Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:38:26 GMT

اعلام وضع فوق‌العاده در نیویورک در پی بحران شیرخشک

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۸۲۸۵

اعلام وضع فوق‌العاده در نیویورک در پی بحران شیرخشک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بحران کمبود شیر خشک در آمریکا همچنان خبرساز است و این بحران شهردار یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آمریکا را به اعلام وضع اضطراری واداشته است.

شبکه «فاکس نیوز» گزارش داد که در بحبوحه کمبود سراسری شیر خشک در آمریکا، «اریک آدامز» شهردار دموکرات نیویورک وضعیت اضطراری اعلام کرد تا این شهر بتواند با بالا رفتن قیمت این محصول اساسی مورد استفاده خانواده‌ها مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهردار هم حزبی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه (دیروز) این بیانیه را اعلام کرد. دفتر اریک آدامز خبر داد با این اقدام شهردار، اداره «حمایت از مصرف کنندگان و کارگران نیویورک» اختیار لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر خشک در این شهر را به دست آورده است.


بایدن و «اریک آدامز» شهردار نیویورک

 

شهردار نیویورک در فرمان اعلام وضعیت اضطراری در این شهر آمریکا تصریح کرد که بحران کمبود شیر خشک در خانواده‌های نیویورک باعث ایجاد «درد و اضطراب غیرقابل تصور» شده است.

او گفت: «ما باید با فوریت اقدام کنیم. این دستور اجرایی اضطراری به ما کمک می‌کند تا با افزایش قیمت این کالای اساسی و هر خرده‌فروشی که می‌خواهد از این بحران سرمایه‌گذاری کند، مقابله کنیم. پیام ما به مادران و خانواده‌های در حال مبارزه (با بحران کمبود شیر خشک) ساده است: شهر ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما در این دوره چالش برانگیز انجام خواهد داد».

اعلام وضع فوق‌العاده ناشی از کمبود شیر خشک در نیویورک در شرایطی انجام شده که دولت دموکرات جو بایدن برای رفع این بحران در حال استفاده از هواپیماهای نظامی است. طبق گزارش‌ها، یکشنبه (دیروز) اولین محموله حامل چندین تُن شیر خشک مورد نیاز کودکان از آلمان وارد آمریکا شد.

پیشتر رئیس‌جمهور آمریکا به وزارت دفاع نیز این اختیار را داد که از هواپیماهایش برای جابجایی شیر خشک‌ از خارج آمریکا استفاده کند. کاخ سفید این اقدام را «عملیات پرواز شیر خشک» نامیده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نیویورک وضع اضطراری کمبود شیر خشک شیر خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود

سیاوش سلیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن شیرخشک تولید می شود که با استمرار این روند پیش بینی می شود که تولید شیرخشک تا پایان سال به مرز ۳۰۰ هزارتن برسد.

او با بیان اینکه ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می شود، افزود: با احتساب تولید و مصرف، حداقل ۲۰۰ هزارتن شیرخشک باید به بازارهای هدف صادر شود.

سلیمی با بیان اینکه بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است، گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید، شیرخام بیشتری روانه کارخانجات شیرخشک می شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به قیمت جهانی و پایه صادراتی گمرک، خواستار تعدیل نرخ هستیم، اما متاسفانه تاکنون توجهی به این موضوع نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو