Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: فروردین ماه امسال ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از این استان صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حسین حاجی بگلو اظهار داشت: صادرات استان در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی حدود ۸۴ درصد افزایش و از لحاظ وزنی ۴۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی استان شامل محصولات پتروشیمی از قبیل اوره، ملامین و آمونیاک همچنین محصولات فولادی، ابزار های طرح دار پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، قوطی خالی کنسرو، اسید سیتریک و گرانول لاستیک کف پوش است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، پاکستان، گرجستان، اتریش، ترکیه و رومانی صادر شد.

وی با اشاره به صادرات محصولات پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد گفت: در ماه اول امسال سه هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش ۲.۷ میلیون دلار صادر شد که این رقم معادل ۵۰ درصد صادرات کل استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: صادرات پتروشیمی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از ۱۰ هزار درصد و از نظر وزنی بیش از ۲ هزار درصد افزایش دارد.

وی گفت: در این مدت ۲.۳ هزار تن محصول بخش معدن و صنایع معدنی استان به ارزش ۱.۴ میلیون دلار صادر شد که این رقم ۲۶ درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از ۲ برابر و از نظر وزنی بیش از ۱۴۸ درصد افزایش دارد.

حاجی بگلو درباره صادرات بخش صنعت در استان گفت: در این مدت ۴۰۰ تن کالا به ارزش ۱.۱ میلیون دلار صادر شد که ۲۱ درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از ۳۳۱ درصد و از نظر وزنی بیش از ۳۰ درصد افزایش دارد.

وی درباره صادرات بخش کشاورزی و صنایع غذایی از استان گفت: فروردین ماه امسال ۲۷ تن محصول کشاورزی و صنایع غذایی استان به ارزش ۱۶ هزار دلار صادر شد که سه درصد صادرات استان را به خودش اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: صادرات این بخش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از ۷۴۷ درصد و از نظر وزنی ۲۶۰ درصد افزایش دارد.

حاج بگلو درباره واردات کالا به استان در فروردین ماه امسال گفت: در این مدت سه هزار تن کالا به ارزش تقریبی ۲ میلیون دلار به استان وارد شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی بدون تغییر و از لحاظ وزنی بیش از ۹۲ درصد افزایش دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: کالاهای وارداتی شامل چراغ قوه شارژی، قیچی، انواع ترازو، کولر گازی و قطعات آن، موتور الکتریکی و گوشت مرغ منجمد است و این میزان کالا از کشورهای چین، پاکستان، برزیل و فرانسه وارد شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پتروشیمی صنایع غذایی محصولات کالا ابزار معدن و تجارت خراسان شمالی درصد افزایش دلار صادر شد نظر وزنی فروردین ماه مدیرکل صنعت میلیون دلار درصد صادرات وزنی بیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت