Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- برخی افراد ادعای مالکیت اراضی پارک ملافتح‌الله کاشان داشتند و دادگاه نیز بر اساس رسیدگی صورت گرفته حکم تخریب صادر کرده است در حالی که ده‌ها درخت با اجرای این حکم نابود می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان، این روزها خبر از اجرای حکمی ویژه پارک بزرگ ملافتح‌الله کاشان در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر این این پارک دارای مالک خصوصی است و مالک نیز قصد دارد حکم‌ را اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط در حالی است که اگر حکم اجرا شود ده‌ها درخت پارک ملافتح‌الله باید قطع شود در حالی که کاشان از نظر سرانه فضای سبز شهری در جایگاه پایینی قرار دارد و این موضوع واکسن برخی از فعالان حوزه محیط‌ زیست را به دنبال داشت.

جمعی از دوستداران محیط زیست با حضور در این پارک و تشکیل زنجیره انسانی به صورت نمادین خواستار حفظ این پارک‌ به ویژه درختان آن شدند؛ خسرو اعتماد در این زمینه خطاب به شهردار کاشان اظهار داشت: لازم است تا شهردار کاشان قدرت را در دست بگیرد.

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان با بیان اینکه برخی افراد در بدنه شهرداری موافق با تخریب این پارک هستند، افزود: ما تا جان داشته باشیم از تخریب این پارک جلوگیری می‌کنیم چراکه این پارک از قدیم سابقه داشته است و درختان زیادی دارد.

مردم کاشان نیز از اجرای حکم تخریب پارک ناراضی هستند؛ مردم به ویژه کودکان اوقات فراغت خود را با حضور در این پارک سپری می‌کنند و از این رو مردم نیز با اجرای حکم تخریب پارک مخالف بوده و خواهان ابقای آن هستند.

مصطفی طباطبایی، وکیل این پرونده نیز در این رابطه اظهار داشت: از سال 97 حکم تخریب پارک و غرص اشجار‌ این محوطه صادر شده است اما با مراجعات متعدد به شهرداری کاشان انجام شده اما نتیجه مطلوبی به دنبال نداشته است.

وی با بیان اینکه حکم مذکور شامل پنج هزار و 625 مترمربع است، افزود: با اجرای حکم یک سوم فضای سبز شهری از بین می‌رود در حالی که این پارک اولین و قدیمی‌ترین فضای سبز شهری در منطقه است.

وکیل پرونده پارک‌ ملافتح‌الله با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته به منظور توافق شهرداری با مالکان و حذف فضای سبز راه به جایی نداشته است و از سوی دیگر از آنجا که این منطقه در تصرف شهرداری بوده امکان اخذ سند مالکیت وجود ندارد و صدور سند بعد از اجرای حکم‌ تخریب امکان‌پذیر می‌شود.

این در حالی است که حسن بخشنده امنیه، شهردار کاشان نیز در واکنش به حواشی مذکور اظهار داشت: فارغ از نتیجه دعوای حقوقی پیش آمده بر سر مالکیت پارک ملافتح‌الله، شهرداری کاشان اجازه قطع حتی یک درخت را نمی‌دهد.

محمدشریف زارعی، فرماندار شهرستان کاشان نیز در واکنش به این موضوع با بیان اینکه شهرداری سعی در حضور یک توافق دو طرفه است، اظهار داشت: ما این اطمینان را می‌دهیم که حتی یک درخت نیز از پارک ملافتح‌الله قطع نمی‌شود.

علی هاشمی طاهری نیز در واکنش به این موضوع با بیان اینکه برخی افراد مدعی شدند شش هزار مترمربع از پارک مالک شخصی دارد، اظهار داشت: مالکان بر خلاف ادعای خود هیچ سندی ندارند در حالی که شهرداری را تحت فشار قرار می‌دهند تا توافق صورت بگیرد در غیر این صورت حکم تخریب اجرا و درختان زیادی قطع می‌شود.

رئیس شورای شهر کاشان با بیان اینکه شهرداری متعلق به تک تک افراد مردم است، ابراز داشت: ما از شهرداری دفاع می‌کنیم چراکه اگر ما یک ریال تا 100 میلیارد تومان هزینه کنیم از جیب مردم خرج کردیم و مردم نیز باید غمخوار شهرداری باشند.

فضای سبز تهران در ما‌ه‌های اخیر چه تغییری کرده است؟+موشن‌گرافی1500 هکتار از فضای سبز شهرکرد به دلیل کمبود آب نیاز به احیاء داردکمبود منابع آبی در سیستان و بلوچستان/ آبیاری فضای سبز شهری با آب آشامیدنی و بهداشتی ممنوع

به گزارش تسنیم؛ پس از کِش و قوس‌های متعدد مقرر شده اجرای حکم‌ تخریب یک ماه به تعویق بیفتد در حالی که پس از این تاریخ مشخص نیست سرنوشت پارک چه می‌شود؟

انتهای پیام/801/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضای سبز شهری حکم تخریب اجرای حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: تمایل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی، موجب شده ۳۱ پروژه در این منطقه باکاربری های مختلف اجرا شود که در حال حاضر بالاترین تعداد پروژه‌های مشارکتی را بین مناطق برخوردار است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی برای پروژه‌های شهری اظهار کرد: سالیانی است که شهرداری اصفهان تجربه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های خود را داشته و دلایل مختلفی موجب ادامه این روند در مدیریت‌های مختلف شهری بوده است.

وی افزود: کاهش هزینه یکی از راهکارهای بخش خصوصی است که از طرفی دیگر به‌دلیل نبود موانع پیش روی شرکت‌های خصوصی، سرعت اجرای پروژه بالا رفته، با تورم کمتری روبه‌رو شده و مقرون به صرفه است، ارتقای کیفی و به کار بردن خلاقیت‌ها و ایده‌های به روز پروژه‌ها از راهکارهای دیگری است که منافع عمومی را در پروژه‌ها به همراه خواهد داشت؛ همین موضوع موجب شده مدیران شهری پروژه‌های خود را با مشارکت بخش خصوصی همراه سازند.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های مشارکتی تصریح کرد: در این منطقه ۳۱ پروژه مشارکتی با کاربری‌های تجاری، اداری، پارکینگ و مسکونی در دست اقدام دارد به‌صورتی که ۱۲ پروژه فعال، ۱۲ پروژه در مرحله اتمام، ۲ پروژه در مرحله صدور پروانه ساختمانی و ۵ پروژه در مرحله انعقاد قرارداد در دست دارد.

محمدحسینی ادامه داد: سال جاری ۶ پروژه مشارکتی با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده که آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است و با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در این منطقه، روند جذب سرمایه‌گذار به سرعت انجام و پروژه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مشارکتی میخک گفت: این پروژه در محله خانه اصفهان خیابان شهید دوران واقع شده و در زمینی به مساحت ۹۰۲ با زیربنای ۳۸۷۹ مترمربع در حال احداث است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با طراحی خوب این پروژه ۲۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است.

کد خبر 748300

دیگر خبرها

  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود