Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سروش صفاخواه، رئیس مرکز خدمات شبکه آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  ضمن تشریح توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در رویداد عصر امید گفت: استان سمنان در سه بخش مجزا قدم‌های موثری در راستای رویداد ملی گام دوم برداشت که به تفکیک در بخش اول می‌توان به انعقاد قراردادهای حقوقی و پژوهشی با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف خصوصی و دولتی  اشاره کرد که ارزش این قراردادهای تحقیقاتی بالغ  بر ۸۰۰ میلیون تومان طی سه ماه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه صنعت گردشگری و  عمرانی 

وی تصریح کرد: در جریان رویداد عصر امید در حوزه صنعت گردشگری و فناوری و در حوزه عمرانی تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری‌ها و حوزه‌های مرتبط با آن  منعقد شد که جزو اقدامات اقدامات استان تاکنون بوده است. در بخش دیگر در راستای جذب حمایت نقدی و غیرنقدی با شرکت‌های مختلف  هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا به عنوان حمایت کننده و اسپانسر در بحث عصر امید حامی باشند.

حضور ۳۲ گروه، هسته پژوهشی و زیرساخت در رویداد عصرامید

صفاخواه با اشاره به آمادگی و حضور ۳۲ گروه، هسته پژوهشی و زیرساخت در محل نمایشگاه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از این ۳۲ مورد منتخب ۱۴ مورد مربوط به سمنان ۱۶ مورد مربوط به دامغان و یک مورد مربوط به شاهرود و یک مورد مربوط به مهدی شهر است.

 وی با بیان اینکه در بخش گروه پژوهشی استان سمنان با ۹ عنوان در رویداد  شرکت می‌کند، یادآور شد:  از این ۹ عنوان ۷ مورد مربوط به سمنان و ۲ مورد مربوط به واحد دامغان است که در حوزه صنعت، گردشگری فیزیولوژی و تغذیه گیاهی، حوزه سازه و پسماند، خانه سبز هوشمند و پسته است. در بخش هسته‌های پژوهشی با ۱۰ عنوان در زمینه آنالیز گیاهان، نانو کامپوزیت‌ها، بهینه‌سازی انرژی و زلزله آب و خاک و حوزه الکترونیک را پوشش می‌دهیم.

صفاخواه تصریح کرد: در بخش هسته‌های پژوهشی از ۱۰ مورد مذکور، ۲ مورد مربوط به دامغان، یک مورد مربوط به شاهرود، یک مورد مربوط به مهدی شهر و ۶ مورد مربوط به سمنان است. در بخش زیرساخت؛ این استان با  ۶ زیرساخت در حوزه آزمایشگاه‌های داروسازی، آب و خاک و فارماکولوژی در رویداد حضور خواهند یافت که هر ۶  مورد مربوط به دامغان است. در این بخش ۶ مورد ارائه شده که پنج مورد مربوط به واحد دامغان و یک مورد مربوط به واحد سمنان است. در هسته تعمیرکاران یک مورد یه رویداد ملی عصر امید راه یافته است که این مورد مرتبط با صنعت شیشه و مربوط به واحد دامغان است.

نقش چشمگیر استان سمنان در فعالیت‌های تحقیقاتی

مدیر ارتباط با صنعت و مسئول شبکه کارگاه‌ها به قابلیت استان سمنان در بخش فعالیت‌های تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نقش چشمگیر استان در فعالیت‌های  تحقیقاتی کشور است و با توجه به امکانات و تجهیزات مدرنی که در استان وجود دارد و همچنین در کنار ارتباط موثری که پژوهشگران با مجموعه خارج از دانشگاه دارند موجب شد تا تحقیقات قابل توجهی در شاخه علمی و در زمینه تولید علم صورت گیرد. 

 صفاخواه با بیان اینکه در حال حاضر سیاست واحدهای استان سمنان هم راستا با سیاست‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و به سمت پژوهش‌های تقاضا محور و به سمت تولید،  اشتغال آفرین است، تاکید کرد : با توجه به وجود این ظرفیت پژوهشی در واحدهای استان و در حوزه‌های مختلف همچون تجهیزات گسترده آزمایشگاهی، نیروی انسانی، فضای کالبدی اطلاعات علمی و یافته‌های پژوهشی می‌توانیم گام موثر در خصوص تولید اشتغال و در راستای تحقق شعار سال برداریم.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1141572 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور غلامرضا خاکساری سپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام رضا محمدی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حسین زیادی، محمد حسین عزیزی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 6092430

دیگر خبرها

  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است