Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا قاسمی فرد گفت: رقابت در هر حرفه‌ای عضو جدایی‌ناپذیر آن حرفه محسوب می‌شود، دنیای مد و لباس هم از این قاعده مستثنی نیست، اما بازارهای پوشاک استان البرز به شدت از حجاب استایل‌های اینستاگرامی تقلید می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا قاسمی‌فرد جامعه‌شناس در کرج در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: رقابت در هر حرفه ای عضو جدایی ناپذیر آن حرفه محسوب می شود، دنیای مد و لباس هم از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی طراحان مد، لباس های اسلامی ای برای جذب مشتری بیشتر تولید می کنند که از حجاب که مفهوم اصلی آن پوشیدگی و سادگی است، دور است.

قاسمی فرد افزود: حجاب استایل ها هم دست به خلاقیت می زنند و هر روز اکسسوری های مخصوص حجاب را به نمایش می گذارند.

این جامعه شناس تصریح کرد: حجاب استایل های اینستاگرام به جای ترویج فرهنگ حجاب، فرهنگ غربی برگرفته از خودآرایی، جلب توجه و مصرف گرایی را ترویج می دهند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی حجاب ضمن پوشیدگی و سادگی، باید زیبایی و حیای زن حفظ می شود، گفت: این مهم در فرهنگ حجاب استایل ها معنایی ندارد و روز به روز در جامعه در حال ترویج است.

قاسمی فرد بیان کرد: بازارهای پوشاک استان البرز به شدت از حجاب استایل های اینستاگرامی تقلید می کنند، کافی است با دقت به فروشگاه ها استان سر بزنید و روی لباس های آنها ریز شوید.

این جامعه شناس ادامه داد: اینفلوئنسری که خود را باحجاب و چادری معرفی می کند، اما متناسب با شرایط چادر را کنار می گذارد که این در فرهنگ یک بانوی محجبه نیست و یک خانم با پوشش اسلامی در هر شرایطی حجاب خودش را حفظ می کند.

وی افزود: حجاب استایل ها آموزش ست کردن رنگ رژ لب و مدل خط چشم را نیز با چادر به شما می گویند، که وقتی تمام این رفتارها را کنار همدیگر قرار می دهیم، متوجه می شویم ، اینها غیر مستقیم افراد را به بی حجابی و هرزگی هدایت می کنند.

قاسمی فرد تاکید کرد: برخی از این حجاب استایل ها به شدت مصرف گرایی و تجمل گرایی را تبلیغ می کنند به گونه ای که هرکس دنبالشان کند، کم کم به او تلقین می شود که باید با چادر هم آرایش کرد، زیبایی یک خانم در آرایش است.

این جامعه شناس در خاتمه خاطرنشان کرد: حجاب استایل ها فرهنگ غربی را به صورت غیر مستقیم به افراد جامعه تزریق می کنند و اگر هوشمندانه و با آگاهی در این فضای مجازی فعالیت نکنیم، قطعا ضررهای جبران ناپذیری به افراد وارد می شود و گاهی تا حد افسردگی پیش می رود زیرا این حجاب استایل ها زندگی مجازی شان با دنیای واقعی به شدت فاصله دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجاب استایل ها جامعه شناس قاسمی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عابدی ظهر شنبه در حسینیه الزهرا (ع)، حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: نگاه به نامحرم گناه می‌باشد و تیری از تیرهای شیطان می‌باشد و زنان حق ندارند وقتی از منزل خارج می‌شوند خودشان را زینت دهند که خلاف آموزه‌های زن مسلمان و زن مومن است.

حجت الاسلام عابدی افزود: سزاوار نیست کسی که دعای رهروی از زهرا (س) و اهل بیت حضرت محمد (ص) را دارد وقتی از منزل خارج می‌شود بهترین لباس را بزک کردن خود به مردان نامحرم قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است افزود: حرام شرعی بر اساس آموزه‌های قرآن و احادیثی که از طرف اهل بیت وارد شده است و حرام سیاسی به خاطر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند در این سرزمین فتنه به پا کنند و حیای زنان و عفت مردان را از بین ببرند و وقتی بی حجابی و بد حجابی در بین مردم عادی شد اقدام بعدی درباره نظام اسلامی خواهند کرد و به دنبال ترویج و بی بند و باری دیگر می‌شوند.

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: در اثر تبلیغات مسموم دشمنان انقلاب اسلامی که می‌خواهند ایران اسلامی و حیای زن مسلمان را بگیرند و تفکرات غربی و لیبرالی که استکبار جهان حاکم کرده است مقام معظم رهبری چند سال پیش در خصوص شبیه خون فرهنگی و جنگ نرم هشدار دادند که دشمن با جدیت کامل و فحشا و بی بند و باری را در کشور ما راه بیندازد تا انسان‌های ولایی و انقلابی دهانشان بسته شود و حق اعتراض به زنان و مردان بی‌حجاب نداشته باشند.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه فراجا وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند نقش آفرینی کنند و در کنار فراجا قرار گیرند و مبارزه با فساد و بی بند و باری کنند

وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید پاسخگو باشند در مقابل خانواده‌های شهدا و انقلابیون و متعهدین که اقدام شایسته انجام دهند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مشگین‌شهر تاکید کرد: آثار بی حجابی در جامعه اسلامی و عواقب بدحجابی ثبوت شخصیت و آرامش روانی و روحی بانوان و کل انسان‌هایی که در جامعه زندگی می‌کنند از بین می‌رود و روح و روان انسان‌ها مخدوش و آمار طلاق بیشتر می‌شود.

وی افزود: وقتی بی حجابی در جامعه حاکم شود احاطه شیطان در جامعه بیشتر می‌شود

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: برای اینکه در جامعه اسلامی ارزشهای اسلامی حاکم شود امروز صهیونیست استکبار جهانی و نظام سلطه از راه نظامی نمی‌تواند وارد عرصه و میدان شود و شکست می‌خورد از طریق جنگ ادراکی و شناختی و جنگ‌های هیبریدی وارد میدان می‌شود تا غیرت از از مردان و حیا را از زنان بگیرد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را به استحاله فرهنگی دچار سازد.

کد خبر 6096382

دیگر خبرها

  • ببینید | حجاب‌استایل‌ها، ضدحجاب
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • رازهای خوش تیپی مردان
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • مد خوب، مد بد!
  • آقای سامی بیگی، یک ملت به خاطر تو، به جان هم افتادن
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است