Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتریش دارایی‌های روسیه در ۹۷ حساب، از جمله پنج دارایی مرتبط با الیگارش‌های تحریم‌شده روس را مسدود کرده است که مجموعا به ارزش ۲۵۴ میلیون یورو می‌شوند. فنلاند هم حدود ۷۹ میلیون یورو از دارایی روسیه را بلوکه کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از یاهو نیوز، کارگروهی بین وزارتخانه‌ای با هدف ردیابی دارایی‌های متعلق به شهروندان تحریم‌شده روسیه ایجاد شده است که «اداره حفاظت از قانون اساسی»، «بانک ملی اتریش»، «اداره بازار مالی اتریش» و چند وزارتخانه این کشور در آن حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارل نیهامر، صدراعظم اتریش تاکید کرد که با این تدابیر، دقیقا پول‌های این الیگارش‌ها هدف گرفته می‌شود تا ضربه‌ای دردناک به آنها وارد شود.

دولت اتریش از جمعه (ششم خرداد) طرحی را با هدف افزایش پول‌های مسدود شده روسیه اجرایی می‌کند.

نیهامر که به عنوان تنها رهبر اتحادیه اروپا که پس از آغاز جنگ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرده و مورد انتقاد قرار دارد، گفت: اتریش بدون هیچ‌گونه اما و اگر، تمام توان خود را برای وضع تحریم علیه جنگ‌افروزان و حامیان پوتین به کار می‌گیرد.

با این حال، اتریش نسبت به دیگر کشورها، عملکرد ضعیف‌تری در ضبط دارایی‌های روسیه داشته است. این کشور تا پایان ماه آوریل ۲۱۶ میلیون یورو از دارایی‌های روسیه را مسدود کرد، در حالی که در بازه زمانی مشابه، هلند ۴۰۰ میلیون و ایتالیا ۸۰۰ میلیون یورو از اموال روسیه را مسدود کردند.

در همین حال، جمعی از فعالان، یک ویلا در نزدیکی شهر زالتسبورگ را - که به «ایگور شووالوف»، قائم مقام سابق نخست‌وزیر روسیه مرتبط است - برای مدت کوتاهی اشغال کردند.

مقامات فنلاند نیز تاکنون حدود ۸۴ میلیون دلار (حدود ۷۹ میلیون یورو) از دارایی‌های روسیه را در راستای تحریم‌های ضد مسکو، ضبط کرده‌اند. از جمله اموال ضبط شده می‌توان به ۲۱ کشتی تفریحی لوکس روس اشاره کرد که از ترک بنادر فنلاند منع شده‌اند. فنلاند همچنین بیش از ۱۰۰ واگن قطار باری را که باید به روسیه می‌رفت، ضبط کرده که ارزش واگن‌ها و محتویات آن به ده‌ها میلیون دلار می‌رسد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تنش در مرز اوکراین و روسیه ، حمله روسیه به اوکراین ، ضبط دارایی‌های الیگارش‌های روس ، اتریش ، فنلاند ، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله روسیه به اوکراین اتریش فنلاند تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه دارایی های روسیه میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز روسیه پیشتاز شد

نرخ یورو در بورس مسکو برای اولین بار از ۳ آوریل به زیر ۹۹ روبل سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، همانطور که داده‌های مبادلات ارزی روسیه نشان می‌دهد، نرخ تبدیل یورو به روبل در بورس مسکو برای اولین بار از سوم آوریل به زیر ۹۹ روبل سقوط کرد.

از ساعت ۱۰و ۱۹ دقیقه صبح به وقت مسکو، یورو با ۰.۶۵ درصد کاهش به ۹۸.۹۴ روبل رسید.

تا ساعت ۱۰ و ۴۶ دقیقه صبح به وقت مسکو، نرخ یورو به ۹۸.۹۹ روبل رسید.

به نقل از بیزنس، در همین حال، نرخ دلار به روبل با ۰.۶۱ درصد کاهش به ۹۲.۵۶ روبل رسید، نرخ یوان نیز حدود ۱۲.۷۲۶ روبل  بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • رانگنیک: بایرن مونیخ با من تماس گرفته است
  • تایید مذاکره بایرن با رانگنیک
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس
  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند