دوران طاغوت سلطه پذیر بود، امروز به یکی از محورهای مهم قدرت در منطقه تبدیل شده و پرچم فضیلت را برافراشته است.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عملیات وعده صادق و پاسخ مستقیم ایران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق اقتدار و ایستادگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد. موضوع مقاومت دستاورد انقلاب اسلامی است؛ در گذشته موضوعی به نام مقاومت در مقابل مستکبرین مطرح نبود، این موضوع که با فرهنگ قرآن و معارف دینی ما آمیخته، ملت ایران را به یک ملت بزرگ و تعیین کننده برای آینده و سعادت بشریت تبدیل کرده است. مبارزه و ایستادگی‌هایی که امروز بر علیه اسرائیل و مستکبرین عالم در جبهه مقاومت شکل گرفته، محصول مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است. وعده صادق از دوران دفاع مقدس وجود داشت و تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید در این دوران اثبات می‌کند که مردم بر وعده خودشان صادق هستند و تا رسیدن به پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087336 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • مقاومت اسطوره‌ای ۲۰۰ روزه و چند نکته درباره سخنان ابوعبیده
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم