Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمینار فرش ایرانی با هدف آشنایی هنرمندان و طراحان داخلی چین با هنر ایرانی و استفاده از فرش ایران در طراحی‌های داخلی در گوانجو برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سمینار فرش ایرانی و کاربرد آن در طراحی داخلی چینی با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو، انجمن طراحان داخلی و دکوراسیون استان گواندونگ و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران و با حضور هنرمندان، معماران،طراحان داخلی و شرکت های خصوصی استان گواندونگ و با هدف  آشنایی هنرمندان و طراحان داخلی چین با هنر ایرانی و استفاده از فرش ایران در طراحی های داخل بصورت آن‌لاین در تهران و گوانجو برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، در ابتدای این سمینار درویشی متولی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو با اشاره به تمدن 7 هزار ساله ایران و سابقه روابط فرهنگی و تجاری با چین، فرش ایران را بعنوان یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین عناصر هنر ایرانی برشمرد.

وی همچنین گفت: طراحی، معماری و دکوارسیون داخلی در چین که متاثر از فرهنگ و تمدن غنی این کشور است، می تواند با ترکیب معماری، کاشیکاری و فرش ایرانی به بلوغ برسد، ضمن اینکه، اگر تمدن ها بتوانند بصورت واقعی و ملموس  با یکدیگر همکاری کنند، جوامع بشری بهتر می تواند فرهنگ خود را از هجوم این مدرنیته افسارگسیخته نجات داده و این امر موجب می شود مسیر توسعه به بلوغ واقعی خود نزدیک شود.

سرکنسول کشورمان در گوانجو همچنین با اشاره به شهرت جهانی فرش ایرانی، ایران را بعنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده فرش دست بافت جهان با تولید سه چهارم جهانی معرفی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد هنرمندان و طراحان داخلی چینی با تبلیغ فرش ایرانی زمینه گسترش تبادلات فرهنگی، هنری و تجاری دو کشور را فراهم آورند.

خانمFang Lan ، رئیس انجمن طراحان داخلی و دکوراسیون استان گواندونگ نیز در سخنرانی خود ضمن تمجید از هنر ایرانی و اشاره به سابقه تاریخی روابط فرهنگی میان ایران و چین آمادگی انجمن طراحان را برای همکاری با طرف ایرانی بمنظور گسترش استفاده از عناصر هنر ایرانی بویژه فرش در طراحی داخلی جنوب چین اعلام کرد.

در ادامه خانم دکترZhang، مطالبی درخصوص تاریخ هنر و نقاشی در چین ارائه و سپس آقای Zen ، از هنرمندان عضو انجمن ارائه ای در خصوص کاربرد فرش در طراحی داخلی منازل مسکونی و هتل ها و همچنین نمونه هایی از استفاده از فرش ایرانی در طراحی داخلی اروپا بویژه کشور ایتالیا عنوان کرد.

در بخش دوم این سمینار ژوله، عضو شورای صنایع دستی و هنر سنتی فرهنگستان هنر ایران با اشاره به سابقه 100 ساله توجه هنرمندان جهان بخصوص طراحان داخلی به فرش ایران و عناصر هنری و رنگ بکار رفته در فرش ایرانی، استفاده از این هنر اصیل ایرانی را در طراحی داخلی مورد تأکید قرار داد.

وی پیشنهاد کرد گروه های تحقیقاتی مشترک ایران و چین برای استفاده زیبایی شناسانه در طراحی داخلی با یکدیگر همکاری کنند.

همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی در بخش های مختلف از جمله نحوه تشخیص فرش ایرانی و برندهای ایرانی، استفاده از رنگ در فرش و غیره برای آشنایی هنرمندان و طراحان چینی با فرش ایران نیز توسط ایشان مطرح شد.

ژوله با اشاره به وجود بیش از 100 نوع فرش در ایران، تنوع بالای فرش ایرانی را الهام بخش طراحان داخلی برشمرد و از هنرمندان چینی دعوت کرد برای آشنایی بیشتر با فرش به ایران سفر کنند.

وی در انتها به چاپ کتاب هایی درخصوص فرش ایران به زبان فارسی و انگلیسی اشاره و پیشنهاد کرد که به زبان چینی ترجمه و در اختیار هنرمندان چینی قرار گیرد.

چمن رخ، عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران نیز در سخنرانی خود به سابقه تاریخی همکاری ایران و چین در تولید فرش ابریشم و تجارت ابریشم از چین به ایران و صادرات فرش ابریشم ایرانی به چین اشاره و از اهدای فرش نفیس ایرانی به موزه جاده ابریشم شهر هانگژو خبر داد.

وی همچنین پیشنهاد کرد همکاری های دو طرف از طریق انعقاد تفاهم نامه، تشکیل کنسرسیوم مشترک و همکاری با موزه های جنوب چین ادامه یابد. همچنین در پایان این  نشست، یکی از بزرگترین موزه داران خصوصی چین، آمادگی خود را بمنظور برگزاری نشست های  مرتبط با موضوع فرش اعلام کرد.

در بخشی از این سمینار فیلم هایی درخصوص نحوه تولید فرش ابریشم ایرانی به زبان چینی نیز  برای حضار پخش شد که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرمندان و طراحان طراحی داخلی طراحان داخلی فرش ایرانی هنر ایرانی داخلی چین فرش ایران هنر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اپراتور هوش مصنوعی به زودی تاسیس خواهد شد که تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی است و زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزارهای کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهر هوشمند و مالی و غیره است.

دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال 1403 سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کارهای اجرایی و کاربردی است و این کارها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزارها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • فیلم/ قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن