Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مستند «خرمشهر جمعیت 80 میلیون نفر» ویژه برنامه چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر به کارگردانی مینوخانی و تهیه کنندگی سید جمال نحوی سه شنبه 3 خرداد ساعت 13:20 از شبکه پنج سیما پخش می شود .
به گزارش خبرگزاری آریا، این مستند به بررسی و معرفی آثار ادبی و هنری مربوط به دفاع مقدس در خرمشهر می‌پردازد و درباره این موضوع نیز با تنی چند از هنرمندان و نویسندگان آثار‌های مختلف گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانی کارگردان «خرمشهر جمعیت 80 میلیون نفر» درباره ساخت این مستند گفت: اساسا خرمشهر و جنگ در این شهر، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است. از این رو آزادسازی خرمشهر روزی مهمی برای کشور ما محسوب می‌شود.
وی افزود: در این برنامه با پرهیز از بازپخش تصاویر و ویدیو‌های مستند و تکراری از روز‌های جنگ در خرمشهر، تلاش کردیم به فرامتن جنگ، یعنی آثار ادبی و هنری با موضوع خرمشهر بپردازیم.
این مستند با تمرکز بر آثار ادبی و هنری خلق شده با موضوع خرمشهر برای ما تصویر می‌کند که خرمشهر چه نقش ویژه‌ای در تاریخ جنگ تحمیلی داشته است.
خانی با اشاره به انتخاب نام این مستند گفت: "خرمشهر جمعیت 80 میلیون نفر" با الهام از پلاکاردی که شهید بهروز مرادی، همزرم شهید محمد جهان آرا بعد از آزادسازی خرمشهر در ورودی شهر نوشت "خرمشهر 36 میلیون نفر" انتخاب شد. آن روز بهروز مرادی با حسی سرشار از میهن‌پرستی این پلاکارد را نوشت و خواست بگوید که همه ایران پشت خرمشهر است.
امروز ما نیز در چهلمین سالروز آزاد سازی خرمشهر، برای این مستند عنوان "خرمشهرجمعیت 80 میلیون نفر" را انتخاب کردیم تا بگوییم بازتاب جنگ در خرمشهر به خوبی در آثار هنری و ادبی نمایان است و نشانگر "همه کشور پشت خرمشهر هستند" است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خرمشهر میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند «در مرز غبار آلود» به کارگردانی سیاوش کریم پور و تهیه کنندگی نیما پورقدیمی روایتی متفاوت از فعالیت های مرحوم نادر طالب زاده در حین برگزاری کنفرانس افق نو در بیروت است.

این مستند یکشنبه ۹ اردیبهشت، ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما و ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

مستند «در مرز غبار آلود» تهیه و تولید شده در سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

کد خبر 6090713 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم